9-5 2007 2.3t
9-5 2007 2.3t
Olen vaihtamassa etupään jarrulevyjä ja paloja ja oudon näköinen pultti pitää satulan kiinni.
Joku Torx tyyppinen näyttää olevaan, onko kellään tietoa mikä Torx e-hylsy tuohon sopii?
Joku Torx tyyppinen näyttää olevaan, onko kellään tietoa mikä Torx e-hylsy tuohon sopii?
Re: 9-5 2007 2.3t
Tuolla mainitaan E20: https://photo.platonoff.com/Auto/200706 ... nt_Brakes/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9-5 2007 2.3t
Ja suosittelen käyttämään iskumeisseliä jarrulevyn ruuveihin,jos ruuvin kannat on ehjät.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 2007 2.3t
Kiitos. Joku oli kertonut että olis ollut e18 mutta onneksi tuli kysyttyä täältä että onkin e20.
Re: 9-5 2007 2.3tr
Vähän off topic - mutta en voi olla puuttumatta tähän... Termistöt oikein, nyt!
Torx on vääntöpää. Niitä kahta lajia:
- yleisesti viitattu Tx; Esim. tx 15, tx 20, tx 25, tx 27, tx 30 jne. Noista tille on tärkeintä että löytyy sarjasta se tx27. Nämä ovat siis niitä "Ruuvivääntimen päitä", eli ruuvissa on kolo johon tuo ruuvipää sopii. (Vrt. terassiruuvit)...
- yleisesti viitattu E-torx: nämä ovat sitten niitä pulttikantoja - näihin tarvitaan siis hylsyt, ei ruuvimeisseliin käyvät ruuvauspäät.
Eli siis, kääntäen, tuossa jarrulevyn napaan kiinnittävässä ruuvissa ei voi olla E toxia - tai sitten jotain on ranetettu oikein kunnolla... Ja se on torx pultti.
Torx on vääntöpää. Niitä kahta lajia:
- yleisesti viitattu Tx; Esim. tx 15, tx 20, tx 25, tx 27, tx 30 jne. Noista tille on tärkeintä että löytyy sarjasta se tx27. Nämä ovat siis niitä "Ruuvivääntimen päitä", eli ruuvissa on kolo johon tuo ruuvipää sopii. (Vrt. terassiruuvit)...
- yleisesti viitattu E-torx: nämä ovat sitten niitä pulttikantoja - näihin tarvitaan siis hylsyt, ei ruuvimeisseliin käyvät ruuvauspäät.
Eli siis, kääntäen, tuossa jarrulevyn napaan kiinnittävässä ruuvissa ei voi olla E toxia - tai sitten jotain on ranetettu oikein kunnolla... Ja se on torx pultti.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: 9-5 2007 2.3tr
Ei voikaan, alkuperäinen kysymys koskikin satulan kiinnityspultteja, joissa tuo E20 esiintyy. Tämän selvittyä on ketjussa vielä kehotettu käyttämään iskumeisseliä levyn kiinnitysruuviin, jonka kantaa ei ketjussa ole mainittu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-5 2007 2.3t
Kerrotko vielä miksi on tärkeää löytää juuri tx27? Hassua että minä en ole vielä noin 30 saabin ja 10 vuoden korjaamoalan kokemuksen perusteella ole yhdestäkään autosta enkä mistään muustakaan vehkeestä löytänyt tx27 kantaa?
Re: 9-5 2007 2.3t
Kyllä mulle on tullut vastaan montakin tx27 kantaa Saabeissa, sekä Tonnarissa, että Femmassa... Ei niitä paljon ole, mutta on kyllä. Onhan se 25 lähellä ja aukee se 27 silläkin - jos ei ole piukasti kiinni ja pääsee päältä painamaan biittiä, jottei lipsahda...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: 9-5 2007 2.3t
Anna toki esimerkki siitä tx27 kannasta