1. Accordin ohuempi ja toisaalta halkaisijaltaan isompi ratti tuntui käteen ihan paskal, siis huonolta, vs. Corollan paksukehäisempi ja pienempi, tykkään Corollan toteutuksesta
2. Etenemiskyky 6-0 Corollalle, vauhdin kasvattaminen on Accordissa niin paljon vaivalloisempaa. Melkein samat teholukemat, mutta Corollan sähköavustus tekee tosi paljon, nyt sen vasta ymmärsi, Accordin mittaristossa keltakolmio välkkyy koko ajan, Corolla paljon etevämpi, vaikka siinä oli kitkat. Voimaa tulee alusta saakka "leveästi", Corolla on kuin viuhkan leveä sivu ja Accord kädensija.
3. Ohjaus, Corolla on paljon tarkempi ja rauhallisempi, Accord selvästi levottomampi, tässä varmaan vuodet ja kilometrit, ynnä rengastus (Accord 225/45/17, Corolla 205/55/16) tekee tehtävänsä, Accordin ohjaus on raskas (perinteinen tehostus) vs. Corolla (sähköinen)
4. Voimansiirto, Accord on ikäisekseen erinomaisessa lyönnissä, mutta häviää Corollalle 1-2, koska Corolla on nykimätön ja Accordissa tietyt ajotilanteet mehumaijan toiminnassa huomaa
5. Ajomelu, Accord voittaa tässä, Accordin rengasmelu on miellyttävämpi ja moottori ei karju hanaa antaessa kuten Corolla, Corollan rengasmelu on sävyltään ikävän terävää
6. Suorituskyky, Corolla vie potin 2-1, autolla on arkiajossa äärimmäisen helppo ja kevyt ajaa, voimaa on sähkömoottorin avun ansiosta heti ekasta hipaisusta mukavasti, toisaalta Accord on toisessa ääripäässä sitten ainakin rajumman tuntuinen laite
7. Kuskin olot, menee tasan, kummassakin on hyvä penkki, kuskilla on Accordissa avarampi fiilis, penkki on väljemmin muotoiltu ja ohjaamo tilava, Corollassa tunne on enemmän tiivis, mutta ei huonolla tavalla
8. Ajettavuus yleisesti on kummassakin kunnossa, helppoja talviautoja, toki Corolla tarvitsee kaitsemista hieman vähemmän, mutta hyviä kumpikin. Ei yhtään hirvitä pojalle tuota luovuttaa, erinomainen auto opetella ajamaan.
9. Varusteet, tämä Corollalle selvästi. Ehkä eniten ajan kulumisen huomaa nimenomaan radiosta, navigaattorista jne., ovathan ne Accordissa dinosaurusten ajoilta, vaikka Corollan infotainment on nykypäivän mittapuulla sieltä huonommasta päästä. Olisihan se ihme, jos ei parikymmentä vuotta suunnittelun välillä näkyisi. Tuntui myös todella oudolta avata ovet kaukosäätimellä ja laittaa avain virtalukkoon. Tykkään kyllä "avain taskussa"-systeemistä todella paljon, on kätevä, samoin kuin starttinappula ja auton käynnistyminen aina sähköllä, kuten Corollassa.
10. Kulutus, no joo, Corolla näillä keleillä 4-6 litraa ja Accord 8-9 and beyond. Kävin tankilla laittamassa Mustaan tuoretta tavaraa, vajaa puoli tankkia kustansi 50e, hyh hyh.
Mut joo, kotiin ajellessa oli Accordissa jo kuin kotonaan, kiva sillä on ajella, edelleen olen tosi tyytyväinen, että tuon bongasin viime keväänä, aika helmi se on ikäisekseen kaikin puolin. Tällä hetkellä ei vastaavia löydy sillä hinnalla mitä tuosta maksoin, ei lähellekään. Täytyy Harmaasta ja Mustasta pitää hyvää huolta, niillä mennään pitkään, jos ei ihmeitä satu.
Silti, ei yhtään haittaa, että Kona on tulossa, siitä puuttuu se Corollan sähkö-ja polttomoottorin vaihtelu, joka oli niitä harvoja asioita, jotka Corollassa ärsytti, ynnä vaihteita ei ole kuin yksi, joten voimansiirron nykäyksetkin lienevät vähissä. Vaan älkää surko, aivan varmasti löydän siitä enemmän kuin yhden asian, joka ärsyttää
