Onko tuollasilla aineilla mitään tekoa?
Onko mitään hyötyä koittaa poistaa kosteutta polttoaineen seasta esim. tuolla Masinol Katilla?
Onko mitää todisteita, että toimivatko "polttoaine ja injection cleanerit"?
Masinol Kat & muut aineet!
Re: Masinol Kat & muut aineet!
Joissain tapauksissa, kyllä. Esim autoa pidetty lämpimässä tallissa ja sitten ajettu ulos kovaan pakkaseen (kosteus tiivistyy).legro kirjoitti:Onko tuollasilla aineilla mitään tekoa?
Onko mitään hyötyä koittaa poistaa kosteutta polttoaineen seasta esim. tuolla Masinol Katilla?
Onko mitää todisteita, että toimivatko "polttoaine ja injection cleanerit"?
Injection cleanerit:->
Millaisia todisteita tarkoitat? Jonkun verran vaikuttaa mutta esim. jos suuttimessa oleva suodatin kori on tukkentunut tai sen ohi on päässyt isompi roska joka jättää suuttimen osittain auki niin sitä se ei korjaa. Pienempiä roskia pystyy "liuottamaan". Eli riippuu millaista ongelmaa tuolla yrittää korjata. Itse käytän tuossa suutin pesurissa 50/50 seosta eli bensaa ja puhdistus ainetta (kokonais määrä n.4L).
V-M
Viimeksi muokannut V-M, Pe Maalis 18, 2005 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Polttoaineenjakeluketjujen edustajat tuntuvat firmasta toiseen vakuuttavan että heidän bensoihinsa työnnetään mm. suuttimia puhdistavia lisäaineita joten autoilijan toimesta sellaisten lisäystä ei suositella.
Masinol sekoittuu jonkin verran veden kanssa ja seos muuttuu palavaksi jolloin kosteutta(vettä) poistuu auton polttoainejärjestelmästä.
En ole mikään ekspertti aiheessa, mut henk.koht. suosittelen ainoastaan Masinolin käyttöä kerran pari talvessa.
(Oon mä niitä "injection-cleanereitakin" aikoinaan kokeillut, ilman mitään havaittavaa vaikutusta.)
Masinol sekoittuu jonkin verran veden kanssa ja seos muuttuu palavaksi jolloin kosteutta(vettä) poistuu auton polttoainejärjestelmästä.
En ole mikään ekspertti aiheessa, mut henk.koht. suosittelen ainoastaan Masinolin käyttöä kerran pari talvessa.
(Oon mä niitä "injection-cleanereitakin" aikoinaan kokeillut, ilman mitään havaittavaa vaikutusta.)
Nykybensoissa käytetään valmistuskomponentteina eettereitä sellaisia pitoisuuksia, että kondenssivesiongelmaa ei tule.
Bensaan liukenee vettä niin PALJON, ettei erottumista tapahdu helposti.
Alkoholeilla (masinol ym) saa tietysti liukenemaan vielä enemmän vettä bensaan, mutta käytön hyöty on enenpi psykologista, aineiden tuoma lisähappi on tietysti etu palotapahtuman suhteen.
Bensaan liukenee vettä niin PALJON, ettei erottumista tapahdu helposti.
Alkoholeilla (masinol ym) saa tietysti liukenemaan vielä enemmän vettä bensaan, mutta käytön hyöty on enenpi psykologista, aineiden tuoma lisähappi on tietysti etu palotapahtuman suhteen.
95 2,3 vireessä
Ruiskuautoissa vakiona olevat bensasuodattimet ovat yleensä niin tiheitä, että vesi ei pääse välttämättä edes läpi. Eräitäkin tapauksia olen kuullut, joissa vesi on tukkinut bensasuodattimen ja auto on hyytynyt pakkasella. Eli jos jostain syystä oikein vetisellä bensalla ajaa, niin auto hyytyy veden jäätyessä suodattimeen. Suodattimen säännöllisellä vaihtamisella pääsee tosta vesiongelmasta eroon ja eipähän pääse likakaan tukkimaan suodatinta. Niin, ja voihan se suodatin toimia vaaka-asentoon asennettuna vedenerottimen tapaisesti, eli vesi raskaampana painuu sinne lieriömäisen suodattimen alaosaan.
Omasta kokemuksesta ruiskuauton kanssa näitä kotimaisia polttoaineita käyteltyäni, ei ole tullut tarvetta käyttää jäänestoainetta. K-jettiin kannattaa silloin tällöin laittaa 2tahti öljyä bensaan vaikkapa desi tankilliseen, jotta tämä 8-venttiilisissä iivareissa oleva mekaaninen ruiskutusjärjestelmä saa voitelua.
Omasta kokemuksesta ruiskuauton kanssa näitä kotimaisia polttoaineita käyteltyäni, ei ole tullut tarvetta käyttää jäänestoainetta. K-jettiin kannattaa silloin tällöin laittaa 2tahti öljyä bensaan vaikkapa desi tankilliseen, jotta tämä 8-venttiilisissä iivareissa oleva mekaaninen ruiskutusjärjestelmä saa voitelua.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01