Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
- Airokolkki
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 99
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Tosiaan kaverilla on -05 9-3 Aero, johon sen haki stage1 biopowerin viime loppuvuodesta ja sen jälkeen ajellut viinalla. Nyt kun hän oli tankannut vaihteeksi E95, ilmeni sellainen ongelma, että rajummassa kiihdytyksessä moottori ikään kuin puutuu. Se ei ole sellaista nykimistä mitä tulisi jos sytkäpuolella olisi katkoksia. Ahtopaineet kertyvät normaalisti. Pa-suodatin sekä tulpat on kokeiltu vaihtaa tuloksetta.
Tuntuu siltä, että jokin anturi taikka viina-adaptaatio on jotenkin sekaisin. Onkohan tällaista tullut jollekin vastaan tai onko ideaa mitä voisi seuraavaksi lähteä epäilemään?
Tuntuu siltä, että jokin anturi taikka viina-adaptaatio on jotenkin sekaisin. Onkohan tällaista tullut jollekin vastaan tai onko ideaa mitä voisi seuraavaksi lähteä epäilemään?
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Siis puutuu vai on vain laiska? E85 vs 95E10 kyllä tuntuu ns. persdynollaki, jos softasta on otettu irti kuten noilla yleensä otetaan.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Airokolkki
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 99
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Siis joo puutuu kyllä ihan kunnolla, ikään ku soppaa ei tulis tai jotain. Sen verran itekki viinalla ajellu että tuon pensan ja viinan eron kyllä huomaa. Mutta tää on ihan siis kunnon booaus. Tyhjäkäynnillä ja tasaisella nopeudella ei mitään ongelmaa ja kevyt kiihdytyskin onnistuu mutta vähääkään rajumpi kiihdytys aiheuttaa booaamisen
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Ja softa on varmasti hyvä?
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
- Airokolkki
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 99
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Softa on JC:n softa, Napen lisäks parhaita mitä suomesta saa ng kolkkeihin
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Onko polttoainepumppu viinaa kestävä
- Airokolkki
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 99
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Ei oo sitä vielä vaihdettu, mutta muiden keskustelujen perusteella tuo tehdasvakiopumppu kyllä pitäis kestää viinaa ihan hyvin. Itellä ainakin meni vakiopumpulla hyvin 220tkm bensalla ja siihen päälle 60tkm viinalla. Tuolla kyseisellä kaverin autolla kuitenkin ajettu vasta ~3tkm viinalla ja ~210tkm kaikenkaikkiaan
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Fuel cut?Airokolkki kirjoitti: ↑To Maalis 17, 2022 19:53Siis joo puutuu kyllä ihan kunnolla, ikään ku soppaa ei tulis tai jotain. Sen verran itekki viinalla ajellu että tuon pensan ja viinan eron kyllä huomaa. Mutta tää on ihan siis kunnon booaus. Tyhjäkäynnillä ja tasaisella nopeudella ei mitään ongelmaa ja kevyt kiihdytyskin onnistuu mutta vähääkään rajumpi kiihdytys aiheuttaa booaamisen
Kovempi kiihdytys tekee ahtopainepiikin, joka aiheuttaa polttoaineen syötön katkeamisen?
Tuskin suuttimien tuotto ehtyy, mutta Trionic saattaa varotoimenpiteenä katkaista polttoaineen syötön kovassa kiihdytyksessä.
Onko autossa ahtopainemittaria, jotta voisi todeta koska tuo "booaus" tulee?
Jos kyseessä ei ole fuel cut, pitäisi tarkistaa mikä on polttoaine/ilmasekoitus kovemman kiihdytyksen yhteydessä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
- Airokolkki
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 99
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Tuntuu kyllä siltä. Ahtopainemittaria ei ole, mutta mittariston oma käyttäytyy normaalisti, sekä ELM OBD palikalla puhelimen sovelluksella näyttää 1.0bar ahtoja huipussaan. Seuraavaksi ois juuri tarkoitus päästä käymään Techin kanssa kattomaan AFR sekä lambda-arvotTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Pe Maalis 18, 2022 07:49Fuel cut?Airokolkki kirjoitti: ↑To Maalis 17, 2022 19:53Siis joo puutuu kyllä ihan kunnolla, ikään ku soppaa ei tulis tai jotain. Sen verran itekki viinalla ajellu että tuon pensan ja viinan eron kyllä huomaa. Mutta tää on ihan siis kunnon booaus. Tyhjäkäynnillä ja tasaisella nopeudella ei mitään ongelmaa ja kevyt kiihdytyskin onnistuu mutta vähääkään rajumpi kiihdytys aiheuttaa booaamisen
Kovempi kiihdytys tekee ahtopainepiikin, joka aiheuttaa polttoaineen syötön katkeamisen?
Tuskin suuttimien tuotto ehtyy, mutta Trionic saattaa varotoimenpiteenä katkaista polttoaineen syötön kovassa kiihdytyksessä.
Onko autossa ahtopainemittaria, jotta voisi todeta koska tuo "booaus" tulee?
Jos kyseessä ei ole fuel cut, pitäisi tarkistaa mikä on polttoaine/ilmasekoitus kovemman kiihdytyksen yhteydessä.
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Kuulostaa kovasti pensan puutteelle. Mittaa polttoainepaine ja jos mahdollista myös kiihdytettäessä ongelman tullessa päälle. Polttoainesuodatin, paineensäätö, pumppu ja pumpun tankin sisäiset letkut mahdollisia ongelmapaikkoja.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ng 9-3 Aero puutuu kiihdyttäessä
Trionic 8 fuelcut on nopeaa ja aiheuttaa kiihdytyksessä nopea tahtista tärinää, kun polttoaine ja sytyskatkot puuttuvat peliin. Polttoaineen paineen/syötön ongelmalmalta kuulostaa. Vedon puutumisen lisäksi tässä tilanteessa saattaa esiintyä "pauketta sekä ryskytystä".
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)