Pitkät valot hukassa
Pitkät valot hukassa
Mistäs kannattais lähtä vikaa hakeen eli 90 ei vaihda pitkiä , muutaman kerran vaihtoi kun jaksoi vaan yrittää ja yrittää . Mut nyt ei enää millään .
Kenties valorele vai vilkkuviiksi?
Kenties valorele vai vilkkuviiksi?
-
- "Viggen"
-
- "Hirsch"
Voi voi, kun tuo valorele on valitettavan heikko peli...Miten minusta tuntuu, että noissa vanhemmissa Saabeissa se on ihan kulutustavaraa? 

"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Pieni murhe tuo rele siihen nähden on, että monissa muun merkkisissä autoissa ajovalojen virrat menevät valokytkimien ja viiksen kautta jopa! Ajanmyötä tuollaisissa alkaa valokytkimet ja viiksen kärjet menemään, eikä valotehokaan mikään kaksinen ole pitkän johdotuksen, ohuiden piuhojen ja prakavien kytkimien takia. Joten tuo releen kautta virran kuljettaminen on ihan viisasta pelkästään valojen kirkkautta ajatellen, eikä releen vaihto ole työnä mikään paha rasti verrattuna viiksen tai valokytkimen vaihtoon. (Tosin og900:sa nuokin osat on helppo vaihtaa.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
voisko huono maakontakti vuosien mittaan aiheuttaa tuota releiden paukkumista...?
jos välillä saa maita ja välillä ei, niin eikös tuonne ainakin mun käsityksen mukaan muodostune melkoisen suuria virtoja (piikkimäisesti...voiko olla mahdollista)
viime syksynä oli nyt myynnissä olevaan 99:iin vaikea saada pitkiä päälle, joten vaihdoin toisen releen,toisen vilkku/valoviiksen, vaihdoin jälleen, kunnes vika paljastui maaviaksi..ja aivan samat oireet kuin Reetulla..
tällaista pähkinää tällä kertaa mua viisaammille
-Matti
jos välillä saa maita ja välillä ei, niin eikös tuonne ainakin mun käsityksen mukaan muodostune melkoisen suuria virtoja (piikkimäisesti...voiko olla mahdollista)
viime syksynä oli nyt myynnissä olevaan 99:iin vaikea saada pitkiä päälle, joten vaihdoin toisen releen,toisen vilkku/valoviiksen, vaihdoin jälleen, kunnes vika paljastui maaviaksi..ja aivan samat oireet kuin Reetulla..
tällaista pähkinää tällä kertaa mua viisaammille
-Matti
saab 99 -83 GL"S"