Ruotsalaisen isaab-sivuston keskustelussa joku referoi Auto Motor und Sportin saksalaista painosta (lehti n:o 7?), jonka mukaan Zeta olisi tosiaan hylätty liian kalliina ja uuden 9-5:n pohja olisikin siis niin sanottu Epsilon 2+. Se on siis venytetty versio Epsilon kakkosesta, jonka pohjalle tuo seuraava V**tra/9-3 -sukupolvi rakennetaan. Ruotsalaiset ovat tästä aika innoissaan, kun se saattaa tarkoittaa, että seuraava 9-5 ja mahdollinen Opelin uusi iso malli sitten valmistettaisiinkin Ruotsissa... Tämä loppuosa siis vain tätä palstaa vastaavaa ruotsalaiskirjoittelua...TuuSaR kirjoitti:"General Motors confirmed Friday that it has stopped development on vehicles being designed for a new rear-wheel-drive platform in the North American market."
Eli Zeta liittyi iloisiin säästötalkoisiin, se ei ilmeisesti sopinut SUV pohjaksi.
Vihoviimeisin lukemani 9-5 alusta on Epsilon 2, mikä tietysti tarkoittaisi mahdollisesti tuotantoa Saksassa, tai sitten USA:ssa, tai sitten molemmissa who knows.
-----------
Kuulemma GM irtaantui Zetasta jo vuosi sitten, Holden jatkaa sen kehitystä edelleen.
Uusi 9-5
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
http://upload.isaab.net/156029.jpg
Ei perhana! Mä olen piirtänyt melkein identtisellä keulalla varustetun retro 96:n yli vuosi sitten jo!
Ei perhana! Mä olen piirtänyt melkein identtisellä keulalla varustetun retro 96:n yli vuosi sitten jo!
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Jooh pitäisi tietää aiotut tuotantomäärät, tehtaiden kapasiteetit ja linjastojen yhteensopivuudet niin voisi arvioida missä se tehdään.
Jos tulisi tarjouskilpailu, Saab häviäisi sen varmasti taas.
Tämä viimeisen tieto kyllä vahvistaa myös toista viimeisintä tietoa, että GM pelästyi takaveto Saabin saamasta negatiivisesta palautteesta, eikä ryhdy moiseen 9-5:n osalta.
Mutta se on varmaa, että vuonna 2009 on turha etsiä myymälästä etuvetoista 9-5 Aeroa.
Ja mitä muuten tulee platformeihin niin Kapasta ollaan tekemässä myös isompaa versiota. Eli niin sanotusti penniä venytetään
Jos tulisi tarjouskilpailu, Saab häviäisi sen varmasti taas.
Tämä viimeisen tieto kyllä vahvistaa myös toista viimeisintä tietoa, että GM pelästyi takaveto Saabin saamasta negatiivisesta palautteesta, eikä ryhdy moiseen 9-5:n osalta.
Mutta se on varmaa, että vuonna 2009 on turha etsiä myymälästä etuvetoista 9-5 Aeroa.
Ja mitä muuten tulee platformeihin niin Kapasta ollaan tekemässä myös isompaa versiota. Eli niin sanotusti penniä venytetään
Joo, Lutzhan puhui tässä kohtaa järjeviä jo viime vuoden puolella eli käytännössä lupasi, että Zeta-pohjainen Saab olisi sitten ollut aina neliveto (varmaankin ainakin Euroopassa), mutta tuo Epsilon kaksplus lienee kyllä hyvä versio Saabin perinteiden kannalta - etu- ja nelivetoa tarjolla.TuuSaR kirjoitti:Tämä viimeisen tieto kyllä vahvistaa myös toista viimeisintä tietoa, että GM pelästyi takaveto Saabin saamasta negatiivisesta palautteesta, eikä ryhdy moiseen 9-5:n osalta.
Mutta se on varmaa, että vuonna 2009 on turha etsiä myymälästä etuvetoista 9-5 Aeroa.
Tuosta viimeisestä olen tietysti samaa mieltä olettaen, että se uusi malli ON siihen mennessä saatu tuotantoon.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
It was Lutz who first championed the new rear-wheel drive platform. The renowned car expert announced the Zeta program in 2003 as the industry was turning its attention toward rear-wheel drive vehicles.
But he pulled the plug on the North America models after determining the vehicles could not be engineered and assembled to sell at prices competitive with the popular Chrysler 300C, Ford Mustang and other models, without sacrificing quality and content.
GM Chairman Rick Wagoner last week said there would be no reduction in capital spending in light of the abrupt profit warning and signaled new product programs would be safe from the budget ax.
"Product remains the first and most important element of the strategy to get North America on track," he said.
"When you have an automaker struggling from a market share or sales standpoint, the worst thing you can do is slow introduction of product," said Erich Merkle, an analyst with Grand Rapids consultants IRN Inc. "It may point to some issues GM is having internally, perhaps from a communication perspective between what the market wants and what GM can afford."
--------------
Lukuisten takavetoisten autojen kehitystyön hyllytys on tullut valtavana shokkina varsinkin GM faneille(kyllä, uskokaa tai älkää niitäkin on).
He eivät voi käsittää miksi maailman isoin autojen valmistaja ei pysty yhtäaikaa tekemään alustaa city-maastureille ja takaveto henkilöautoille vaan joutui uhraamaan henkilöautot, koska osa maastureista on yksinkertaisesti liian vanhoja, osa 80-luvulta peräisin.
Amerikkalaisten on vaikea ymmärtää, että autojen myyntimäärä tarkoittaa juurikin vain myyntimäärää, ei sitä että autojen myynnistä saisi voittoa.
Osalla on jopa hallunisaatioita, että GM pysyisi 1. valmistusmäärissä, tai, että GM tippuisi lyhyeksi aikaa sijalle 2. ja sitten nousisi uusilla elämää suuremmilla malleilla takaisin. Zeta oli näiden uusien "käänteen tekevien" takavetojen vertauskuva.
Velat huomioon ottaen GM on köyhä kuin pienen talon porsas.
GM ei esim. pysty kehittämään kuin yhtä moottori pääsukupolvea kerrallaan, ensin oli V4, sitten V6 ja seuraavaksi tulee varmaankin V8 jne.. kunnes sykli alkaa alusta uudelleen. Dieseleitä ei edes yritetä.
But he pulled the plug on the North America models after determining the vehicles could not be engineered and assembled to sell at prices competitive with the popular Chrysler 300C, Ford Mustang and other models, without sacrificing quality and content.
GM Chairman Rick Wagoner last week said there would be no reduction in capital spending in light of the abrupt profit warning and signaled new product programs would be safe from the budget ax.
"Product remains the first and most important element of the strategy to get North America on track," he said.
"When you have an automaker struggling from a market share or sales standpoint, the worst thing you can do is slow introduction of product," said Erich Merkle, an analyst with Grand Rapids consultants IRN Inc. "It may point to some issues GM is having internally, perhaps from a communication perspective between what the market wants and what GM can afford."
--------------
Lukuisten takavetoisten autojen kehitystyön hyllytys on tullut valtavana shokkina varsinkin GM faneille(kyllä, uskokaa tai älkää niitäkin on).
He eivät voi käsittää miksi maailman isoin autojen valmistaja ei pysty yhtäaikaa tekemään alustaa city-maastureille ja takaveto henkilöautoille vaan joutui uhraamaan henkilöautot, koska osa maastureista on yksinkertaisesti liian vanhoja, osa 80-luvulta peräisin.
Amerikkalaisten on vaikea ymmärtää, että autojen myyntimäärä tarkoittaa juurikin vain myyntimäärää, ei sitä että autojen myynnistä saisi voittoa.
Osalla on jopa hallunisaatioita, että GM pysyisi 1. valmistusmäärissä, tai, että GM tippuisi lyhyeksi aikaa sijalle 2. ja sitten nousisi uusilla elämää suuremmilla malleilla takaisin. Zeta oli näiden uusien "käänteen tekevien" takavetojen vertauskuva.
Velat huomioon ottaen GM on köyhä kuin pienen talon porsas.
GM ei esim. pysty kehittämään kuin yhtä moottori pääsukupolvea kerrallaan, ensin oli V4, sitten V6 ja seuraavaksi tulee varmaankin V8 jne.. kunnes sykli alkaa alusta uudelleen. Dieseleitä ei edes yritetä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Kääntyis aika näppärästi Mutta voisi Jare Sukava heittää, että "Uuden 9-5:n takatilat ovat muodin vastaisesti aikaisempaa pienemmät, häviten hieman myös kilpaileville merkeille."Turbo Sensonic kirjoitti: Aika hauska Tosin akseliväli ei päätä huimaa
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius