XWD ongelma
XWD ongelma
Auto tuli just huollosta koska tech näytti pumppuvikaa. Pumppu, öljy ja suodatin vaihdettu (pumppu oli hajalla) mutta silti ei takavetoa. Mistä nyt kannattaisi ruveta etsimään vikaa….
Saab 93x eLSD Biopower -11
Saab 900s -91
#7383
Saab 900s -91
#7383
Re: XWD ongelma
Lue vikakoodit ensin.
Sitte taas Cadillacin ohjeen mukaan yleinen vika on laittaa liian vähän öljyä. Oliko auto pajalla vai pajalla? Eli pitää ylitäyttää huohotusreiästä, käyttää hetki ja sitte vasta tasata tarkastuspropusta. Tosin siitä tulee alhaisen paineen koodi kai..
Sitte taas Cadillacin ohjeen mukaan yleinen vika on laittaa liian vähän öljyä. Oliko auto pajalla vai pajalla? Eli pitää ylitäyttää huohotusreiästä, käyttää hetki ja sitte vasta tasata tarkastuspropusta. Tosin siitä tulee alhaisen paineen koodi kai..
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XWD ongelma
Vaikuttaisi kieltämättä öljyn vähäisyydeltä. Vikakoodia ei siitä edes heti tule. Omastakin katosi ensin takaveto ja vasta varmaan viikon päästä vikakoodit liian alhaisesta paineesta.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: XWD ongelma
Näin talven lopuksi tuli ostettua Ruotsista tänään 9-3X. Saa nähdä millainen on, ongelmallinen tai ongelmaton.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Re: XWD ongelma
Onnea ostoksesta! Kato nyt ainaki kulmavaihteen ja perän öljyt. Mulla on ollut kaksi Haldex-autoa ja molemmissa on ollut niin vähän öljyä noissa, että sitä on tullut ihan ihmeteltyä, kuinka uunoja omistajat ovat olleet kun eivät ole viitsinet niistä avata tarkastusproppuja varmaan ikinä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XWD ongelma
Mä kun ostin XWD:n, niin vaihdatin heti kaikki öljyt. Myöhemmin Haldexin pumppu lakkasi toimimasta. Joten pumpun vaihtamisen yhteydessä tuli Haldexin öljyt vaihdettua uudestaan. Öljyinä kallista GM-pulloista.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: XWD ongelma
Saab 3D XL huoltotositteen mukaan edellisestä öljynvaihdosta on 7 kuukautta ja 11000 km.
Vaihtoväli on ollut noin 10000 km tässä autossa huoltokirjan mukaan.
Tosin ei mainittu mitkä öljyt, oletan että kaikki XWD:n öljyt? Mitä sanoo arvon raati - olisi aika vaihtaa taas?
10 tkm lienee suositus?
Vaihtoväli on ollut noin 10000 km tässä autossa huoltokirjan mukaan.
Tosin ei mainittu mitkä öljyt, oletan että kaikki XWD:n öljyt? Mitä sanoo arvon raati - olisi aika vaihtaa taas?
10 tkm lienee suositus?
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Re: XWD ongelma
Jos se vaihto on WISsin mukainen "service", niin siinä lirutellaan Haldex-kytkimeltä hurjat 1,5 dl öljyä pois. Jos auto on tarkoitus pitää, niin ihan suosiolla vaan kotelon kylki auki, kytkinmoskan siivous pohjan koloista, suodatin vaihtoon ja uudet öljyt niinku muutenki kuin reilun desin osalta. Huoltoväli on täällä jossain vanhoissa Sauli Naskin viesteissä mainittu, mutta josain kohtaa se lyhennettiin tyyliin max 1v/25tkm. En nyt tarkalleen muista.
Kulmavaihteen/PTU:n ja takatasauspyörästön öljyt lienevät "ikuiset", eli edelleen jos tarkoitus on auto pitää, niin proput vaan suosiolla niistäki auki. Öljy maksaa (muissa kuin Saabin purkeissa) pari kymppiä litra ja työtä on (työkalujen etsimisen jälkeen) alle 10 minuuttia.
Kulmavaihteen/PTU:n ja takatasauspyörästön öljyt lienevät "ikuiset", eli edelleen jos tarkoitus on auto pitää, niin proput vaan suosiolla niistäki auki. Öljy maksaa (muissa kuin Saabin purkeissa) pari kymppiä litra ja työtä on (työkalujen etsimisen jälkeen) alle 10 minuuttia.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XWD ongelma
Tarkoitat siis, että vetopyörästöjen öljyjen vaihto onnistuu 10 minsassa? Haldexin öljyjen vaihtoon meneekin sitten paljon kauemmin.JP_Vette kirjoitti: ↑Ma Maalis 21, 2022 09:49Jos se vaihto on WISsin mukainen "service", niin siinä lirutellaan Haldex-kytkimeltä hurjat 1,5 dl öljyä pois. Jos auto on tarkoitus pitää, niin ihan suosiolla vaan kotelon kylki auki, kytkinmoskan siivous pohjan koloista, suodatin vaihtoon ja uudet öljyt niinku muutenki kuin reilun desin osalta. Huoltoväli on täällä jossain vanhoissa Sauli Naskin viesteissä mainittu, mutta josain kohtaa se lyhennettiin tyyliin max 1v/25tkm. En nyt tarkalleen muista.
Kulmavaihteen/PTU:n ja takatasauspyörästön öljyt lienevät "ikuiset", eli edelleen jos tarkoitus on auto pitää, niin proput vaan suosiolla niistäki auki. Öljy maksaa (muissa kuin Saabin purkeissa) pari kymppiä litra ja työtä on (työkalujen etsimisen jälkeen) alle 10 minuuttia.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: XWD ongelma
Juuri sitä. Tasauspyörästös ei oo mitään edes ja 3/8" väännin sopii suoraan. PTU:ssa tyhjennysproppu on esteettömästi ja täyttö/tarkastus downpipen kyljes, johon sopii kuusiokolo"pala" ja lenkillä sitä pyörittää. Tietty semmonen puolen litran "lääkeruisku" sitte kans, et saa lykättyä öljyt sisään. Jos siis on tottunu, et purkkien omilla kaatonokilla pärjäis, niin nois ei mahdu.
Haldexin öljyjen kans juu menee hetki, mut lähinnä siks kun on ruuvit ahtaas kolos. Vaikee sekään ei ole, pitäs vaan olla pienet kädet ja työkalut.
Haldexin öljyjen kans juu menee hetki, mut lähinnä siks kun on ruuvit ahtaas kolos. Vaikee sekään ei ole, pitäs vaan olla pienet kädet ja työkalut.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09