Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Ennen oli kaikki helpompaa. Suuri shokki oli aikoinaan, kun kilowatit tulivat sekoittamaan hevosvoimat !
Vielä on kesää jäljellä, tai ainakin tänään oli. Ruohonleikkuun lomassa, on muuten luonto toipunut kuivuudesta, alkaa taas muistuttaa tontti normaalia, siistin Mustaa sisältä kuten vähän uumoilin.
Takapenkit kävin läpi vain sopivan lämpimän veden, kissasaippuan ja rätin kanssa. Siellä kun ei meidän aikana ole kukaan vielä istunut ja autoliike oli puunauttanut ne ihan kelpoon kuntoon silloin kevättalvella.
Etupenkit kävin läpi edellä mainitun lisäksi vielä hoitoaineella. Ei niistä uusia saa, mutta mitä olen yli neljännesmiljoonan ajettuja penkkejä elämäni aikana nähnyt, niin nämä ovat selvinneet suorastaan hämmästyttävän hyvin ! Täysin ehjät, nahka ikääntynyt terveesti.
Etutiloista pölyt pois ja nahkaratti sai myös osakseen vettä, kissasaippuaa ja rättiä.
Ehkä tuon nyt kehtaa sotilaan ja kuskattaviensa käyttöön luovuttaa kolmen viikon kuluttua.
Vielä on kesää jäljellä, tai ainakin tänään oli. Ruohonleikkuun lomassa, on muuten luonto toipunut kuivuudesta, alkaa taas muistuttaa tontti normaalia, siistin Mustaa sisältä kuten vähän uumoilin.
Takapenkit kävin läpi vain sopivan lämpimän veden, kissasaippuan ja rätin kanssa. Siellä kun ei meidän aikana ole kukaan vielä istunut ja autoliike oli puunauttanut ne ihan kelpoon kuntoon silloin kevättalvella.
Etupenkit kävin läpi edellä mainitun lisäksi vielä hoitoaineella. Ei niistä uusia saa, mutta mitä olen yli neljännesmiljoonan ajettuja penkkejä elämäni aikana nähnyt, niin nämä ovat selvinneet suorastaan hämmästyttävän hyvin ! Täysin ehjät, nahka ikääntynyt terveesti.
Etutiloista pölyt pois ja nahkaratti sai myös osakseen vettä, kissasaippuaa ja rättiä.
Ehkä tuon nyt kehtaa sotilaan ja kuskattaviensa käyttöön luovuttaa kolmen viikon kuluttua.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei ilmeisesti ihan kaikki:
Oks tää joku puolustusvoimien standardi nykyään? Sillon kun itse puskissa palelin, niin korkeintaan vuorokauden lomalle pääsi kerran kolmessa kuukaudessa ja silloinkin piti hiihtää kotiin (oli lunta eli ei)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Koronakiertoa se on, 2vko kierto lomalla, kassulla jja mettässä. Hajautetaan joukkoja että virustilanteessa pidetään altistumiset ja sairastumiset kurissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kai kotonaolijat sentään joutuu Teamsissa jäpittämään palvelusajan joka arkipäivä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Se olis kyllä vähintään oikein.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Joo, korona rytmittää palvelusta. Ovat viisi päivää metsässä ja sen jälkeen lomille, poika just kirjoitti, että 14 päivän kines väheni kahdella ja 10 päivän vapaa lisääntyi kahdella, kun kapteeniluutnantti näin oli lausunut. Ei kuulemma haittaa Tilanteen mukaan, eipä näitä varmaan kiinnosta, miten pitkään me palveltiin ja miten lyhyet olivat lomat. Eikä kyllä minuakaan, oli ja meni 3/89 ja silleen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tänään oli aamun reissulla vaan +11 astetta lämmintä. Heti kyllä huomasi hybridin käytöksestä. EV-moodiin auto meni ensimmäisen kerran vasta viiden kilometrin ajon jälkeen ja latasi näytön mukaan ajoakun harvinaisen täyteen. Kyllä se siitä sitten tasaantui ja marketin pihassa kun sammutin, näytti 4.7, joka on suurin lukema tähän saakka. Toisaalta kotiin päästyä lukema lähenteli taas ennätystä, eli 3.5.
Eipä näitä peruspolttiksella tule huomioitua, tällä huomaa näköjään kun lämpötila laskee reilut viisi astetta vallinneesta. Ennakoi kuitenkin sitä, että syksyn ja talven saapuessa, peruskulutus noussee jonnekin 5.x-6.x nurkille.
Jos tällä ajelisi vaan muutaman kilometrin matkoja, niin tämä veisi sen 7-8 litraa helposti. Alkaa tasaantua vasta jossain 10 km paremmalla puolella, siinäkin mielessä tämä oma normireissu on aika ideaali, mutta tähän nyt on verrattu kaikkia autoja jo vuodesta 2008 saakka, joten siinä mielessä referenssiä on kertynyt.
Yksi ärsyttävä säästökohta on unohtunut mainita. Tässä on "lehtitasku" tai miksi sitä nyt kutsutaan, vain oikean puolen etupenkissä. Säästöä se on pienikin säästö vissiin, kun ei kuskin penkissä ole. Itse kun olen tottunut säilyttämään kuskin penkin taskussa kestokassia, niin jää muovipussit ostamatta ja maailma pelastuu. Nyt joutuu aina kurkottamaan kassin pelkääjän penkin takaa, kas kun kauppakassikin matkustaa aina kuskin takana, en ole tottunut käyttämään vastakkaista puolta. Hirvittävä epäkohta ! Hondassa on sentään taskut kummassakin penkissä.
Eipä näitä peruspolttiksella tule huomioitua, tällä huomaa näköjään kun lämpötila laskee reilut viisi astetta vallinneesta. Ennakoi kuitenkin sitä, että syksyn ja talven saapuessa, peruskulutus noussee jonnekin 5.x-6.x nurkille.
Jos tällä ajelisi vaan muutaman kilometrin matkoja, niin tämä veisi sen 7-8 litraa helposti. Alkaa tasaantua vasta jossain 10 km paremmalla puolella, siinäkin mielessä tämä oma normireissu on aika ideaali, mutta tähän nyt on verrattu kaikkia autoja jo vuodesta 2008 saakka, joten siinä mielessä referenssiä on kertynyt.
Yksi ärsyttävä säästökohta on unohtunut mainita. Tässä on "lehtitasku" tai miksi sitä nyt kutsutaan, vain oikean puolen etupenkissä. Säästöä se on pienikin säästö vissiin, kun ei kuskin penkissä ole. Itse kun olen tottunut säilyttämään kuskin penkin taskussa kestokassia, niin jää muovipussit ostamatta ja maailma pelastuu. Nyt joutuu aina kurkottamaan kassin pelkääjän penkin takaa, kas kun kauppakassikin matkustaa aina kuskin takana, en ole tottunut käyttämään vastakkaista puolta. Hirvittävä epäkohta ! Hondassa on sentään taskut kummassakin penkissä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Nappaa se pussi sieltä kun vielä istut kuskin penkillä . Itse säilytin paperirullaa nimenomaan oikean puolen lehtitaskussa, jotta sen saa sieltä vaikka ajaessa.IC1970 kirjoitti: ↑Ti Elo 24, 2021 22:33...
Yksi ärsyttävä säästökohta on unohtunut mainita. Tässä on "lehtitasku" tai miksi sitä nyt kutsutaan, vain oikean puolen etupenkissä. Säästöä se on pienikin säästö vissiin, kun ei kuskin penkissä ole. Itse kun olen tottunut säilyttämään kuskin penkin taskussa kestokassia, niin jää muovipussit ostamatta ja maailma pelastuu. Nyt joutuu aina kurkottamaan kassin pelkääjän penkin takaa, kas kun kauppakassikin matkustaa aina kuskin takana, en ole tottunut käyttämään vastakkaista puolta. Hirvittävä epäkohta ! Hondassa on sentään taskut kummassakin penkissä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Näin olen opetellut tekemään ! Tarkemmin kun ajattelee, niin säästyy yksi ovenavaus, eli onko tämä nyt sittenkin uuden polven japanialaisen insinöörin mieletön älynväläys Kuskin penkin säilytystasku on tar-pee-ton.
Mutta jatketaan hyrbiilin käytöksen ihmettelyä. Tänään aamulla tuulta ja vesisadetta, lämpötila 10-12 plussalla, enimmäkseen 10. Auto siirtyi pihasta lähdettyä vajaan kilometrin päästä ensimmäisen kerran EV-tilaan. Olisiko tässä nyt eiliseen verrattuna takana se, että tässä oli lähtöjen välillä vajaa vuorokausi ja eilen kolme. Varmaankin.
Eiliset pohdinnat vahvistuivat kuitenkin tänään sillä lailla, että tänäänkin auto latasi ajoakun hyvin täyteen, jopa yhtä palkkia vajaa täysi, jota en ole ennen nähnyt. Tämä tapahtui sopivasti kaupunkialueelle saapuessa, joten tein omistuksessani olleiden Toyota/Lexus-hybridien sähköajon ennätyksen, eli 3.2 kilometriä sähköllä. Vautsi vau ! Nopeusrajoitukset koko ajan 40/50 km/h ja sen verran olin ennätysjahdissa mukana, että pidin silmällä ecopalkkia, että pysyi keskiviivan vasemmalla puolella, jolloin polttomoottori ei käynnisty niin kauan kuin auto laskee ajoakussa olevan tarpeeksi virtaa. Jälkeenpäin vasta tajusin, että autossa on myös EV-painike, jolla auto pakotetaan sähköajoon, en ole sitä vielä kertaakaan kokeillut, täytyy testata joskus, antaako painaa enemmän kaasua vai noudatteleeko samaa linjaa kuin muutenkin.
Tässä on ihan selvä ero auton käytöksessä kun vertaa +10 ja +20 kelejä. Lämpimämmällä kelillä auto menee tosi herkästi EV-tilaan, mutta toisaalta lataa polttomoottorilla ajoakkua paljon vähemmän ja vaihtelu ajotilojen välillä on jatkuvaa, kylmemmällä lataa ajoakkua reilusti täydemmäksi ja polttomoottorin käyttö/sähköajo ovat pidempikestoisia. Siitä huolimatta kulutus nousee kylmemmällä, tietenkin. Tänään meni 34 km yhtäjalkaa 4.6. En tiedä, mutta arvelen, että kyse on puhtaasti siitä, että polttomoottori pidetään tietyssä lämmössä ja kun keli on kylmempi, tuulee/sataa, niin moottori jäähtyy nopeammin = käy enemmän ja kun se samalla lataa ajoakkua, tulee sekin täydemmäksi.
Simmottis tommottis. Mä nyt pohdiskelen täällä näitä ääneen kun pohdituttaa, ehkä näistä pakinoista on jollekin hyötyä joka miettii seuraavaa siirtoa autoilussaan.
Mutta jatketaan hyrbiilin käytöksen ihmettelyä. Tänään aamulla tuulta ja vesisadetta, lämpötila 10-12 plussalla, enimmäkseen 10. Auto siirtyi pihasta lähdettyä vajaan kilometrin päästä ensimmäisen kerran EV-tilaan. Olisiko tässä nyt eiliseen verrattuna takana se, että tässä oli lähtöjen välillä vajaa vuorokausi ja eilen kolme. Varmaankin.
Eiliset pohdinnat vahvistuivat kuitenkin tänään sillä lailla, että tänäänkin auto latasi ajoakun hyvin täyteen, jopa yhtä palkkia vajaa täysi, jota en ole ennen nähnyt. Tämä tapahtui sopivasti kaupunkialueelle saapuessa, joten tein omistuksessani olleiden Toyota/Lexus-hybridien sähköajon ennätyksen, eli 3.2 kilometriä sähköllä. Vautsi vau ! Nopeusrajoitukset koko ajan 40/50 km/h ja sen verran olin ennätysjahdissa mukana, että pidin silmällä ecopalkkia, että pysyi keskiviivan vasemmalla puolella, jolloin polttomoottori ei käynnisty niin kauan kuin auto laskee ajoakussa olevan tarpeeksi virtaa. Jälkeenpäin vasta tajusin, että autossa on myös EV-painike, jolla auto pakotetaan sähköajoon, en ole sitä vielä kertaakaan kokeillut, täytyy testata joskus, antaako painaa enemmän kaasua vai noudatteleeko samaa linjaa kuin muutenkin.
Tässä on ihan selvä ero auton käytöksessä kun vertaa +10 ja +20 kelejä. Lämpimämmällä kelillä auto menee tosi herkästi EV-tilaan, mutta toisaalta lataa polttomoottorilla ajoakkua paljon vähemmän ja vaihtelu ajotilojen välillä on jatkuvaa, kylmemmällä lataa ajoakkua reilusti täydemmäksi ja polttomoottorin käyttö/sähköajo ovat pidempikestoisia. Siitä huolimatta kulutus nousee kylmemmällä, tietenkin. Tänään meni 34 km yhtäjalkaa 4.6. En tiedä, mutta arvelen, että kyse on puhtaasti siitä, että polttomoottori pidetään tietyssä lämmössä ja kun keli on kylmempi, tuulee/sataa, niin moottori jäähtyy nopeammin = käy enemmän ja kun se samalla lataa ajoakkua, tulee sekin täydemmäksi.
Simmottis tommottis. Mä nyt pohdiskelen täällä näitä ääneen kun pohdituttaa, ehkä näistä pakinoista on jollekin hyötyä joka miettii seuraavaa siirtoa autoilussaan.
Viimeksi muokannut IC1970, Ke Elo 25, 2021 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Toinen tsekkimopo myyty mainioon hintaan. Tilalle mopocorolla hybrid 1.8 12kk sopparilla (20tkm ajomäärä 1.huolto sis. hintaan)
Enpä ois uskonut tämän päivän koittavan. Paras kuitenkin 12kk diileistä joilla voi tarkkailla miten markkinat kehittyy ja mitä mahdollisia kannustimia vähäpäästöisille tiedossa 2022
Enpä ois uskonut tämän päivän koittavan. Paras kuitenkin 12kk diileistä joilla voi tarkkailla miten markkinat kehittyy ja mitä mahdollisia kannustimia vähäpäästöisille tiedossa 2022
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Yksi osanen omassa ajattelussa myös, tämmöisellä "itselataavalla" ajellaan vuosi ja ihmetellään sitten taas, missä mennään sähkäreitten sun muiden kohdalla. Suht vähällä menee kuitenkin ja etenkin vähällä vaivalla.
Ajelin vielä toisen kerran tänään kaupunkiin poitsua hakemaan, koulun pihaan kun parkkeerasin odottamaan, katselin, että ajoakku on kolmessa palkissa, jolloin yleensä kohta alkaa latailemaan. Jätin auton "käyntiin" ja jatkoin musan kuuntelua odottaessani, puhallin päällä tietenkin. Kahdeksan minuuttia myöhemmin kun poika istahti autoon, ei ollut polttomoottori käynnistynyt. Ei huono. Huono tuuri pitää tämän kanssa olla, jos auton pysähdyksissä ollen joutuu polttomoottoria kuuntelemaan, muutakuin lähtiessä.
Tämän kanssa ei tarvitse myöskään start/stoppia disabloida, ominaisuus jolle olen allerginen noitten tavallisten polttisten yhteydessä. Tässä homma hoituu niin siististi, ettei tarvitse sitä miettiä.
Päivän ajot 2 x 34 km kulutuksilla 4.6 ja 4.7, ulkolämpötila 10-12 astetta plussaa ja hemmetinmoinen vesisade/myrsky.
Ajelin vielä toisen kerran tänään kaupunkiin poitsua hakemaan, koulun pihaan kun parkkeerasin odottamaan, katselin, että ajoakku on kolmessa palkissa, jolloin yleensä kohta alkaa latailemaan. Jätin auton "käyntiin" ja jatkoin musan kuuntelua odottaessani, puhallin päällä tietenkin. Kahdeksan minuuttia myöhemmin kun poika istahti autoon, ei ollut polttomoottori käynnistynyt. Ei huono. Huono tuuri pitää tämän kanssa olla, jos auton pysähdyksissä ollen joutuu polttomoottoria kuuntelemaan, muutakuin lähtiessä.
Tämän kanssa ei tarvitse myöskään start/stoppia disabloida, ominaisuus jolle olen allerginen noitten tavallisten polttisten yhteydessä. Tässä homma hoituu niin siististi, ettei tarvitse sitä miettiä.
Päivän ajot 2 x 34 km kulutuksilla 4.6 ja 4.7, ulkolämpötila 10-12 astetta plussaa ja hemmetinmoinen vesisade/myrsky.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tollasessa sähkömoottorillisessa siinä start/stopissa on jo jotain järkeä. Klonkswagen sammuu jo ennen pysähtymistä, joten ruuhka-ajossa auto sammuilee kesken ajon ihan turhaan Onneksi sen sentään saa yhdestä nappulasta pois
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
kohta loppuu se yhden nappulan ilo. esim. 2020 octaviassa pitää ottaa talvisormikkaat pois jos haluaa pärseenlämmittimen päälle. simply clever, vai miten se meni.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tai ostaa touch screen-hanskat. Tässä esimerkki
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^No onhan mulla tuollaiset ja sitten tuhat paria jotka eivät ole.
Nykymallin Superbeja pre facelift on ollut pihalla -16, -17, -18vm ja pelkkää positiivista sanottavaa.
Nykymallin Octaviaa pihalla 2kpl ja pelkkää käytettävyysharmia niin monella tavalla ettei edes muista enää kaikkea. Onneksi pääsin eroon.
Nykymallin Superbeja pre facelift on ollut pihalla -16, -17, -18vm ja pelkkää positiivista sanottavaa.
Nykymallin Octaviaa pihalla 2kpl ja pelkkää käytettävyysharmia niin monella tavalla ettei edes muista enää kaikkea. Onneksi pääsin eroon.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.