Kyseessä vm 92 2.3T CS, ongelmana on se, että auton käydessä parkissa lämpömittarin neula nousee hiukan yli puolen välin ja flekti lähtee pyörimään (ihan niin kuin pitäisikin), mutta ajossa neula tippuu todella alas... Silti tuntuisi lämpöä piisaavan. Olisikohan termari juuttunut auki asentoon ja siten ajossa moottori jäähtyisi niin radikaalisti, koska syylärissäkin kiertäisi silloin neste? Kiitokset jo etukäteen!
lämpöasiaa
lämpöasiaa
Moro!
Kyseessä vm 92 2.3T CS, ongelmana on se, että auton käydessä parkissa lämpömittarin neula nousee hiukan yli puolen välin ja flekti lähtee pyörimään (ihan niin kuin pitäisikin), mutta ajossa neula tippuu todella alas... Silti tuntuisi lämpöä piisaavan. Olisikohan termari juuttunut auki asentoon ja siten ajossa moottori jäähtyisi niin radikaalisti, koska syylärissäkin kiertäisi silloin neste? Kiitokset jo etukäteen!
Kyseessä vm 92 2.3T CS, ongelmana on se, että auton käydessä parkissa lämpömittarin neula nousee hiukan yli puolen välin ja flekti lähtee pyörimään (ihan niin kuin pitäisikin), mutta ajossa neula tippuu todella alas... Silti tuntuisi lämpöä piisaavan. Olisikohan termari juuttunut auki asentoon ja siten ajossa moottori jäähtyisi niin radikaalisti, koska syylärissäkin kiertäisi silloin neste? Kiitokset jo etukäteen!
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Juuri näin on asian laita. Uusi termostaatti. Tuskailin, ja edelleenkin taas tuskailen samaisen jutun kanssa. Vaihdoin termarin ja homma toimi reilun kuukauden ja sitten taas sama juttu. Sain uuden termarin takuuseen, mutta en ole saanut sitä vielä vaihdettua.Olisikohan termari juuttunut auki asentoon ja siten ajossa moottori jäähtyisi niin radikaalisti, koska syylärissäkin kiertäisi silloin neste?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ainakin tuossa omassani se löytyy kaasuläppäkotelon tienoilta, letkuja kun irrottelee, niin rupeaa näkymään "kannen" kaksi pulttia moottorin yläosassa, johon tietenkin tulee vesiletku kiinni. Kyllä se löytyy, kun etsii. 
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Marko A kirjoitti:Juuri näin on asian laita. Uusi termostaatti. Tuskailin, ja edelleenkin taas tuskailen samaisen jutun kanssa. Vaihdoin termarin ja homma toimi reilun kuukauden ja sitten taas sama juttu. Sain uuden termarin takuuseen, mutta en ole saanut sitä vielä vaihdettua.Olisikohan termari juuttunut auki asentoon ja siten ajossa moottori jäähtyisi niin radikaalisti, koska syylärissäkin kiertäisi silloin neste?
Piti nostaa tämä ylös. Ostin uuden termarin ja se toimi niin kuin pitikin (lämpömittarin viisari klo.9:ssä), mutta jo parin viikon jälkeen ei noussut enään niin korkeella vaan jäi roikkuun klo 7 korville. Sain myös takuuseen viime viikolla uuden, mut en ole joutanut vaihtamaan. Korjaantuko sulla, marko a, tuo ongelma uudella termarilla?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Rahikainen havainnoinut myös samansuuntaista toimintaa koneen lämmöillä.
Joskus viime syksynä vaihdoin termaria, ja hyvin futasi (eli lämmöt kohdillaan). Nyt talvella on alkanut maantieajossa neula laskemaan, ruuhka-ajossa on lämmöt kyllä siellä puolivälin tienoilla ja flekti tulee mukaan ihan OK. Tarttis varmaan käydä hakemassa takuuseen uusi termostaatti...mitähän maanantaikappaleita ne Laakkosella oikeen kauppaa
Joskus viime syksynä vaihdoin termaria, ja hyvin futasi (eli lämmöt kohdillaan). Nyt talvella on alkanut maantieajossa neula laskemaan, ruuhka-ajossa on lämmöt kyllä siellä puolivälin tienoilla ja flekti tulee mukaan ihan OK. Tarttis varmaan käydä hakemassa takuuseen uusi termostaatti...mitähän maanantaikappaleita ne Laakkosella oikeen kauppaa
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Lämpö asiaa
Itselläni oli kerran samallainen vika, kylläkin perheen kakkosautossa pick up nissanissa. Siinä vasta kolmas termostaatti toimi kunnolla. Aluksi oli aina nuutaman viikon kappaleita. Varaosaliikkeessä sanottiin, että termostaateissa on tällaisia vikoja.
-
Hitain Pohjois-Suomessa
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Korjaantui... Mutta vaihdosta on kulunut vasta pari viikkoa ja ajoa on ollut suhteellisen vähän. Joka kerta kun ajaa niin hieman pelko persiissä, että milloin se viisari ei nousekkaan kuten pitäisiKorjaantuko sulla, marko a, tuo ongelma uudella termarilla?
Eikös ACC toiminta hieman häiriinny jos ei lämmöt nouse oikein?
Vai johtuuko se vaan seurannaisena siitä, ettei sisätila lämpene yhtä nopeaa.
Ainakin mulla toimivalla termarilla alkaa pakkasilmalla puhaltaan
suuremmalla nopeudella heti kun mittari näyttää n. 1/3 lämmöstä.
Ja jos ei lämmöt nouse kuin 1/4 niin jääkö toiminta sitten vajaaksi vai
odottaako se vaan että kabiini lämpenee omia aikojaan?
Jos tämäkin termostaatti osoittautuu vialliseksi täytynee seuraava ottaa
tarvikeliikkeestä. Satkussa oli kylläkin tarvikkeen kanssa hieman ongelmia
joten ei sekään houkuta. Aineella (Oulu) sanoivat ettei ole KOSKAAN tarvinnut termaria vaihtaa takuuseen näin nopeasti. Mene ja tiedä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mahtaako tavis-autoilija edes uskoa että uudehko termostaatti voi olla viallinen? Todennäköisesti ei, niin ei kyllä vaadita uuttakaan 
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Lisää
Muistu tuossa mieleen, että ainakin 900 oli sellainen juttu, että täytyi jäähdytinjärjestelmä hyvin ilmata niin toimi hyvin. Siis termostaatin alle ei saanut jäädä ilmaa, vaikka kaikissahan on nykyisin se pieni reikä joka ilmaa alusen.