Mulla 9-3 Saab, vm. -01, 2 litranen turbo, vers.1.
Ajoin kevättulvaan, ja vesi tuli osittain sisään niin että kuskinpuolen lattialla oli vettä edessä ja takana.
No, kuivatteluja ja pientä huoltoa niin matka taas jatkui.. kunnes eräänä aamuna Saab ei enään syttynyt vaikka hyvin starttaa.
Avasin kuskin penkin alta ajoneston laatikon ja piirilevy oli aikas pahan näköinen, ruostunut osittain ja sen näköinen että saanut kosteutta.
Tilasin purkamolta vastaavan boxin penkin alle, purkuauton avaimen ja tunnistimen virtalukon ympärille ja vaihdoin nuo EM. omaan autoon. Purkuauton avaimesta vaihdoin ”lähettimen” omaan avaimeen.
Taas starttaa hienosti mutta ei vaan käynnisty..
Vaatiiko tuo ajonestoyksikön vaihtaminen myös ohjelmoinnin moottorinohjausyksikön kanssa vai mistähän kiikastaa? Vai olisiko mun pitänyt hommata myös purkuautosta sen moottorinohjainyksikkö?
Kiitos jos jollain Saabistilla ideoita vian etsintään
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)