Uusien kesäpyörien eli GoodYear Eagle F1 Asymmetricien pyöriessä alla on tullut pohdittua rengaspaineita aika paljon. Tässä toki syksyn viiletessä ja lämpötilojen muuttuessa koko ajan sopivien rengaspaineiden löytäminen ei ole ollut ihan yksiselitteistä. Rullaavuus ja sitä myöden kulutus näyttää olevan hyvinkin suoraan yhteydessä rengaspaineeseen ja samaan aikaan rengas tuntuisi olevan hiljaisempi isommilla paineilla. Olen siis nostanut paineita pikkuhiljaa ja ajossa tällä hetkellä mennään 3,3 barissa (auton mittarin mukaan). Lähtötilanne oli noin 2,5 näillä viileämmillä keleillä eli aika paljonkin on tullut nostettua. Sitten onkin hyvä kysymys se, että mikä on järkevä maksimi 225/55R17-kokoiselle pyörälle

No, ehkä en tästä lähde ylöspäin vetämään enää, alkaa näkymään sitten jännittävänä kulumisena varmaankin. Talvirenkaat lähtevät joka tapauksessa lähiviikkoina alle, nyt lienee HakkaR3-sarjan viimeinen talvi tulossa.
Kulutus on nyt syyskuun aikana asettunut tuonne 16,5-17,0kWh/100km välille. Kulutus oli aiemmin noin 14-15kWh/100km lämpiminä aikoina, talvella 1-2kWh/100km enemmän. Vähän neuroottistahan tämä seuranta on, kun tein renkaissa tietoisen valinnan niin, että kulutus ei ollut etusijalla. Yksi bensiinilitra on noin 9kWh, eli jo se "puolen litran rengas" tekee sähköauton kulutusmittarille ison eron, vaikka kokonaisuudessa matkaa taitetaan ihan hyvällä hyötysuhteella. Nyt lienee niin, että tämä leveämpi, suorituskykyisempi ja jonkun verran hiljaisempi kesärengas tekee sen, että kulutus on suunnilleen samat kesällä ja talvella.
Sunnuntaina oli kuitenkin niin mukava keli, että oli mukavaa pestä pitkästä aikaa autoja. Ohjelmassa oli kunnon syyspesut koko kalustolle, tosin 900i jäi vielä talliin odottamaan vuoroaan. Oli siis hyvinkin IT-projektimainen lähestymistapa tähän eli yritetään kaikkea ja katsotaan mihin lopulta päästiin

Kona sai harjatonta vaahtoesipesua, kylkiin ja vanteisiin raudanpoistoa ja keraamikomponenttia sisältävää
autoshampoota. Konaan on laitettu aikoinaan eli 1,5 vuotta sitten myllytyksen myötä Stardust-pinnoite, mutta se alkaa ehkä olemaan jo elinkaarensa päässä ainakin hydrofobisuudeltaan. Tämä johtaa siihen, että lopulta vielä täydensin keraamipinnoitetta
tällä, on helppo ja mainio tuote ja tuntuisi ihan mukavasti maalipinnassa kestävänkin
Ihan kiva siitä tuli
