Ei starttaa kylmänä
Ei starttaa kylmänä
Vaihdoin b207 moottorin SC kolkkiin ja nyt ei välillä käynnisty kylmänä ollenkaan. Välillä lähtee ja kun starttaa nii toimii ongelmitta.
Moottori tuli ilman apulaitteita joten vanhasta koneesta on otettu kaasuläppäkotelo ja apulaitteet. B207 moottori oli alunperin tässä myös siis paikallaan.
Näitä ongelmia on tässä ollut nyt pari viikkoa jonka takia en pysty autoa käyttämään jos sattuu ettei lähde käyntiin jossain. Oon 1-2 päivän välein kokeillut ja jos on käynnistynyt oon antanut lämmetä ja sit käyny ajamassa aina lenkin ettei heti oo tullu sammutettua kylmänä.
Eilen lähti ongelmitta käyntiin parin asteen pakkasessa ja tänään ei nollakelissä lähtenyt vaikka kuinka sahas. Parina kertana oon laittanut sit lohkolämppäriin ja puolen tunnin lämmityksen jälkeen käyntiin niinkuin sen kuuluisan palmun alta.
Ei anna mitään vikakoodeja ainakaan tuohon omaan autocom testeriin. Vaihdettu on tulpat ja sit vanhasta koneesta (mäntä hajos vanhasta koneesta niin oletan näiden osien olevan ehjiä koska vanhalla koneella näitä ongelmia ei ollut)
-kampuran asentoanturi (haettu myös motonetistä uusi mutta ei vaikutusta)
-puolat (vanhasta koneesta)
-moottorin lämpöanturi (vanhasta koneesta)
Bensapumppu surisee kun virrat kääntää päälle enkä usko että vikaa olis bensapuolella kun lämppäristä lähtee kuitenkin käyntiin)
Ecu on vanhasta koneesta.
Luistoneston valo palaa kokoajan mutta tuskin se liittyy tähän niin en ole siihen vielä tässä vaiheessa kiinnittänyt huomiota.
Moottori tuli ilman apulaitteita joten vanhasta koneesta on otettu kaasuläppäkotelo ja apulaitteet. B207 moottori oli alunperin tässä myös siis paikallaan.
Näitä ongelmia on tässä ollut nyt pari viikkoa jonka takia en pysty autoa käyttämään jos sattuu ettei lähde käyntiin jossain. Oon 1-2 päivän välein kokeillut ja jos on käynnistynyt oon antanut lämmetä ja sit käyny ajamassa aina lenkin ettei heti oo tullu sammutettua kylmänä.
Eilen lähti ongelmitta käyntiin parin asteen pakkasessa ja tänään ei nollakelissä lähtenyt vaikka kuinka sahas. Parina kertana oon laittanut sit lohkolämppäriin ja puolen tunnin lämmityksen jälkeen käyntiin niinkuin sen kuuluisan palmun alta.
Ei anna mitään vikakoodeja ainakaan tuohon omaan autocom testeriin. Vaihdettu on tulpat ja sit vanhasta koneesta (mäntä hajos vanhasta koneesta niin oletan näiden osien olevan ehjiä koska vanhalla koneella näitä ongelmia ei ollut)
-kampuran asentoanturi (haettu myös motonetistä uusi mutta ei vaikutusta)
-puolat (vanhasta koneesta)
-moottorin lämpöanturi (vanhasta koneesta)
Bensapumppu surisee kun virrat kääntää päälle enkä usko että vikaa olis bensapuolella kun lämppäristä lähtee kuitenkin käyntiin)
Ecu on vanhasta koneesta.
Luistoneston valo palaa kokoajan mutta tuskin se liittyy tähän niin en ole siihen vielä tässä vaiheessa kiinnittänyt huomiota.
Re: Ei starttaa kylmänä
Mikä sen männän vanhasta koneesta rikkoi? Ja toimiiko auto myös käynnistymisen jälkeen kaasu pohjassa pätkimättä?
Ihan vaan arvauksena, jos tuo mäntä nakutti itsensä rikki polttoaineen puutteesta ja kylmänä ei riitä kunnolliseen rikastukseen bensanpaine?
Ihan vaan arvauksena, jos tuo mäntä nakutti itsensä rikki polttoaineen puutteesta ja kylmänä ei riitä kunnolliseen rikastukseen bensanpaine?
#7525
Aero 9-3 2003
Aero 9-3 2003
Re: Ei starttaa kylmänä
Pakoventtiili oli hajonnut ja männänlaessa reikä. Syytä tuolle hajoamiselle en löytänyt
Kun lähtee käyntiin niin toimii kylmänä / lämpimänä ihan normaalisti. Voi ottaa täyskaasukiihdytyksiä eikä pätki tai nyi yhtään.
Re: Ei starttaa kylmänä
Näin käyttäytyi ecuvikainen kolkki jota tutkin taannoin. Käynnistyttyään toimi aivan hyvin, mutta käynnistyminen oli ihan lottoa.
Antoi vikakoodia jostain sisäisestä jännitteestä. K.o. jännite syötti useampaa anturia. Mitatessani jännite oli ok, mutta ecu luuli sen olevan toleranssien ulkopuolella. Ecu:n vaihdolla sitten alkoi pelittämään.
Vikakoodit tuosta olisi siis hyvä saada luettua.
Antoi vikakoodia jostain sisäisestä jännitteestä. K.o. jännite syötti useampaa anturia. Mitatessani jännite oli ok, mutta ecu luuli sen olevan toleranssien ulkopuolella. Ecu:n vaihdolla sitten alkoi pelittämään.
Vikakoodit tuosta olisi siis hyvä saada luettua.
9-5 2.0 Tid 2010
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ei starttaa kylmänä
Osa B207:sta on ollut venttiilivikaisia. Syytä tähän ei ole löytynyt, koska niitä on ollut eri vuosimalleissa.
Pari kanssa-Saabistia on sen vuoksi vaihtanut kokonaan moottorin.
Näitä juttuja kun kuulee ja lukee jakopää- ja venttiilivikaisista B207:sta, niin eipä ihme, että meidän Saabit on dieseleitä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ei starttaa kylmänä
Onko näissä esiintynyt näitä kylmästarttausongelmia jos on ollut väärät tulpat koneessa?
Hain sillon kun uutta konetta asensin paikalle niin motonetistä rekkarilla Bosch tulpat mutta nyt luin että biopower malleissa pitäis ehdottomasti käyttää NGK tulppaa että toimii oikein?
No hain äsken NGK tulpat ja vaihdoin. Auto seissyt monta päivää ja ei tarvinnut kun näyttää avainta virtalukon suuntaan ja auto käyntiin niinkuin sen kuuluisan palmun alta.
Ennen tota tulppien vaihtoa siis tosiaan jokainen startti mikä tehtiin kylmänä niin sai sahata kyllä piiiiiitkiä aikoja. Aamulla kun lähti töihin ja 8h vuoron jälkeen aina sama vääntäminen että sai käynnistyyn
Hain sillon kun uutta konetta asensin paikalle niin motonetistä rekkarilla Bosch tulpat mutta nyt luin että biopower malleissa pitäis ehdottomasti käyttää NGK tulppaa että toimii oikein?
No hain äsken NGK tulpat ja vaihdoin. Auto seissyt monta päivää ja ei tarvinnut kun näyttää avainta virtalukon suuntaan ja auto käyntiin niinkuin sen kuuluisan palmun alta.
Ennen tota tulppien vaihtoa siis tosiaan jokainen startti mikä tehtiin kylmänä niin sai sahata kyllä piiiiiitkiä aikoja. Aamulla kun lähti töihin ja 8h vuoron jälkeen aina sama vääntäminen että sai käynnistyyn
Re: Ei starttaa kylmänä
Venttiiliviat koskee b207 bensamoottoreita mallivuodesta 2007->. Imuventtiilit kuluu ja ilmiön voi mitata kylmästä koneesta puristuspaineista. Ei koske aitoja biopowerkoneita.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ei starttaa kylmänä
Joo, koskee kaikkia tämän alueen pensasaappeja. Tuosta on niin paljon tällä alueella keskusteltu, ettei kukaan enää tainnut arvata tuota ehdottaa.Rizla^^ kirjoitti: ↑To Helmi 24, 2022 20:15Onko näissä esiintynyt näitä kylmästarttausongelmia jos on ollut väärät tulpat koneessa?
Hain sillon kun uutta konetta asensin paikalle niin motonetistä rekkarilla Bosch tulpat mutta nyt luin että biopower malleissa pitäis ehdottomasti käyttää NGK tulppaa että toimii oikein?
No hain äsken NGK tulpat ja vaihdoin. Auto seissyt monta päivää ja ei tarvinnut kun näyttää avainta virtalukon suuntaan ja auto käyntiin niinkuin sen kuuluisan palmun alta.
Ennen tota tulppien vaihtoa siis tosiaan jokainen startti mikä tehtiin kylmänä niin sai sahata kyllä piiiiiitkiä aikoja. Aamulla kun lähti töihin ja 8h vuoron jälkeen aina sama vääntäminen että sai käynnistyyn
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ei starttaa kylmänä
Tää oli mulle uus juttu ja luin tuosta eilen kun yritin guuglailulla lisätietoa tästä asiasta ja kyllä nyt tuntuu käynnistyvän taas niin hienosti.anv kirjoitti: ↑Pe Helmi 25, 2022 12:19Joo, koskee kaikkia tämän alueen pensasaappeja. Tuosta on niin paljon tällä alueella keskusteltu, ettei kukaan enää tainnut arvata tuota ehdottaa.Rizla^^ kirjoitti: ↑To Helmi 24, 2022 20:15Onko näissä esiintynyt näitä kylmästarttausongelmia jos on ollut väärät tulpat koneessa?
Hain sillon kun uutta konetta asensin paikalle niin motonetistä rekkarilla Bosch tulpat mutta nyt luin että biopower malleissa pitäis ehdottomasti käyttää NGK tulppaa että toimii oikein?
No hain äsken NGK tulpat ja vaihdoin. Auto seissyt monta päivää ja ei tarvinnut kun näyttää avainta virtalukon suuntaan ja auto käyntiin niinkuin sen kuuluisan palmun alta.
Ennen tota tulppien vaihtoa siis tosiaan jokainen startti mikä tehtiin kylmänä niin sai sahata kyllä piiiiiitkiä aikoja. Aamulla kun lähti töihin ja 8h vuoron jälkeen aina sama vääntäminen että sai käynnistyyn
Tää on siis B207L moottori tehtaan biopower ja näissä ilmeisesti venttiilit on jotain parempaa värkkiä kun tavan bensamalleussa jos oon oikein lukenut?