ahneella on paskanen loppu!!

toimii hienosti,kunhan pysyy kohtuudessa.

to4 kirjoitti:Tuota ahtimen kääntöä mietin itsekkin, mutta totesin sen olevan turhan isotöinen urakka, kun oli JT:n 3" dp valmiina. Ja ahdin on nykyään Schwitzerin s200.
Kovin on ahtaan oloinen pako? Herää kyllä tuolla 60mm siivellä kohtuu aikasin tuon A/R vuoksi mutta sitten kierroksilla... Onko jostakin isommasta diisselistä tuo ahdin? Ihan vertalun vuoksi mulla on tuossa pökössä sama siipi mutta A/R on .60 pakona ja imuna sama.suora6 kirjoitti:to4 kirjoitti:Tuota ahtimen kääntöä mietin itsekkin, mutta totesin sen olevan turhan isotöinen urakka, kun oli JT:n 3" dp valmiina. Ja ahdin on nykyään Schwitzerin s200.
Itsellä ei isompaa dp:tä ole joten kun sen itse teen niin toi kääntö on käynyt mielessä.
Millaisilla spekseillä sulla on toi ahdin?Oma on 50/60mm siivillä kompura ar.35 pako on vähän kysymysmerkki.
Pako on just 60mm imu 50mm ja imu ar .35 pako ar on varmasti iso jostain valmetista tää varmaan on ...V-M kirjoitti:Kovin on ahtaan oloinen pako? Herää kyllä tuolla 60mm siivellä kohtuu aikasin tuon A/R vuoksi mutta sitten kierroksilla... Onko jostakin isommasta diisselistä tuo ahdin? Ihan vertalun vuoksi mulla on tuossa pökössä sama siipi mutta A/R on .60 pakona ja imuna sama.suora6 kirjoitti:to4 kirjoitti:Tuota ahtimen kääntöä mietin itsekkin, mutta totesin sen olevan turhan isotöinen urakka, kun oli JT:n 3" dp valmiina. Ja ahdin on nykyään Schwitzerin s200.
Itsellä ei isompaa dp:tä ole joten kun sen itse teen niin toi kääntö on käynyt mielessä.
Millaisilla spekseillä sulla on toi ahdin?Oma on 50/60mm siivillä kompura ar.35 pako on vähän kysymysmerkki.
En nyt saa mieleen mitää etua tuosta käännöstä jos ei sitten tee tuota imun ottoa jostain muualta kuin vakipaikasta? Se vesipumpun puoli on vain niin täynnä. Sama kai se on meneekö imu 180 astetta tai pako?
Ennemmin tekisin uuden pakosarjan ja siirtäsin sen verran että mahtuis
3" mutka eikä tuota mehupilliä alkuosaksi. En löytänyt ainakaan valmiina tarpeeksi tiukkaa 3" mutkaa, tietty vois tehä sellasen mutta on se niin ahas paikka (pitäis kiinnitystäkin sitten muuttaa).
V-M
Oliko matolaatikon purkaminen paha rasti...?V-M kirjoitti:No niin, 3" DP laitettu. On se hieman ahas paikka tuolle putkelle vaikka se mutka kohta onkin sellasta reilua 2":sta. Ahdasta se oli sinne mahduttaakkin. Kävin kokeileen tuota enkä kyllä huomannut kovin suurta eroa. Ehkä kuitenkin piti ahtoja paremmin isoilla kiekoilla kun jakso kiskoa (pito karkaili) kun polkasi reippaammin. Tuo DP:hän oli vain se mutka ja pätkä sitä 3":sta, loput rakentelin sitten ite.
Tomaatin matolaatikko purettu, kahteen kertaan ...kele ku en muistanu laittaa 1:stä silmään ennen kasausta ja sitten ei laatikko totellutkaan kuin eteenpäin menemistä ja parkkia ja 1:n ei mennyt ollenkaan. Kun en niitä ohjeita enään löytänyt niin purin koko hässäkän ja tulipahan samalla putsattua nuo kakka jäämät.
Ilmansuodatin koteloa modasin hieman, otin sen kiekura putken pois ja tein pääly puolelle vielä reilun reijän lisäksi. Kirkkaat vilkkusen lasit meni siinä samalla paikalleen. Huomenna jos asentelis sen köyhyys kampeen ei bleedun ja säätelis sen tuonne 1.2bar tuota ens viikon koitosta varten.
Äänet ei minusta muuttuneet mihinkää kummakaan muutoksen osalta. Mutta tuossa muutaman kokeilu kilsan matkalla näytti kulutusmittarin mukaan että olis pudonnut tuo kulutus hieman. Pitää seurata...
V-M
Tassahan nama eraasta ketjusta:9000CD23T kirjoitti:Oliko matolaatikon purkaminen paha rasti...?V-M kirjoitti: Tomaatin matolaatikko purettu, kahteen kertaan ...kele ku en muistanu laittaa 1:stä silmään ennen kasausta ja sitten ei laatikko totellutkaan kuin eteenpäin menemistä ja parkkia ja 1:n ei mennyt ollenkaan.V-M
Meinaan vaan itse tehdä saman tulevana kesänä..
ahtimen käännöllä saisi ehkä loivemman Lähdön plus säästyisi yksi 90 asteen käännös, Isompi putki on tietenkin parempi mutta kyllä se lähdön jyrkkyys ja mutkien määrä myös vaikuttaa jonkin verran ,eri asia jos verrataan kahta suoraa rööriä kekenäänMimmi kirjoitti:Valitettavasti termodynamiikka kertoo yksiselitteisesti, että ohuemmasta putkesta tulee enemmän virtausvastusta kuin isommasta.
purkaminen on helppoa mutta mulla tökki just se takaisinlaitto pitääkin mennä koittaamaan kun on ilma lämmennyt(eilen lopetin kesken kun tuli kylmä ja homma ei mennyt kerralla putkeen) hep kävin heittämässä koneiston paikkaansa oli näemmä keppi pois säädöistä kun ei mennyt ykkönen päälle piti auttaa laatikon puolesta nyt toivottavasti toimii!!!9000CD23T kirjoitti:Oliko matolaatikon purkaminen paha rasti...?V-M kirjoitti:No niin, 3" DP laitettu. On se hieman ahas paikka tuolle putkelle vaikka se mutka kohta onkin sellasta reilua 2":sta. Ahdasta se oli sinne mahduttaakkin. Kävin kokeileen tuota enkä kyllä huomannut kovin suurta eroa. Ehkä kuitenkin piti ahtoja paremmin isoilla kiekoilla kun jakso kiskoa (pito karkaili) kun polkasi reippaammin. Tuo DP:hän oli vain se mutka ja pätkä sitä 3":sta, loput rakentelin sitten ite.
Tomaatin matolaatikko purettu, kahteen kertaan ...kele ku en muistanu laittaa 1:stä silmään ennen kasausta ja sitten ei laatikko totellutkaan kuin eteenpäin menemistä ja parkkia ja 1:n ei mennyt ollenkaan. Kun en niitä ohjeita enään löytänyt niin purin koko hässäkän ja tulipahan samalla putsattua nuo kakka jäämät.
Ilmansuodatin koteloa modasin hieman, otin sen kiekura putken pois ja tein pääly puolelle vielä reilun reijän lisäksi. Kirkkaat vilkkusen lasit meni siinä samalla paikalleen. Huomenna jos asentelis sen köyhyys kampeen ei bleedun ja säätelis sen tuonne 1.2bar tuota ens viikon koitosta varten.
Äänet ei minusta muuttuneet mihinkää kummakaan muutoksen osalta. Mutta tuossa muutaman kokeilu kilsan matkalla näytti kulutusmittarin mukaan että olis pudonnut tuo kulutus hieman. Pitää seurata...
V-M
Meinaan vaan itse tehdä saman tulevana kesänä..
Mulla olis käyttöä tuolle Outletille ihan tarkotettuun laitteeseen (eli s14:een). Kyllähän tommosen rakenteleekin...suora6 kirjoitti:ahtimen käännöllä saisi ehkä loivemman Lähdön plus säästyisi yksi 90 asteen käännös, Isompi putki on tietenkin parempi mutta kyllä se lähdön jyrkkyys ja mutkien määrä myös vaikuttaa jonkin verran ,eri asia jos verrataan kahta suoraa rööriä kekenäänMimmi kirjoitti:Valitettavasti termodynamiikka kertoo yksiselitteisesti, että ohuemmasta putkesta tulee enemmän virtausvastusta kuin isommasta.ja näähän on niin mietoja virityksiä......
http://www.keltainenporssi.fi/show_ad.jsp?o_id=3338558
http://www.keltainenporssi.fi/show_ad.jsp?o_id=3338570
tollaset meinasin uhrata projektiin kun hyllyssä sattuu olemaan.
Outletin hitsaan pikku rälläköinnin jälkeen scwitzerin laippaan ja sovittelen ton downpaipin kiinni, toivottavasti on edes vähän sinnepäin