Moro, elikkäs 1999 2.3t manuaalivaiht. alkoi vuotamaan vaihteiston päälle öljyä sen verran että pitäisi asialle tehdä jotain.
Luulisin että kuskinpuoleinen ennen "virranjakajan kansi" nyt joku nokka-akselin perätiiviste vuotaa, ja joku edellinen omistaja on jo sotkenut sen silikoonilla ulkopuolelta.
Hieman tätä ennen meni pcv-venttiili kaasuläppäkotelon edestä joka on vaihdettu OEM-osalla.
Voiko kyseinen rööri vuotaa näin paljon ja onko minkälainen prosessi korjata se, loctite 518 tiivisteaineet löytyy ainakin.
Kiitoksia
Öljyvuodon paikantaminen
Re: Öljyvuodon paikantaminen
Ihan ensiksi…putsaa paikat esim Bräkleenillä. Paljon helpompi tutkailla puhdasta konetta.
Jos tihkujana tuo tulppa saa sen kampeamalla pois ja uusi tolla tiivisteaineella ulkopinta tiivistäen paikalleen.
Syynä saattaa olla myös koneen takana samassa päädyssä oleva öljynpaineanturi joka vuotaa.
Jos tihkujana tuo tulppa saa sen kampeamalla pois ja uusi tolla tiivisteaineella ulkopinta tiivistäen paikalleen.
Syynä saattaa olla myös koneen takana samassa päädyssä oleva öljynpaineanturi joka vuotaa.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Öljyvuodon paikantaminen
Venttiilikopan sisempi tiiviste pystyy vuotamaan moottoriöljyä DI-kasetin alle, siitä öljyt valuvat tulppapoteron päädyn kulmikkaasta reiästä vaihteiston päälle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Öljyvuodon paikantaminen
jep...samalla tarkkailee kuinka pahasti hikoilee venttiilikopan kannen juuresta. Jos, niin venakopan tiiviste vaihtoon samalla, siten tuo tulppakin vielä helpompi vaihtaa kun venakoppa pois. Puhaltaa ne kopassa olevat 2 putkea auki ja rassaa ne rautalangalla läpi.
Samalla tulee katottua tuo tulppakotelo ja vaihtuu tulpatkin vielä!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179