Apurungon pelastaminen
Apurungon pelastaminen
Muuten alkaa olla parin vuoden omistuksen ja hartaan foorumin ja wis+epc tankkaamisen myötä koko auton pelastaminen aika hyvin teoriassa suunniteltuna, eikkä puoliksi tehtynä vai miten se meni. Mutta mitäs tuolle mätänevälle kotelomallin apurungolle on tehtävissä? Onko jossain jotain pajoja, jotka voivat liottaa sitä erilaisissa liemissä, kunnes se muuttuu ensin kauttaaltaan täydellisen ruosteettomaksi, ja sitten asianmukaisesti pintakäsitellyksi niin kuin olisi tehtaalta tullut?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Apurungon pelastaminen
oisko parempi ratkaisu liki ruosteeton ???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Apurungon pelastaminen
noilla vaatimuksilla tulee lähinnä mieleen sinkitys... mut se ei vastaa tehtaan tasoa ...on ehkä jopa parempi heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Apurungon pelastaminen
Kiitos vinkistä! Tämä vaikuttaa lupaavalta. Lainaus yhden palveluntarjoajan sivuilta:
Tuon prosessin jälkeen varmaan "mikä tahansa" maalaamo voi jauhemaalata rungon miten nyt pulveri ylettääkään, maalauksen toimiessa enimmäkseen esteettisenä eikä funktionaalisena tekijänä?Teräs puhdistetaan peittaamalla se laimeassa suolahapossa. Peittauksessa lähtevät pois ruoste ja valssihilse. Vesihuuhtelun jälkeen kappaleet upotetaan vielä juoksutekylpyyn, jossa pintaan tulee suojaava suolakerros estäen terästä hapettumasta ennen varsinaista sinkkikylpyä. Tarjoamme kuumasinkityt tuotteemme tarvittaessa myös passivoituina.
Puhdistusvaiheiden jälkeen rakenne upotetaan sulaan (450°C) sinkkiin. Sinkki ja puhdas teräs reagoivat keskenään ja muodostavat pinnoitteen (3-kerroksinen faasisidos + puhdas sinkki)
Re: Apurungon pelastaminen
Yks vaihtoehto on, että viet sen puhallettavaksi ja sitten pulverimaalaus. Pohjaan sinkkiepoksi ja pintaan epoksipolyuretaanimaali.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Apurungon pelastaminen
Kotelorakenteessa kuuma sinkki löytää tiensä varmaan myös kotelon sisälle, jos vain siellä on puhdasta metallia eikä ruostetta. Tietysti pitää olla rakenteessa reiät sopivasti, että litkut myös valuu pois sieltä, kun osa nostetaan pois altaasta.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Apurungon pelastaminen
Mä kuulin vuosia sitten ku eräs saabisti sinkkas kaiteita et ruoste on plussaa toki ei ylenmäärin mut saa olla
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Apurungon pelastaminen
Ruoste ei kaiketi haittaa kuumasinkityksessä, mutta maalia ei saisi olla sinkitykseen menevässä kappaleessa.
Itse etsisin mahdollisimman hyvän käytetyn apurungon ja käyttäisin sen puhalluksessa ja maalauksessa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Apurungon pelastaminen
Onko etuapurungoissa ratkaisevia eroja vaihteiston tai vuosimallin mukaan?
Re: Apurungon pelastaminen
Kun ei näitä hautaan viedä mukana niin suihkii vaikka renkaan vaihdon yhteydessä kotelosuojaöljyä joka vuosi. Mutta jos harrastaa haluaa niin hankkisin hyvän käytetyn vaihto osan, putsaisin ja maalaisin varsinkin jos paikallaan oleva kovin syöpynyt.