Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tälleen kypsään keski-ikään ehtineenä olihan se mukavaa, kun eilen vihdoin meni neitsyys! Ja tietysti siis maksullisen palveluntarjoajan toimesta
Eli kokeilin huvikseni maksullista latausasemaa duunin parkkiksella. Ovat Plugitin operoimia ja kännysovelluksella käytin latausasemaa. Johtuen "huonosta" diilistäni (*), meni lataus siis omaan piikkiin. Veloitus on kuitenkin aika kohtuullinen vs. lehdistössäkin viime aikoina pyörineet roaming-klikkiuutiset, jossa saadaan parin minuutin (pika)lataukselle hinnaksi satasia. Latauksen hinta firman tolpilla siis 0,15€/kWh ja ei aika- tai aloitusmaksuja. Siispä 8,14kWh lataukselleni kertyi hintaa karseet 1,22€ Oli muuten aika optimi latausmäärä. Ihan tyhjällä patterilla aloitin siis latauksen ja tuolla 8,14kWh latauksella pääsin hienosti himaan asti (Puuilon kautta) siten, että sähkörange oli tasan 0km. Patteri ei siis vielä ehtinyt loppumaan, eikä polttomoottori käynnistynyt. Upeaa optimointia
Kugahan ottaa max 3,6kW lataustehoa vastaan, joten minuuttiveloitteiselle laturille ei ole tuolla kyllä mitään asiaa. Enkä varmaan jatkossakaan noita maksullisia julkisia latureita tule juurikaan käyttämään. Saa kotilataukset ja silloin tällöin Prisman/Lidlin tms. ilmaiset lataukset riittää meikäläisen maailmanpelastustalkoisiin.
*) otin vajaan vuoden verran liian "aikaisin" ladattavan hybridin, joten lataukset menee kaikki omasta pussista. Viimeisimmällä autopolitiikan päivityksellä lataukset saa uitettua täysautoetuunkin.
Eli kokeilin huvikseni maksullista latausasemaa duunin parkkiksella. Ovat Plugitin operoimia ja kännysovelluksella käytin latausasemaa. Johtuen "huonosta" diilistäni (*), meni lataus siis omaan piikkiin. Veloitus on kuitenkin aika kohtuullinen vs. lehdistössäkin viime aikoina pyörineet roaming-klikkiuutiset, jossa saadaan parin minuutin (pika)lataukselle hinnaksi satasia. Latauksen hinta firman tolpilla siis 0,15€/kWh ja ei aika- tai aloitusmaksuja. Siispä 8,14kWh lataukselleni kertyi hintaa karseet 1,22€ Oli muuten aika optimi latausmäärä. Ihan tyhjällä patterilla aloitin siis latauksen ja tuolla 8,14kWh latauksella pääsin hienosti himaan asti (Puuilon kautta) siten, että sähkörange oli tasan 0km. Patteri ei siis vielä ehtinyt loppumaan, eikä polttomoottori käynnistynyt. Upeaa optimointia
Kugahan ottaa max 3,6kW lataustehoa vastaan, joten minuuttiveloitteiselle laturille ei ole tuolla kyllä mitään asiaa. Enkä varmaan jatkossakaan noita maksullisia julkisia latureita tule juurikaan käyttämään. Saa kotilataukset ja silloin tällöin Prisman/Lidlin tms. ilmaiset lataukset riittää meikäläisen maailmanpelastustalkoisiin.
*) otin vajaan vuoden verran liian "aikaisin" ladattavan hybridin, joten lataukset menee kaikki omasta pussista. Viimeisimmällä autopolitiikan päivityksellä lataukset saa uitettua täysautoetuunkin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Repesin sanailullesi.
Mutta kerropa lisää miten nuo latailut upotetaan täysautoetuun, tässähän pitää kohta alkaa katselemaan itselle (lue: vaimolle) uutta liisaria
Mutta kerropa lisää miten nuo latailut upotetaan täysautoetuun, tässähän pitää kohta alkaa katselemaan itselle (lue: vaimolle) uutta liisaria
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Sehän taisi juuri olla eilen uutisvirrassa maininta, että S-ryhmän latailutkin muuttuu maksullisiksi.
Mutta boonukset varmaan juoksee lataillessakin
Mutta boonukset varmaan juoksee lataillessakin
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Mun mielestä on pelkästään hyvä, ainakin tulevaisuutta ajatellen, että muuttuvat maksullisiksi. Jää turhat auton lepuuttelut ruudussa pois ja ladataan vaan tarpeeseen. Kun on katsellut noita Björn Nylandin reportaasheja sähköautoista, niin esim. Norjan ja Ruotsin kulttuurierot tulivat varsin selväksi. Norjassa kaikki laturit ovat maksullisia ja niissä ladataan, kun on tarpeeksi ladattu, lähdetään menemään. Ruotsin puolella aika paljon vielä maksuttomia ja siellä makuutetaan esim. noita plugareita tuntikausia ruudussa, vaikka akku näyttää 100%. Samaan aikaan joku 0% täyssähköilijä kiroilee autossaan vuoroa odottamassa. Vähän sama homma, kun bensiksellä tankkaat ja tankattuasi jätät autosi mittarille mennessäsi ostamaan myymiöstä korvapuusteja, samalla kun muut jonottavat mittarille tankkaamaan.
Toki Suomessa tämä ei ole vielä ongelma, koska sähkiksiä on niin vähän, mutta ehkä se on hyvä totuttaa porukka tavoille jo ennenkuin sähköautojen määrä on sellainen, että infra joutuu lujille.
Toki Suomessa tämä ei ole vielä ongelma, koska sähkiksiä on niin vähän, mutta ehkä se on hyvä totuttaa porukka tavoille jo ennenkuin sähköautojen määrä on sellainen, että infra joutuu lujille.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
No esim. latauslaitteen asennuksen himaan saa sisällytettyä leasingsoppariin samaan malliin kuin muidenkin autojen lisävarusteiden kanssa. Sopimuskauden jälkeen latausaseman voipi lunastaa itselleen sen käyvällä arvolla, jonka määrittää vissiin firma ja verottaja tms.
Kotilatausaseman on oltava firmalle "yhteensopiva" ja etäluettavissa. Laskutus on myös onnistuttava niin, että lasku menee suoraan leasingyhtiölle.
Asiointi- ja konttorilla lataukset menee firman leasingyhteistyökumppaneiden piikkiin automaattilaskutuksella, kunhan vaan käyttää firman ja leasingyhtiön toimittamaa tägiä tai sovellusta.
Lisänoottina mainittu, että "kokonaisedullisinta" latausvaihtoehtoa on suosittava mahdollisuuksien mukaan. Eli käytännössä koti- ja konttorilatausta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Oho, V.J.S.:n työpaikalla ollaan pitkällä tässä asiassa! Hienoa että on löytymässä myös konseptit PHEV liisareille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^^Kiitos, tuo oli hyvä ja selkeä tiivistys. Pitää perehtyä kyllä hyvin tarkkaan sitten lähempänä H-hetkeä. Leaseplan on nyt ainakin liisarifirmana.
Vainon työnantajan liisaripolitiikastakaan ei ole mitään käryä, puolimoottorilla varusttu CLA kun tuli ns. perintönä edelliseltä työntekijältä. Eli onko päästörajoja, merkeissä rajauksia ja tietty hinta, kaikki vielä pimennossa.
Vainon työnantajan liisaripolitiikastakaan ei ole mitään käryä, puolimoottorilla varusttu CLA kun tuli ns. perintönä edelliseltä työntekijältä. Eli onko päästörajoja, merkeissä rajauksia ja tietty hinta, kaikki vielä pimennossa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
No hyvältä vaikuttaa, ja kun tuo voimalakin tuosta pian valmistuu, niiin virran saanti on taattua kaikille iloisille sähköautoilijoille.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kysyin omalla kohdallani myös tuosta latausasemasta Fleetilta. Oman työnantajan kohdalla ei onnistunut ottaa latausasemaa lisävarusteena. Harmi sinällään.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tuli pakkanen, tuli ongelma
Latausluukku ollut yön auki, kun vehjes on ollut totutusti narun jatkeena. Rouva lähti aamulla kuskaamaan kersaa, niin oli kuulemma ollut hankalaa saada räppänä kiinni, mutta oli mennyt pienen temuamisen jälkeen. Nyt se ei sitten enää aukea Eli jäässähän se, enkä Lärvikirjan Suomi-PHEV-Kuga ryhmän mukaan ole yksin "ongelmineni". Viime talvena kun ei paljoa saanut latailla, niin näitä ongelmiahan ei päässyt syntymään. Eli pitänee alkaa katselemaan talven plus-miinus-plus-miinus-räntää-miinusta-plussaa-lunta-vettä-pakkasta kinkereihin noita latausluukun suojapatentteja, joita on intterwebsi pullollaan. Tai sitten suosiolla pistää piuhat kaappiin ja jatkaa latailua sitten kevväämmällä
Latausluukku ollut yön auki, kun vehjes on ollut totutusti narun jatkeena. Rouva lähti aamulla kuskaamaan kersaa, niin oli kuulemma ollut hankalaa saada räppänä kiinni, mutta oli mennyt pienen temuamisen jälkeen. Nyt se ei sitten enää aukea Eli jäässähän se, enkä Lärvikirjan Suomi-PHEV-Kuga ryhmän mukaan ole yksin "ongelmineni". Viime talvena kun ei paljoa saanut latailla, niin näitä ongelmiahan ei päässyt syntymään. Eli pitänee alkaa katselemaan talven plus-miinus-plus-miinus-räntää-miinusta-plussaa-lunta-vettä-pakkasta kinkereihin noita latausluukun suojapatentteja, joita on intterwebsi pullollaan. Tai sitten suosiolla pistää piuhat kaappiin ja jatkaa latailua sitten kevväämmällä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^Saakos siihen luukkuun minkäänlaista voitelua järjestettyä ? Että mimmonen mekanismi ? Sama ongelmahan se on ihan bensaluukussakin, jos ei vähän ennakoi. Ainakin näissä japseissa on kaikissa se muovinen tappi, mikä vapauttaa lukituksen, kun sisältä kahvasta vetäisee. Vaan ei vapauta, jos ei ole sitä öljynnyt ennen pakkasten tuloa. Toinen on, kun +-+-+- keleillä vesi jäätyy saumaan ja saa sitä naputella auki. Itse täräyttelen tippakannusta täyssynteettistä joka sauman ja paikan pullolleen, yleensä luukut rapsahtelee auki tuosta vaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Pakkasta on piisannut, eikä Ford ainakaan toistaiseksi ole hyytynyt. Hallelujaa! Tuolla jopa pääsee sähköllä näissä keleissä (pakkasta 10-20 astetta), joskin polttomoottori herää yleensä joko heti lähdettäessä tai 1-3km ajon jälkeen jonkun mysteerialgoritmin mukaan. Infonäyttöön tulee EV only tilassakin ajaessa viesti, että Moottori käy, syy "järjestelmän normaali toiminta". Kun kone käynnistyy, se pyörii sen aikaa, että lämmöt nousee määritetylle alueelle. Siihen menee pakkasen paukkuvuudesta riippuen n. 4-8km Paippisten bulevardeilla ajellessa. Tuon "lämmityskäytön" jälkeen antaa ajaa akun (lähes) tyhjäksi ennen polttomoottorin heräämistä, kunhan vaan pitää lämpötilapyynnit kohtuullisena (max 21astetta) eikä polje lappu lattiassa.
Akullisella pääsee nyt n. 25-30km sähköistä kilometriä (kesäkeleillä 50-60km, eli sähköinen range puolittuu kunnon pakkasilla) ja polttomoottori pärähtää käyntiin jo siinä kohtaa, kun akussa rangea näytön mukaan 1-2km. Syyksi infonäyttö kertoo lämmityksen asetuksen, eli ei enää riitä paukut puhkua lämmintä, kun patteri on tyhjenemässä. Kokeilin tuossa yksi pakkaspäivä pistää lämppärin/ilmastoinnin kokonaan pois päältä, kun sähkörange näytti 2km ja niinhän tuo meni sähköllä patterin tyhjäksi asti. Plussakeleillä antaa ajaa akun rangen täysin nollaan, ennen kuin menee kone päälle ilman mitään kikkailuja.
Mikään hirmuinen sauna tuo ei talvikeleillä ole, jos pitää tosiaan lämpöpyynnit kohtuullisina. Muutaman kerran saanut ruuvata lämpöpyynnit 23-25 asteeseen, että on alkanut kabiinissa tarkenemaan. Etenkin jaloilla tuppaa tulemaan vilu. Sitten taas auton sisätilojen kunnolla lämmittyä jaksaa pitää ihan hyvin lämpöä yllä 20-21 asteen pyynnilläkin. Eli on semmoinen "puoliautomaattinen" tuo lämmitys ainakin näillä keleillä
Akullisella pääsee nyt n. 25-30km sähköistä kilometriä (kesäkeleillä 50-60km, eli sähköinen range puolittuu kunnon pakkasilla) ja polttomoottori pärähtää käyntiin jo siinä kohtaa, kun akussa rangea näytön mukaan 1-2km. Syyksi infonäyttö kertoo lämmityksen asetuksen, eli ei enää riitä paukut puhkua lämmintä, kun patteri on tyhjenemässä. Kokeilin tuossa yksi pakkaspäivä pistää lämppärin/ilmastoinnin kokonaan pois päältä, kun sähkörange näytti 2km ja niinhän tuo meni sähköllä patterin tyhjäksi asti. Plussakeleillä antaa ajaa akun rangen täysin nollaan, ennen kuin menee kone päälle ilman mitään kikkailuja.
Mikään hirmuinen sauna tuo ei talvikeleillä ole, jos pitää tosiaan lämpöpyynnit kohtuullisina. Muutaman kerran saanut ruuvata lämpöpyynnit 23-25 asteeseen, että on alkanut kabiinissa tarkenemaan. Etenkin jaloilla tuppaa tulemaan vilu. Sitten taas auton sisätilojen kunnolla lämmittyä jaksaa pitää ihan hyvin lämpöä yllä 20-21 asteen pyynnilläkin. Eli on semmoinen "puoliautomaattinen" tuo lämmitys ainakin näillä keleillä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Katsoppas, en siis aivan yksikseni joudu taistelemaan taivaspaikastani Mut joo, onhan tää kuha tosiaan ihan kilpailukykyinen paketti kun vertailee vastaaviin. (Vakio)varusteita on varsin runsaasti ja takakonttia lukuunottamatta tilaakin on, ja tuo kontti nyt on "ongelma" kaikissa näissä katumaasturikoreissa merkkiin katsomatta, jos on ehtinyt farkkuihin tottumaan.
Uusi takaisinkutsukampanjakin on muuten vireillä. Pukkaa imusarjan TMAP anturi jäätymään mahdollisen EGR parametrien kalibrointivirheen takia (näin luki jossain huoltokuvauksessa tuolla facen kuha pehvi ryhmässä). Voi muuten hyvinkin olla, että tuo on ollut syynä taannoin meille tapahtuneeseen auton hyytymiseen, josta selvittiin muutamalla uudelleenkäynnistyksellä. Korjauksena tähänkin, kuinkas muuten, softan päivitys Seuraavaan huoltoon ajattelin odotella tuon kanssa (60tkm huolto, n. 15tkm snne vielä "matkaa"), paitsi jos ryytyy sitä aiemmin tien päälle.
Jok.tap. toistaiseksi on täällä vehkeet toimineet ihan normaalisti tämän talven.
Uusi takaisinkutsukampanjakin on muuten vireillä. Pukkaa imusarjan TMAP anturi jäätymään mahdollisen EGR parametrien kalibrointivirheen takia (näin luki jossain huoltokuvauksessa tuolla facen kuha pehvi ryhmässä). Voi muuten hyvinkin olla, että tuo on ollut syynä taannoin meille tapahtuneeseen auton hyytymiseen, josta selvittiin muutamalla uudelleenkäynnistyksellä. Korjauksena tähänkin, kuinkas muuten, softan päivitys Seuraavaan huoltoon ajattelin odotella tuon kanssa (60tkm huolto, n. 15tkm snne vielä "matkaa"), paitsi jos ryytyy sitä aiemmin tien päälle.
Jok.tap. toistaiseksi on täällä vehkeet toimineet ihan normaalisti tämän talven.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Olet näemmä taivaspaikkasi ansainnut kun ajat testihäviäjäautolla.
TM:n perinteinen talvitesti siis tuli ja Kuga jäi viimeiseksi:
HYVÄÄ
-tasapainoinen ajokäytös
-kohtuullinen kulutus
HUONOA
-etenemiskyky ylämäessä
-lämmityslaite taajama-ajossa
Jos oikein muistan, niin tuosta etenemiskyvystä ylämäessä taisi olla juttuakin aikaisemmin...
TM:n perinteinen talvitesti siis tuli ja Kuga jäi viimeiseksi:
HYVÄÄ
-tasapainoinen ajokäytös
-kohtuullinen kulutus
HUONOA
-etenemiskyky ylämäessä
-lämmityslaite taajama-ajossa
Jos oikein muistan, niin tuosta etenemiskyvystä ylämäessä taisi olla juttuakin aikaisemmin...
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79