Kuten arvelin, ei paljoa tarjous noussut, mutta vähän. Hyvin lyhyesti kiteytettynä velka maksuun ja tonni tilille. Velka-osuus hieman kohosi, koska tässä on maksamatonta jaksoa alla vajaat pari viikkoa ja joku pikku sanktio taisi tulla päälle hätäisestä maksusta. Eihän tästä mitään voittoa tullut, mutta nopean laskutoimituksen jälkeen 4½ kk maksoi 534.25 euroa, josta huollon osuus 322 euroa. Tuli siis hätiköityä sen kanssa

Vaan eipä tässä edes viikko sitten ollut mielessä mikään myynti. Kuukausimaksuksi muodostui tarkkaan ottaen 118.72 e/kk, joka on mielestäni kohtuullinen korvaus uudehkon Corollan kyydistä.
Siihen päälle toki vero, josta palautuu suurin osa takaisin, vakuutus, josta siitäkin palautuu suurin osa takaisin, sekä polttoaine, jota kului vähän. En jaksa sen kummemmin eritellä noita enää, kun joka autossa ne ovat pakolliset kulut, joissain enemmän, joissain vähemmän. Tässähän polttoainekulu on pieni, vero on olematon ja vakuutus normaali.
Autovex on nerokas palvelu. Ilmoituksen laadinta 10 minuuttia, huutokauppa 3pv, tarkkailet mitä tapahtuu. Tarjousten mukaan hylkäät, hyväksyt, tai neuvottelet. Minä hyväksyin suoraan. Kolme s-postia myöhemmin oli sopparit sähköisesti allekirjoitettu ja paperihommat hoidettu. Kuvio lyhyesti, ostaja maksaa loppuvelan, maksaa minun tilille huutosumman ja loppuvelan erotuksen joka nyt siis tonnin + merkkinen, kun maksu näkyy minun tililläni, sovitaan auton hakemisesta. Hakevat pihasta aikaisintaan 27.12.
Ei tarvinnut kuunnella kymppitonnin tarjouksia, ei yhtään puhelua, kaikki hoitui "etänä", itse ei tarvitse ajella mihinkään. En juuri näppärämpää kaupantekomallia keksi.
Musta Accord ajoon kun on aika, sitten ihmetellään mitä seuraavaksi. Sen verran tiedustelin RAV4 plugaria, että selvisi, ettei mainittu määräerä ole maassa, vaan niissäkin on odotusaika. Näyttää vahvasti siltä, että Toyotiakin saa nyt odottaa, kuten tuo yllä mainittu Yaris 199e/kk myös kertoo, auton saa
aikaisintaan kesäkuussa 2022... Mutta selvitellään, minulle sopisi kyllä aika hyvin aikataulu, jossa uuden auton toimitus on esim. maaliskuussa.
Näitten osamaksusoppareiden kanssa pulaaminen ei ole kyllä mikään ansaintamalli, mutta ehkä tässä markkinatilanteessa tapa vaihtaa autoa suht usein, samalla minimoiden normikulujen (vero, polttoaine, vakuutus) ulkopuoliset kustannukset ja ennenkaikkea se, että sitoisi rahaa kiinni noihin peltilehmiin. Se nyt on tässä nykytilanteessa ihan hemmetin tyhmää. Paitsi jos on paalua, silloin ei tarvitse välittää persaukisten marinoista !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634