Manuaalivaihteisissa tulee kovan rasituksen vaihteen vaihtotilanteissa mifejä jokaiseen sylinteriin kaasuläpän nopeasta liikkeestä johtuen. Ns. transienttitilojen mifeillä ei ole merkitystä, mutta vedossa/veto päällä niitä ei saa tulla. Eli nyt pitää seurata se, että missä tilanteessa ne mifit tulevat. Vedossa mifit tuntuvat pätkimisenä/rötäämisenärvni kirjoitti: ↑Ma Touko 30, 2022 18:47Jjoo o, ei kampiakselin asentotunnistimmellakaan mitään vaikutusta, putsasin myös kaasuläpän mut ei siitäkään mitään hyötyä ollut.. tuntu vaan että huonontu tuolla anturinvaihdolla kun akunkengät oli tunnin irti.. löi 5min kiihdyttely-hidasajon aikana 80 mifiä ykkösestä ja muista 30~, nelosesta tuli kanssa nyt huomattavasti enemmän, 50~. Kaiken lisäksi yhdet nakut tuli kakkosesta ja nelosesta, mutta tuskin haittaa?
Kannattaakohan näitä misfire arvoja oikeasti seurata vai kovaa ajoa ja sitten kun sanoo ittesä irti jokin niin sitten vaan korjaillaan sitämukaa..?
9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
Jees, kiitos tästä. Ikinä ei vedossa tule. Mutta juuri kun joutuu vedättämään vähänkään alle 2000rpm jollain kakkosvaihteella niin alkaa niitä paukkumaan, esimerkkinä tilanne kun ajan keskustassa 30-40kmh vauhtia jonkun perässä. Myös tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella, kun alkaa vähänkään hakemaan hyvää tyhjäkäyntiä niin pomppii kiekot 700-900 välillä ja tällöin usein alkaa misfirejä tekemään juuri ykkös sylinterissä.Pakari kirjoitti: ↑Ma Touko 30, 2022 21:04Manuaalivaihteisissa tulee kovan rasituksen vaihteen vaihtotilanteissa mifejä jokaiseen sylinteriin kaasuläpän nopeasta liikkeestä johtuen. Ns. transienttitilojen mifeillä ei ole merkitystä, mutta vedossa/veto päällä niitä ei saa tulla. Eli nyt pitää seurata se, että missä tilanteessa ne mifit tulevat. Vedossa mifit tuntuvat pätkimisenä/rötäämisenärvni kirjoitti: ↑Ma Touko 30, 2022 18:47Jjoo o, ei kampiakselin asentotunnistimmellakaan mitään vaikutusta, putsasin myös kaasuläpän mut ei siitäkään mitään hyötyä ollut.. tuntu vaan että huonontu tuolla anturinvaihdolla kun akunkengät oli tunnin irti.. löi 5min kiihdyttely-hidasajon aikana 80 mifiä ykkösestä ja muista 30~, nelosesta tuli kanssa nyt huomattavasti enemmän, 50~. Kaiken lisäksi yhdet nakut tuli kakkosesta ja nelosesta, mutta tuskin haittaa?
Kannattaakohan näitä misfire arvoja oikeasti seurata vai kovaa ajoa ja sitten kun sanoo ittesä irti jokin niin sitten vaan korjaillaan sitämukaa..?
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
Mitä tarkoittaa vedättäminen alle 2000rpm? Koska minä ymmärrän vedättämisen rajoittimelle asti kiihdyttämisenä.
Tuo kierrosten seilaaminen ei ole normaalia. Saabissa on tasainen kierrosnopeus ilman seilaamista. Suutinvika ykkösessä.
Tuo kierrosten seilaaminen ei ole normaalia. Saabissa on tasainen kierrosnopeus ilman seilaamista. Suutinvika ykkösessä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
Äh.. entiä mitä lie tarkotankaan, alhaisilla kierroksilla pienemmillä vaihteilla. Eniveis, joo suuttimiinhan se sitten viittaisi. Onko vinkkejä miten lähteä tutkimaan?
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
^ Suuttimen paikkaa vaihtaen, siirtyykö misfiret toiseen sylinteriin?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
Oliko alkuperäiset sytkäkasetit uusia? Veljen autosta
Etin käyntivikaa ja testerin kanssa tutkin lähes kaikki sytkäkasetit mitä suvusta löyty, heitin 5 kpl roskiin ja
Uudella alkuperäisellä vasta lähti toimiin, tarvike
Merkeistä ainut toimiva on HITACHI millä 5v takuu,
Mulla oli -05 2.3 femmassa puristus paineet 14 molemmin puolin, mut söi silti öljyä kivasti, uusilla
Männärenkailla ja kannen koneistamo käynnillä loppu
Öljyn kulutus tyystin ja satunnainen pöllyttely aamusin.
Etin käyntivikaa ja testerin kanssa tutkin lähes kaikki sytkäkasetit mitä suvusta löyty, heitin 5 kpl roskiin ja
Uudella alkuperäisellä vasta lähti toimiin, tarvike
Merkeistä ainut toimiva on HITACHI millä 5v takuu,
Mulla oli -05 2.3 femmassa puristus paineet 14 molemmin puolin, mut söi silti öljyä kivasti, uusilla
Männärenkailla ja kannen koneistamo käynnillä loppu
Öljyn kulutus tyystin ja satunnainen pöllyttely aamusin.
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
Eei ollu uusia vaan toimivista autoista, mut kuitenkin alkuperäisiä. Jännä jos vaikuttaa se että onko uusi vai ei2228 kirjoitti: ↑Ti Touko 31, 2022 22:10Oliko alkuperäiset sytkäkasetit uusia? Veljen autosta
Etin käyntivikaa ja testerin kanssa tutkin lähes kaikki sytkäkasetit mitä suvusta löyty, heitin 5 kpl roskiin ja
Uudella alkuperäisellä vasta lähti toimiin, tarvike
Merkeistä ainut toimiva on HITACHI millä 5v takuu,
Mulla oli -05 2.3 femmassa puristus paineet 14 molemmin puolin, mut söi silti öljyä kivasti, uusilla
Männärenkailla ja kannen koneistamo käynnillä loppu
Öljyn kulutus tyystin ja satunnainen pöllyttely aamusin.
Mut pitää nyt ekana ainakin tutkia nuo suuttimet kunhan vapailla oon. Paskaa tässä on se että edellinen omistaja teetättänyt aina kaiken pajalla joten ei varsinaista tietoa mitkä suuttimet sisällä on, pitäs olla 750-1000cc ja merkistä ei tietoo... mut kiitos kuitenkin vastauksesta
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
Aika epätodennäköistä, että vika olisi kasetissa, koskapa ykköspytty oireilee riippumatta kasetista.
Se on totta, että rikkinäinen kasetti (ei niin mahottoman vanha alkuperäinenkin) voi valehdella Trionicille misseistä, vaikka ainoa vika on siinä kasetissa itsessään. Kokemusta on
Kappas, Vaasa mainittu
Jos lähistöllä vielä kurvailet, niin täältä joutaa vielä testiin varmasti toimiva kasetti abaut samantehoisesta -06 Aerosta.
Se on totta, että rikkinäinen kasetti (ei niin mahottoman vanha alkuperäinenkin) voi valehdella Trionicille misseistä, vaikka ainoa vika on siinä kasetissa itsessään. Kokemusta on
Kappas, Vaasa mainittu
Jos lähistöllä vielä kurvailet, niin täältä joutaa vielä testiin varmasti toimiva kasetti abaut samantehoisesta -06 Aerosta.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
Hahah Tuskimpa tulee, pohjois-karjalassa asun, tosiaan sieltä asti tuli haettua tommonen 315 heppanen yksilö. Mutta joo, täytyy tutkia nuo suuttimet tosiaan ja kokeilla muutamaa kasettia vielä jotka löytyy noista tutun pihassa olevista autoista. Tosi nätti toi sun punanen 9-5 muutenTermos kirjoitti: ↑Ti Touko 31, 2022 22:43Aika epätodennäköistä, että vika olisi kasetissa, koskapa ykköspytty oireilee riippumatta kasetista.
Se on totta, että rikkinäinen kasetti (ei niin mahottoman vanha alkuperäinenkin) voi valehdella Trionicille misseistä, vaikka ainoa vika on siinä kasetissa itsessään. Kokemusta on
Kappas, Vaasa mainittu
Jos lähistöllä vielä kurvailet, niin täältä joutaa vielä testiin varmasti toimiva kasetti abaut samantehoisesta -06 Aerosta.
Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä
Kiitti Aika harvoin näitä Chili Red -femmoja tulee vastaan, niin on ainakin kerran kesässä motivaatiota hieroa auto kuvan mukaiseen kuntoon
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen