Kugassa neljä porrasta adaptiivisen kruisen etäisyyssäädössä, kolmen toimii "kesäkeleillä" omaan makuun ihan hyvin ja nelosella uskaltaa ajaa normaalissa talvikelissä maantietäkin. Jos on ihan törkeen liukasta, niin sitten ehkä on turhan lähellä tuo pisinkin etäisyysvalinta.AZP kirjoitti: ↑Ti Huhti 05, 2022 18:14Kyllä sanoisin että Mitsun adaptiivisen kolmaskin (eli pisin) etäisyysvalinta on Suomen talvioloissa maantievauhdeissa hieman liian lähellä edessä ajavaa. Ainakin omaan makuun, kun en tykkää nuuskia toisten takapuskuria ja haluan pitää reilua ennakointivaraa.
Maantiellä kun edessä ajava laittaa vilkun päälle kääntyäkseen niin napautan vakkarin aina pois päältä ja hoidan hidastamisen ja tilanteen ohittamisen manuaalisesti. Vakkarilla tulee ihan järkyttävän kulmikasta siitä manööveristä vaikka edelläajava hoitaisi kääntymisen tosi sulavasti ja nopeasti pois tieltä. Tämä siis keliin ja vuodenaikaan katsomatta.
Samaa mieltä tuosta edellä pois kääntyvien takia cruisen tekemistä hidastamisista ja ohittamisista. Cruise jarruttaa monesti liian myöhään ja turhan voimakkaasti etenkin siinä juuri ennen kuin edellä menijä poistuu sivutielle. Onneksi tuon on oppinut ennakoimaan, eli siinä voi vähän painaa kaasua kun edellä menijästä jo pääsee ohi, vauhtipolkimen painaminen ohittaa cruisen turhat jarruttelut. Pääasiassa kuitenkin matka-ajossa kerrassaan mainio varuste, oli jonoa tai ei.