missähän vika kun ratti alkaa täriseen
missähän vika kun ratti alkaa täriseen
tärinä alkaa nopeuden ollessa 85 ja loppuu 100 kohdalla..vanteet ja renkaat on uudet..
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Re: missähän vika kun ratti alkaa täriseen
Tasapainoitus tehty väärin, eli uudestaan tasapainoitukseen. Samalla tietysti kannattaa tarkistaa, että renkaat ovat asettuneet vanteille oikein etteivät aiheuta myöskin tärinää, tämä tosin tuntuu vielä yli satasen nopeuksissakin.kepakok kirjoitti:tärinä alkaa nopeuden ollessa 85 ja loppuu 100 kohdalla..vanteet ja renkaat on uudet..
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Itse asiassa kestää jonkin aikaa, ennenkuin uusi rengas on vanteelle asettunut. Aikas usein on joutunut tasapainottamaan uudestaan jonkin ajan kuluttua. Tosin tästä maasta ei tunnu asiansa osaavia rengasasentajia juuri löytyä. Moniko esimerkiksi vaivautuu katsomaan mahdollisen pystyheiton ihan oletusarvoisesti.
Nuo alkupään NG:t ovat todella herkkiä rengastukselle/tasapainotukselle - juttua löytyy foorumilta enemmänkin (ja on omaakin kokemusta). Myös minä tarkistaisin, että renkaat on asennettu asiantuntevasti vanteille ja tasapainotettu huolella. Kuten Örppö toteaa, ikävä tosiasia on, että keskiverto rengasasentaja ei huomioi esim. pystyheittoa lainkaan. Niin ja NG:ssä vanteen sovitus on sen verran napakka, että ylimääräinen saasta vanteen kosketuspinnassa saa myös ihmeitä aikaan .
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Joo tuo pystyheitto on tosiasia, meidän aeron toisen etuvanteen pohjanmaalainen rangasasentaja pisti suoraksi pajavasaralla, ja siihen loppui täristysBusiness kirjoitti:Nuo alkupään NG:t ovat todella herkkiä rengastukselle/tasapainotukselle - juttua löytyy foorumilta enemmänkin (ja on omaakin kokemusta). Myös minä tarkistaisin, että renkaat on asennettu asiantuntevasti vanteille ja tasapainotettu huolella. Kuten Örppö toteaa, ikävä tosiasia on, että keskiverto rengasasentaja ei huomioi esim. pystyheittoa lainkaan. Niin ja NG:ssä vanteen sovitus on sen verran napakka, että ylimääräinen saasta vanteen kosketuspinnassa saa myös ihmeitä aikaan .
Ja on myös aika tarkka siitä että rengas on kiristety ristiin vanteelle, viimeksi en niin tehnyt ja tärisi, nyt vetäsin ristiin ja ei oireita.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98