
Ei oo tullu perehdyttyä noihin ledeihin. Onko ne hyviä? Ainut mitä oon kuullu on että kun ei ne lämpiä, niin niitä saa olla putsaamassa kun menevät lumesta ja jäästä tukkoon

Ei noilla ledeillä ole mitään virkaa lumi-ja räntäsateella, jatkuvasti tukossa, hyvillä keleillä ei tarvitse lisävaloja ollenkaan. Ostamassani Aerossa oli led-paneeli, jo tulomatkalla huomasin tuon lumisateessa ja ensi töikseni kotiin päästyäni otin tuon pois. Viirun keula ei ole mikään kaunis muutenkaan, mutta tuon paneelin kanssa se oli aivan hirveä
Kuinkahan käy energiankulutuksen kanssa? kumpi hukkaa enempi lämmitetty LED ja halogen. Kuinka tuo automaattilämmitys toimii, huomaako lumi-ja räntäsateet, vai mihin perustuu, lämpötilaanko?
Minunkin KIAn mukana tuli: https://www.valostore.fi/fi/tuote/halog ... gIpafD_BwE , tuskin olisin itse ostanut ja asentanut, mutta en noita poiskaan antaisi. Kuinka tänä päivänä on tuon referenssilukujen laita katsastuksessa, omat valot 25+25, noissa Bosch piloteissa 37,5, menee kirkkaasti yli 100, leimattu kuitenkin nuo kiinni.JP_Vette kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 08:36Ainaki W-Lightin kuvaukses lukee näin: "Automaattisesti lämpiävä linssi: lämmitys päälle, kun valaisimen rungon sisälämpötila <+5°C ja pois päältä sisälämpötilan saavuttaessa +40°C."
Itellä on X-Vision lämmityksellä, eikä siinä lue kuvausta, mutta pikkupakkasella linssin kuura muuttuu vesipisaroiks noin 45 sekunnissa. Ajon aikana lämpiämisestä muuten ei ole kokemuksia.
Umpeutumiseen on muitaki ominaisuuksia kuin lämpö. Esim Bilteman 9" lisävalo muurautu halogeeneillaki, koska lasin kiinnike teki lasista poteron eikä sulava lumi päässy pois lasin edestä. Esimerkiks legendaarises Bosch Rallye 225:ssä sellasta ei ole. Niinku ei tossa X-Visionin palkissakaan...
Ja eikai kukaan led-lisäpitkiä energiankulutuksen takia osta? Mä ainaki ostin sen ihan muilla perusteilla...
Perustuu valonrungon lämpötilaan esim tolleen
Paljon järkevämpäähän se on lämmittää sitä linssiä vaan sillon kuin tarvii.
En, kun noin ei mulla ole käynyt kuin Audissa, jossa huollon jäljiltä valojen suuntaus oli jotain ihan muuta kuin pitäisi...
Kiitos tiedoista, ledejä myydään energiasäästävänä valonlähteenä, tässä tapauksessa hyvillä keleillä tulee sitten säästöävfr kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 12:38
Perustuu valonrungon lämpötilaan esim tolleen
Automaattisesti lämpiävä linssi: lämmitys päälle, kun valaisimen rungon sisälämpötila <+5°C ja pois päältä sisälämpötilan saavuttaessa +40°C
Kyllähän se varmaan maailman tuhoaa tuo linssin lämmitys, mut jos ajaa vanhalla saabilla ni tuskin se jalanjälki paljon siitä kasvaa
Ainaki tuo X-Vision lämmittää vain valo päällä. Ehkä se on sitte gen 3:n uutuus, et ohjattava lämmitys, niin pysyy muodin huipulla kun saa joka talveks vaihtaa uuden palkin. Toista se oli wanhaan hyvään aikaan, kun samalla valopatteristolla mentiin 10 talvea...aero kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 14:31Mutta tuota, ottaako nuo lämmityssähkön samasta karvasta kuin itse valon vai tuleeko sille eri piuha? Meinaan kun enste ajelee muutaman kilsan sillai ettei pitkiä saa päälle, niin pitääkö odottaa että valosta sulaa irti se senttinen loskapatja vai saako loskat sulatettua ilmankin kaukovaloja?