Mikan Saabit
Re: Mikan Saabit
Sain aikaiseksi käydä auton alla vaihtaan putken alkupään. Hommahan ei tietenkään mennyt oppikirjan mukaan eikä sinne päinkään..
On näemmä edellisen omistajan aikaan putkea käytelty pois, kun oli kaksi kolmesta kiinnitystapista mennyt poikki hiukkasloukun laipasta mitkä hitsattu takaisin paikoilleen ja putkea kun ei ole enää saatu istumaan paikalleen oli liitoksen väliin tungettu paljon mitä lie paskaa. Nyt yksi hitsatuista tapeista meni poikki ja putki vuotaa entistä enemmän
Saa vuotaa sen aikaa että ensi viikolla saan aikaseksi ostaa poranterän ja porailen hiukkasloukun laippaan reiät pulteille. Näemmä jos homma voi vastustaa niin sitten se vastustaa oikein kunnolla.
On näemmä edellisen omistajan aikaan putkea käytelty pois, kun oli kaksi kolmesta kiinnitystapista mennyt poikki hiukkasloukun laipasta mitkä hitsattu takaisin paikoilleen ja putkea kun ei ole enää saatu istumaan paikalleen oli liitoksen väliin tungettu paljon mitä lie paskaa. Nyt yksi hitsatuista tapeista meni poikki ja putki vuotaa entistä enemmän
Saa vuotaa sen aikaa että ensi viikolla saan aikaseksi ostaa poranterän ja porailen hiukkasloukun laippaan reiät pulteille. Näemmä jos homma voi vastustaa niin sitten se vastustaa oikein kunnolla.
Re: Mikan Saabit
Ne tapit on pinnapultteja, eli ne lähtee kiertämällä irti DPF:n laipasta. Lämpöä toholla vaan liitokseen jos ei meinaa irrota. Itse irrottelin loppuunajetun DPF:stä noista kaksi aikanaan ja laitoin sitten vain uuden pinnapultin vanhoille kierteille. Muistan että toinen oli kyllä uskomattoman piukassa. Ei siis kuitenkaan tarvi porailla jos nuo vain saa irti rikkomatta laipan kierteitä.
Silleen ollut vähän hölmö korjaus jos on hitsattu pinnapultti kasaan, koska hitsivehkeiden avulla nyt ainakin luulis saavan vanhan pinnapultin nysän kierrettyä laipasta pois ja sitten uusi tilalle.
Silleen ollut vähän hölmö korjaus jos on hitsattu pinnapultti kasaan, koska hitsivehkeiden avulla nyt ainakin luulis saavan vanhan pinnapultin nysän kierrettyä laipasta pois ja sitten uusi tilalle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikan Saabit
Kävin taas ryömimässä auton alla, kun ole muutakaan tekemistä tämmösillä pikkupakkasilla
Kiitoksia vain pinnapulttien tiedosta. Tarkemmin kun katseli niin sinnepä olikin hitsattu jotkin pehmeät pultit pinnapulttien tilalle.. toinenhan katkesi jo aiemmin suurin piirtein katseen voimalla, joten otimpa viimeisenkin pois ja poraushommiksi meni mutta eese mittään.
Alko siinä samalla tekemään punasta lammikkoa maahan ja tarkempi syynäily löysi vuotokohdan: Eberi. Poishan tuo oli muutenkin tarkoitus ottaa sekä huoltaa, mutta mukava kun auto itte järjestää puuhaa ettei vaan tekeminen loppuisi kesken
Startannut jo pitemmän aikaa kohtuu nihkeästi. Akun vaihdoin parempaan mutta ei auta, joten vaihtelin startin. Nyt pyörittää terävästi
Kiitoksia vain pinnapulttien tiedosta. Tarkemmin kun katseli niin sinnepä olikin hitsattu jotkin pehmeät pultit pinnapulttien tilalle.. toinenhan katkesi jo aiemmin suurin piirtein katseen voimalla, joten otimpa viimeisenkin pois ja poraushommiksi meni mutta eese mittään.
Alko siinä samalla tekemään punasta lammikkoa maahan ja tarkempi syynäily löysi vuotokohdan: Eberi. Poishan tuo oli muutenkin tarkoitus ottaa sekä huoltaa, mutta mukava kun auto itte järjestää puuhaa ettei vaan tekeminen loppuisi kesken
Startannut jo pitemmän aikaa kohtuu nihkeästi. Akun vaihdoin parempaan mutta ei auta, joten vaihtelin startin. Nyt pyörittää terävästi
Re: Mikan Saabit
Käyteltiimpä emännän auto jälkitarkastuksessa ja taas saa vuoden työnnellä menemään. Mittarissa tällä hetkellä 497 300 km ja eiköhän 500 000 km mene rikki ensi kuun aikana
Omassa kulkineessa kulutus rauhottui ja johtui ilmeisestikin tuosta vuotavasta pakoputken etupätkästä. Tönäsin myyntiin, kun lähti tallipaikka alta ja pihassa automäärä vaan lisääntyy eikä kaikki enää mahdu pihaan joten jostakin on luovuttava..
Omassa kulkineessa kulutus rauhottui ja johtui ilmeisestikin tuosta vuotavasta pakoputken etupätkästä. Tönäsin myyntiin, kun lähti tallipaikka alta ja pihassa automäärä vaan lisääntyy eikä kaikki enää mahdu pihaan joten jostakin on luovuttava..
Re: Mikan Saabit
Tiisselivehe otti ja lähti ihan yllättäen. Tuli kiire kaivella hangesta toinen kulkuneuvo jotta pääsee käymään töissä
Ei entinen huono ajettava ollut, mutta on tämä vanhempi 9-3 paljon parempi. Itse en bensavehkeistä oikein välitä, joten saattaa vaihtua saman merkin tiisselipeliin mikäli semmoista on tarjolla
Ei entinen huono ajettava ollut, mutta on tämä vanhempi 9-3 paljon parempi. Itse en bensavehkeistä oikein välitä, joten saattaa vaihtua saman merkin tiisselipeliin mikäli semmoista on tarjolla
Re: Mikan Saabit
Pesna 9-3 lähti uudelle omistajalle. Hieman harmittaa hyvää autoa laittaa eteenpäin, mutta pihalle kun ei vaan mahdu ylimääräisiä..
Naapuripitäjästä löytyi työkulkuneuvoa. Koneena väkivahva 2.2 tid. Seissyt pari vuotta minkä jälkeen otettu käyttöön sekä katsastettu huomautuksitta eli koeajohommia tekemässä.
Muuten ihan ok toimiva peli, mutta venttiilikopan tiiviste kuten myös alipainepumpun tiiviste vuotaa sekä termostaatti ovat entisiä. Lääkkeet näihin vaivoihin on jo kuitenkin tulossa
Jokunen vuosi sitten vaihdettu turbo ja syöttöpumpun aivot eli tärkeimmät. Mittarissa ostohetkellä oli 477 070 km eli ei käytännössä yhtään mitään
Naapuripitäjästä löytyi työkulkuneuvoa. Koneena väkivahva 2.2 tid. Seissyt pari vuotta minkä jälkeen otettu käyttöön sekä katsastettu huomautuksitta eli koeajohommia tekemässä.
Muuten ihan ok toimiva peli, mutta venttiilikopan tiiviste kuten myös alipainepumpun tiiviste vuotaa sekä termostaatti ovat entisiä. Lääkkeet näihin vaivoihin on jo kuitenkin tulossa
Jokunen vuosi sitten vaihdettu turbo ja syöttöpumpun aivot eli tärkeimmät. Mittarissa ostohetkellä oli 477 070 km eli ei käytännössä yhtään mitään
Re: Mikan Saabit
Minulla oli tuollainen -02 mallia. Saabin teknillinen osasto oli optioinut koneen siitä, kaikki luulivat, että siihen oli vaihdettu vaikka mitä, kun kiihtyvyys oli aivan mahtava vs normaalisti. Työkaveri osti sen ja kävivät ottaa vauhtia Saksassa baanalla, saivat turbon hajalle, silloin oli ajettu vain 150K km. Itse jouduin uusimaan startti moottorin, joka on alimitoitettu 2,2 koneelle ja sisimmäisen vetarin laakerin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Mikan Saabit
Juu on tuossa kiihtyvyys kyllä kohillaan noin vanhaksi ja paljon ajetuksi kamppeeksi
Tuossa alkuviikosta polettelin kunnolla ja varsinkin jos kolmosvaihteella lähtee vejättään tuntuu ihan selvä puutuminen kun kierroksia vajaa 3500 rpm. Kakkosella jos vejättää niin ei mitään ongelmaa vaan kiertää kunnolla.
Toki ei sinällään haittaa työmatka-ajossa, mutta tulipa vaan huomattua.
Tänään vaihtelin termostaatin ja venttiilikopan tiivisteen
Tuossa alkuviikosta polettelin kunnolla ja varsinkin jos kolmosvaihteella lähtee vejättään tuntuu ihan selvä puutuminen kun kierroksia vajaa 3500 rpm. Kakkosella jos vejättää niin ei mitään ongelmaa vaan kiertää kunnolla.
Toki ei sinällään haittaa työmatka-ajossa, mutta tulipa vaan huomattua.
Tänään vaihtelin termostaatin ja venttiilikopan tiivisteen
Re: Mikan Saabit
Soppelisti ysävänpäivä ja eukon saabiin tuleskeli tasalukemia Paskoja vehkeitä nuo 2.2 dieselit
Termostaatin vaihdon jälkeen lähinnä ajellu vaan joitakin tuhansia kilometrejä. Hieman ikävä Audin kulutuslukemia, mutta toisaalta kun ulkona pakkasta -25 ja autolla tarkenee ajella ilman pipoa sekä hanskoja on hieman eri tunne