amerikkalaiset eivät edes osaa ajaa manuaalilla
Automaatti vai manuaali?
-
christian80
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
- Paikkakunta: Porvoo
manuaali tietysti, sillä voi ajaa miten lystää ja vie noin litran vähemmän satasella jos ajaa oikein (ehkä enemmän). tomaatti ehkä kätevämpi kaupungissa mutta manuaali on aina manuaali ja se ainoa oikea 
amerikkalaiset eivät edes osaa ajaa manuaalilla
amerikkalaiset eivät edes osaa ajaa manuaalilla
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
Nimenomaan JOS ajaa oikein. Harva osaa.christian80 kirjoitti:manuaali tietysti, sillä voi ajaa miten lystää ja vie noin litran vähemmän satasella jos ajaa oikein
Moni nykyauto kuluttaa automaatilla vähemmän kuin vastaava manuaali. Laatikko pitää kierrokset aina taloudellisuuden kannalta sopivalla alueella, parhaan väännön tienoilla. Mieluummin annan laatikon hoitaa hommat, kuin itse hämmennän ja vahdin kierroksia.
Ja kaupungissa ajaessa automaatti on ihan ehdoton vaivattomuudessaan. Maantiellä on ihan sama onko sen suurimman pykälän tuupannut sisään laatikko vai kuski. Ja oikein toimiva kickdown vaihtaa ohittaessa pienemmälle siinä missä kuskikin.
Kokonaan toinen juttu on sitten "kepittämisen" aikaansaama "urheilullisen ajotyylin" tuntu.
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2739
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Kokeilepas VAG:n DSG:tä tai MultitroniciaBob kirjoitti:Manuaali ehdottomasti! Automaatit syövät turhaan ylimääräistä polttoainetta ja hukkaavat tehoa - ei ole nimittäin vielä tullut vastaan automaattia, jossa nuo asiat olisivat olleet paremmalla tolalla kuin manuaalissa.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Manuaalimiehiä. On tullut kokemusta useistakin automaageista, mutta ei se vaan jotenkin sytytä.
Jaksan kyllä vaihtaa vaihdetta, ei se niin ylitsepääsemätön ongelma ole ruuhkassakaan.. Kytkinhän siinä toki kuluu, kun pitää luistatella. :-)
Etenkin tuo Finlandian automaatti on kyllä harvinaisen perseestä, aivan liian lyhyt loota teekasiin, motarivauhdeissa jo 3000rpm. :-(
Jaksan kyllä vaihtaa vaihdetta, ei se niin ylitsepääsemätön ongelma ole ruuhkassakaan.. Kytkinhän siinä toki kuluu, kun pitää luistatella. :-)
Etenkin tuo Finlandian automaatti on kyllä harvinaisen perseestä, aivan liian lyhyt loota teekasiin, motarivauhdeissa jo 3000rpm. :-(
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
Hitain Pohjois-Suomessa
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: no jaa
No jaa empä nyt sanoisi noinkaan, kun heittää WINTER modelle.gis kirjoitti:Manuaalilla pääsee vaikkapa mökkitiellä hangesta irti helpommin, ja tonnarin automaatti kuluttaakin sen verran enempi... eli mieluummin sitten manuaali.
9-3.1972
Mikälie koeajo-ohjelma kehui viime viikolla uutta Nassen Primeraa, kun siinä on kuusilovinen laatikko niin 120km/h vauhdissa on kierrokset vain 3000rpm.Jope kirjoitti: Etenkin tuo Finlandian automaatti on kyllä harvinaisen perseestä, aivan liian lyhyt loota teekasiin, motarivauhdeissa jo 3000rpm.
Mun -93 tomaattitontussa on samat kiekat. Tarkoittanee sitä että melkein yhtä hyvä auto mulla.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ehdottomasti automaatti. Mikään ei ole sen tympeämpää kuin vekslata edestakaisin vaihteita kaupungissa (jossa suurin osa ajostani tapahtuu). Vanhassa 2.3 turbotonnarissa oli automaatti ja sitä jäi kyllä kaipaamaan.
Nykyautomaateissa kulutus/suorituskykyero manuaaliin ei ole suuri ja sen maksaa mielellään ajamisen mukavuudesta. Omaan avoviggeniin automaatti sopisi täydellisesti kun sillä ei juuri revitellä. Voi kun autoon saisi liitettyä sentronicin....
Nykyautomaateissa kulutus/suorituskykyero manuaaliin ei ole suuri ja sen maksaa mielellään ajamisen mukavuudesta. Omaan avoviggeniin automaatti sopisi täydellisesti kun sillä ei juuri revitellä. Voi kun autoon saisi liitettyä sentronicin....
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7827
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Joskus aikoinaan sanoin että en ikinä ota "kuminauhaa"...
mutta mutta nykyinen tonnari oikaisi käsityksiäni "kuminauhasta"
Nyt ei kyllä tuo manuaali innosta enää....tomaatti se olla pitää..
Ja edelleen olen sitämieltä että "nokivasaraa" ei pitäisi kenenkään ostaa..
( mitenköhän käynee jos saan alleni 9-5TID mallin..???? )
9-3 TID ei kyllä oikein vakuuttanut.......juuri kun tuntui että nyt rupeaa
meno maittamaan niin veto tyssäsi..
Mutta jos viriä halajaa niin...silloin on pakko ryhtyä katselemaan manuaalia.
Tosin tällä hetkellä tuntuu tuota suorituskykyä löytyvän kiitettävästi.
mutta mutta nykyinen tonnari oikaisi käsityksiäni "kuminauhasta"
Nyt ei kyllä tuo manuaali innosta enää....tomaatti se olla pitää..
Ja edelleen olen sitämieltä että "nokivasaraa" ei pitäisi kenenkään ostaa..
( mitenköhän käynee jos saan alleni 9-5TID mallin..???? )
9-3 TID ei kyllä oikein vakuuttanut.......juuri kun tuntui että nyt rupeaa
meno maittamaan niin veto tyssäsi..
Mutta jos viriä halajaa niin...silloin on pakko ryhtyä katselemaan manuaalia.
Tosin tällä hetkellä tuntuu tuota suorituskykyä löytyvän kiitettävästi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#