dgv
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24050
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: dgv
Olettaisin saksalaisen teollisusmittarin olevan tarkka. Mut vissiin ihan yleinen oire et pumppu laskee paineet läpi ..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: dgv
Korjaat sen vuotavan neulaventtiilin ja tarkastat kohon.
Sitten laitat esim. tuommosen halvan säädettävän kalvosäätimen, jos siltä tuntuu.
https://www.janicolracing.fi/product/64 ... utinversio
Tosin toimii hyvin tuolla 0.3..0.4 barin paineellakin ainakin 10 vuotta...mulla on toisessa kiinni tuommonen halppis säädin ja rajattu 0.2 bar paine. Toisessa sitä taas ei ole. Kumpikin toimii samalla tavalla. Kummassakin on kiinni samanlaiset alle viis vuotta vanhat mekaaniset bensanpumput, jotka lyö painetta 0,4 bar ilman allenninta.
Suuttimen koot on käyty läpi moneen kertaan tuolla kuupan kaasari thredissä.
Jos virittelet, hitsaa lambdan holkki pakosarjaan ja kato oikea seos tehomittauksessa lambdalla...ei sitä muuten saa kohilleen.
Jos taas on melkein vakio, tehot alle 100 heppaa, se weberin mukana tullut suutin combo on ihan hyvä.
Ja ei ne pensanpaineet pysy yön yli kaasarivehkeessä...sen takia K- jetissä on se paineakku, että ois ees jotain paineita jälellä iltapäivällä, kun puolilämmintä konetta tarttaat...
Sitten laitat esim. tuommosen halvan säädettävän kalvosäätimen, jos siltä tuntuu.
https://www.janicolracing.fi/product/64 ... utinversio
Tosin toimii hyvin tuolla 0.3..0.4 barin paineellakin ainakin 10 vuotta...mulla on toisessa kiinni tuommonen halppis säädin ja rajattu 0.2 bar paine. Toisessa sitä taas ei ole. Kumpikin toimii samalla tavalla. Kummassakin on kiinni samanlaiset alle viis vuotta vanhat mekaaniset bensanpumput, jotka lyö painetta 0,4 bar ilman allenninta.
Suuttimen koot on käyty läpi moneen kertaan tuolla kuupan kaasari thredissä.
Jos virittelet, hitsaa lambdan holkki pakosarjaan ja kato oikea seos tehomittauksessa lambdalla...ei sitä muuten saa kohilleen.
Jos taas on melkein vakio, tehot alle 100 heppaa, se weberin mukana tullut suutin combo on ihan hyvä.
Ja ei ne pensanpaineet pysy yön yli kaasarivehkeessä...sen takia K- jetissä on se paineakku, että ois ees jotain paineita jälellä iltapäivällä, kun puolilämmintä konetta tarttaat...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24050
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: dgv
tänään tutkitaan asiaa.
paikalle saapuu 40v jokkista harrastanu isäntä jolle suuttimien tinaus ja viilaus on tuttua hommaa...
löysin tuolta linkkien takaa taulukon http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... ic_id=3715
ni siinä dgv suuttimien arvot vastaa omaani paitsi lisäilmapuoli on pykälää pienempi...
ei vielä luovuteta.
mutta ymmärrän kyllä harrastajien mielipiteet ,mut kuuntelen kyl mielelläni esim tuon Mika Heikolan mielipidettä asiaan.
paikalle saapuu 40v jokkista harrastanu isäntä jolle suuttimien tinaus ja viilaus on tuttua hommaa...
löysin tuolta linkkien takaa taulukon http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... ic_id=3715
ni siinä dgv suuttimien arvot vastaa omaani paitsi lisäilmapuoli on pykälää pienempi...
ei vielä luovuteta.
mutta ymmärrän kyllä harrastajien mielipiteet ,mut kuuntelen kyl mielelläni esim tuon Mika Heikolan mielipidettä asiaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: dgv
nää ei ollu mielipiteitä. vaan faktoja ja hyviä neuvoja
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24050
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: dgv
huomioitu. mut ehkä ennemmin kuuntelen miestä joka työkseen tekee .
toki ihminen ku tekee on erehtymisen mahdollisuus olemassa.
tuolla aikaisemmin käskettiin korjata neulaventtiili??? en ymmärrä miten se vaikuttaa jos pumppu laskee paineet läpi ja linja tyhjenee tankkiin asti.
vai mitä tuolla tarkoitettiin ???
kuten myös kirjoitin tutkitaan tutkitaan..
sahata saa käyntiin toodella kauan ...
toki ihminen ku tekee on erehtymisen mahdollisuus olemassa.
tuolla aikaisemmin käskettiin korjata neulaventtiili??? en ymmärrä miten se vaikuttaa jos pumppu laskee paineet läpi ja linja tyhjenee tankkiin asti.
vai mitä tuolla tarkoitettiin ???
kuten myös kirjoitin tutkitaan tutkitaan..
sahata saa käyntiin toodella kauan ...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: dgv
En noista kaasarihommista tiedä juuri mitään, kun ei sellaista ole kotona kuin ruohonleikkurissa ja perämoottorissa, mutta ei kai sillä ole merkitystä vaikka tuo pieni paine häviäisikin yön aikana melko lyhyestä letkusta eli oleellista on meneekö ilmaa tilalle. Käsittääkseni vuotava neulaventtiili juurikin voi hävittää paineet kaasariin päin ja voi aiheuttaa kaasarin tulvimisen.
Mutta muutenhan, kun nuo suuttimet on niin lähellä noita Derekin taulukon arvoja, niin ei muutaku kahden vuoden leimaa hakemaan jos ei ole. Kuuppa tykkää kun sillä ajetaan ja kuuppakuski tykkää ajaa kuupalla
Mutta muutenhan, kun nuo suuttimet on niin lähellä noita Derekin taulukon arvoja, niin ei muutaku kahden vuoden leimaa hakemaan jos ei ole. Kuuppa tykkää kun sillä ajetaan ja kuuppakuski tykkää ajaa kuupalla
96 V4i -73
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: dgv
juuri näin. Bensa haihtuu helposti, joten paljoa ei tarvitse haihtua pienestä tilavuudesta, niin paine on pois. Kaasari vehje ei tartte painetta toimiakseen....se riittää että jaksaa kusta kohokammion täyteen....laitahan se laite liikkeelle..ei oo vaikee
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: dgv
eikä lopu...ku itseluottamus...tieto sulla on viesteistäsi päätellen
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24050
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: dgv
perustuu täysin luettuun tietoon niin täältä ku kaarinan firman sivuiltakin... sitä jos se on väärää jommassa kummassa en ota kantaa.
ei silleen väliä ei oo varaa leimata tai pitää ylimääräisiä kulkuneuvoja rekisterissä ni aivan sama koska tuo valmistuu....
osinakin sen vois myydä
ei silleen väliä ei oo varaa leimata tai pitää ylimääräisiä kulkuneuvoja rekisterissä ni aivan sama koska tuo valmistuu....
osinakin sen vois myydä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: dgv
mutta joo..mulle voit soittaa 0405966654...voin neuvoa sen minkä osaan...ja vaikka whatsup video puhelu...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: dgv
Neulaventtiilin jumissa oleminen/kuluminen aiheuttaa kaasarin tulvimisen. Sitähän sä ihmettelit...
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24050
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: dgv
säätämällä tyhjäkäyntiseosta saatiin "lainehtiminen" lautasen päällä poistettua.
oletin että tulvii kun ei kokemusta moisesta..
ehkä sen neulaventtiilin voi vaihtaa varmuuden vuoksi samalla ku tilaa suuttimia ja pumpun..
oletin että tulvii kun ei kokemusta moisesta..
ehkä sen neulaventtiilin voi vaihtaa varmuuden vuoksi samalla ku tilaa suuttimia ja pumpun..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: dgv
no niin..kyllä se sieltä löytyy....nämä osaa olla yksinkertaisuudessaan vittumaisia penteleitä...vanhoja kun ovat...jonkinlaisella mudulla joutuu menemään aina,, jokainen on vähän yksilö...ite väsäsin viipan koneen neljästi vuoden sisään ku väsyneenä tein...olin sotkenut useamman lohkon runkolaakeripukit pöydällä...ja kylläpä teetti töitä ennen kuin sen tajusin....viis satkua raputti runkolaakerilinja ja kaikki oli päin persettä...no pitäs tehdä virkeenä ja selvinpäin
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA