MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ootko JP ikinä miettinyt, jos tän kaiken energian ois käyttänyt esim. Cabben virittämiseen?
No ei se nyt ihan noin ole mennyt itselläkään. Nimimerkki just rakensin halvan etupuskuri-vammaisen MY06 Avensiksen leimalle ja ajoon ja sillä ajelin "handeliin" tänäänkin tyytyväisenä
No ei se nyt ihan noin ole mennyt itselläkään. Nimimerkki just rakensin halvan etupuskuri-vammaisen MY06 Avensiksen leimalle ja ajoon ja sillä ajelin "handeliin" tänäänkin tyytyväisenä
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Oon useinki miettiny. Mut jostain syystä siitä puuttuu se ns. inspiraatio. On puuttunu jo vuosia. Huomenna on mummulakeikka, niin täytyyki muistaa vaihtaa kosteuskeräimien suolapussit
Heinäkuus muuten taitaa tulla kymmenen vuotta täyteen avon kans. Sit kun isona on rahaa, niin sen vois konvertoida sähköautoks tai jotain
Heinäkuus muuten taitaa tulla kymmenen vuotta täyteen avon kans. Sit kun isona on rahaa, niin sen vois konvertoida sähköautoks tai jotain
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Luopuminen on vaikeata. Mäkin seisotin erästä tipunkeltaista B-Asconaa about 5 vuotta mökin pihassa ennenkuin ymmärsin laittaa sen eteenpäin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
JP_Vette kirjoitti: ↑Pe Kesä 03, 2022 20:00Sähköt pitää askarrella. Tohon vissiin ehkä vois saada VCDS:llä suoraan ohjauksen, eli €€€. Tää muutenki meni aikalailla €€€ edellä, kun ruuveja myöte on Saabista kaikki siirretty Motonetis tietty myydään CAN-yhteensopivaa relesarjaa ja heräte olis tos kyl hyvällä hollilla muutenki, et saatan alentua myös pitkien varjostimen johdon katkasuun ja etenen sitte sitä kautta. Mut se on sitte toinen tarina, ei oo tän illan juttu
Mulla on lisävalon ohjaus otettu BCM:n vapaasta pinnistä korjausjodolla ja aktivoitu VCDS:llä ko. pinni. Eli bcm:ltä tuleva johto ohjaa ihan tavallista diodillista relettä.
Tosin mulla olisi vähän käytetty XBB:n rele ylimääräisenä, jolla heräte saadaan johtoja rikkomatta jos sattuu kiinnostamaan. Oli Octaviassa kiinni mutta tähän nykyiseen rakentelin tuon yllä olevan ohjauksen.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
^^Ei kyse ole luopumisen tuskasta. Myymällä siitä saa varmaan nykykunnossa kaikkine vikoineen pari tonnia. Kuluja siitä ei mulle juurikaan ole ja mä en sitä paria tonnia mihinkään tarvi tässä ja nyt. Sit jos haluan avoauton joskus hankkia, niin sillä parilla tonnilla en mitään saa, mut n. tonnilla saan kyl ton omani liikenteeseen.
^Olikos se kallis rele? On kyl tuttu kampe. Mullaki on semmonen, mut se on nyt asennettuna isän XC70:n lisävaloa ohjaamassa
^Olikos se kallis rele? On kyl tuttu kampe. Mullaki on semmonen, mut se on nyt asennettuna isän XC70:n lisävaloa ohjaamassa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Taisi se XBB:n rele olla aikoinaan olla pitkälti toistasataa jurpoa uutena mutta käytettynähän hinta on se mitä joku suostuu siitä.maksamaan.
laita yv:tä jos.kiinnostaa.
laita yv:tä jos.kiinnostaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
129€ makso kesällä 2017
No nyt on vesikipot tyhjätty ja suolat lisätty. Ei ollu vieläkään homeessa sisältä, eli olkoot viä kuudennen kesän tämmösellä ylläpidolla Pitäs vaan haalia jostain sytkäkasetti, et sais käymään ton neljällä, niin vois ajaa lämpöseks.
Hammeritet vedin ruosteiden yli arviolta 2013 konttiin ja pari vuotta myöhemmin koukkuun. Ei pukkaa ruoste vieläkään läpi!
Arviot perustuu niinki tarkkoihin mielikuviin, kuin että luukun maalasin Yo-kylän parkkiksella ja puskurit säilöin Littoisis asues, niin noille ajoille ne osuu. Nopeeta se aika menee ja tarkat vuodet hämärtyy
No nyt on vesikipot tyhjätty ja suolat lisätty. Ei ollu vieläkään homeessa sisältä, eli olkoot viä kuudennen kesän tämmösellä ylläpidolla Pitäs vaan haalia jostain sytkäkasetti, et sais käymään ton neljällä, niin vois ajaa lämpöseks.
Hammeritet vedin ruosteiden yli arviolta 2013 konttiin ja pari vuotta myöhemmin koukkuun. Ei pukkaa ruoste vieläkään läpi!
Arviot perustuu niinki tarkkoihin mielikuviin, kuin että luukun maalasin Yo-kylän parkkiksella ja puskurit säilöin Littoisis asues, niin noille ajoille ne osuu. Nopeeta se aika menee ja tarkat vuodet hämärtyy
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Onko sulla aito suomi-auto, kun on toi metrotyttöjen ja -poikien badge luukussa?
Toi ng900 cab takakansi on kyllä suunnittelun kukkanen. Itse kaivoin siihen aikanaan läpireiän alakanttiin ja tilasin silloin länsiautosta kolkin luukun jonka asensin vanhan tilalle. Hieman jännitti porailla luukkuun reiät spoilerille...
Seuraavaks projektina olis DP jumppa, sen 19T:n taidan vaihtaa myöhemmin...
Toi ng900 cab takakansi on kyllä suunnittelun kukkanen. Itse kaivoin siihen aikanaan läpireiän alakanttiin ja tilasin silloin länsiautosta kolkin luukun jonka asensin vanhan tilalle. Hieman jännitti porailla luukkuun reiät spoilerille...
Seuraavaks projektina olis DP jumppa, sen 19T:n taidan vaihtaa myöhemmin...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Aito Suomi-auto, myyty kuitenki EU:n ulkopuolelle uutena eli vähän eksotiikkaa. Kolkin luukku löytyy tehtaan laatikosta multaki, mut on vaan asennus edelleen kesken. Jälkiviisaana olis pitäny aikanaan kaikki muutki luukut haalia, kun ovetki makso tyyliin 150 €/kpl. Puhumattakaan Incoista, jotka oli reilu 200 €/kierros
DP on jo mallia mossemies, mut en tiä misä kunnos katti on kun jouduin ajaan kolmella pytyllä 20 km
DP on jo mallia mossemies, mut en tiä misä kunnos katti on kun jouduin ajaan kolmella pytyllä 20 km
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kaupasta saa: https://www.motonet.fi/fi/tuote/101333/ ... kuperainen
Ja jos haluat poiketa tehtaan linjoista, nii mulla on aitoja SEM:miläisiä T7 kasetteja itellä useampi vähän ajettu...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Hieno kesäajo auto! Onkohan tuo kangaskatto alkuperäinen kun näyttää säilynyt ehjänä vuosien jälkeen? Tallissa/katoksen alla pidetty?Aito Suomi-auto, myyty kuitenki EU:n ulkopuolelle uutena eli vähän eksotiikkaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
^^Ennen uuden ostamista pitää varmistua viasta. Kerran se jo toipu tulpilla, joten veikkaan kasettia enkä esimerkiks venttiilivikaa... Kasetti on jo kymmenisen vuotta vanha, vaikkaki vähän ajettu. Eikai noi ikusia sit oo...
^Kiitos! EU:n ulkopuoli on sit täs tapaukses Ahvenanmaa Oletan katon olevan alkuperäinen, kun lasin liimavammaki oli tehtaan linjojen mukainen. Kerran sen oon Renovolla tms. värjänny (oli ihan jees, lähinnä tekemisen ilosta tein) ja ei se tosiaan kulahtanu oo. Sitä en sit tiä, et miltä näyttää kun vuosia muhineet lintujen jätökset siivoo pois. Sama ylläri toki on maalipinnanki kans... Pressun virittelin kattotuolien alle aika pian, kun linnut hengaili niitten päällä, mut kyl ne lentäessäänki hoitaa tarpeitaan
Mulla auto oli yhden tai kaks kesää taivasalla, muuten se on viimeset kymmenen vuotta ollu katoksis ja kylmäs hallis. Edellinen omistaja oli sen verran kroisoksen oloinen, että ei se autojaan tainnu pitää taivasalla. Muuten ei mitään tietoa.
Tässähän alkaa avoilukuume nouseen kun tästä kirjottelee
^Kiitos! EU:n ulkopuoli on sit täs tapaukses Ahvenanmaa Oletan katon olevan alkuperäinen, kun lasin liimavammaki oli tehtaan linjojen mukainen. Kerran sen oon Renovolla tms. värjänny (oli ihan jees, lähinnä tekemisen ilosta tein) ja ei se tosiaan kulahtanu oo. Sitä en sit tiä, et miltä näyttää kun vuosia muhineet lintujen jätökset siivoo pois. Sama ylläri toki on maalipinnanki kans... Pressun virittelin kattotuolien alle aika pian, kun linnut hengaili niitten päällä, mut kyl ne lentäessäänki hoitaa tarpeitaan
Mulla auto oli yhden tai kaks kesää taivasalla, muuten se on viimeset kymmenen vuotta ollu katoksis ja kylmäs hallis. Edellinen omistaja oli sen verran kroisoksen oloinen, että ei se autojaan tainnu pitää taivasalla. Muuten ei mitään tietoa.
Tässähän alkaa avoilukuume nouseen kun tästä kirjottelee
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mulla on Femmassa varakasettina n. 130-140tkm ajettu TK3.6 vuodelta 2005. Pelaa ongelmitta 1500mg/c ilmamassoilla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kestää joillaki T7:n jakopääki yli 200 tkm. Yksilöitä kaikki Mut tosiaan toi jo kerran toipu tulpilla kunnes toisella käynnistyksellä taas kävi kolmella... Et sähköpuolen vikaan uskon sen perusteella.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mä nyt sitten hain tämmösen Puuilosta:
Makso 34,90 € ja ei tartte edes sulaketta. Säästöä kaikki. Tuo piti sitte ranettaa X-Visionin johtosarjaan, joten ei muuta kuin kolvi tulille ja tinarulla esiin. Mutta ei, se on vissiin jäänyt isän hallille. Ja Tokmannilla ei enää myydä tinaakaa, niin on tää maailma ihmeelliseks menny Edellisen rullan siis hain sieltä. Mutta onneksi maailma menee eteenpäin ja mä siinä mukana, niin ostin kutistesukkatinaklönttejä laatikollisen. Ja ei kun Portasol kuumaks!
Siitä tuli ihan sikahieno johtosarja. Huomatkaa läpi sulaneet karvat. Ja mun mielestä noi on kyllä melkosia pintajuotoksia... Näiden kans kädet ristis käryytellään kutistesukkaa ja tina ehkä leviää, ehkä ei. Ihan old school -kolvaamisella kun lanka on lämmin, hulahtaa sinne sisään tinaa just niin paljo ku jaksaa työntää. Eli liitos on mun mielestä varmempi. Mutta näillä tällä kertaa...
Ja jotta toi "elektroninen, ei tartte sulaketta" boksi ei polta koko autoa, niin pistin sitte karvat suojaan vulkanoituvalla teipillä ja päälle sähköteippiä.
Netti kerto, että pinni 11 olis bi-xenonin varjostimen solenoidin. Ja yleismittari vahvisti tiedon.
Ja koska teen kerrasta hyvän, niin herätteen otin ainoalla oikealla tavalla, jota kaikki itseään kunnioittavat ranet kumartavat Jatkaa siis samaa laatusarjaa noiden huuhaajatkoskutisteiden kans. Huomatkaa vedonpoisto
Akkukengän pultti ja mutteri kävi tietysti hankalaks.
Ja koska rivitalo-olosuhteet, ei varastos ollut ainuttakaan tohon sopivaa mutteria tai edes eri kierteen pultti- ja mutteriyhdistelmää. Piti sitte alkaa korjaamaan kierteitä... Ensin jenkatapin teko.
Ei auttanu. Piti käyttää porakonettaki.
Ja kun tuohon oli urhannu kaks pulttia miljoonalaatikoiden pohjilta jenkatapeiks, ja aikaaki oli menny, niin sain kuin sainkin sen vielä kerran kiinni.
Taas meni tähän varttin hommaan varmaan kaks tuntia aikaa, mutta niin tai näin, nyt tässä on pitkät valot.
Ja huomatkaa sanavalinta, pitkät valot. Ei lisäpitkät. Autossa kun ei ole pitkiä. Ne on niin surkeat. Referenssejä en vaivautunut laskemaan, mutta rajotinjohto on edelleen paikallaan ja jonne-parkit kytkemättä Sitte vaan joku yö suuntaamaan.
Tosiaan Inkkuhan opetti mulle, että pieni massan lohkeama helmassa kehittyy kahdessa talvessa metrin mittaiseksi koloksi, niin tän kanssa otin homman tosissaan. Eli tommoset lähtökohdat, taidettu nosturin kans kolhia. Tunarit... Tai ne ranet, jotka ei osaa edes vaihteiston pultteja laittaa takasi
Sitten vähän puukolla kaivelua ja pellissä kiinni olevan massan rajan etsimistä. Huomatkaa tuo alareunassa oleva sauma. Ai että siitä kun suolakura lähtee etenemään eteen ja taakse, niin muhii hienosti. Ja tuossa saumassa tuskin on mitään estettä, vaan siellä se vesi sitten lilluu kaikessa rauhassa
Mä nyt skippaan vielä tänä iltana kotelosuojaöljyt ja muut hifistelykamat. Peitän nyt pellin ensin sillä ainoalla oikealla, vaativien Saabienkin kanssa hyväksi todetulla ruosteenestomaalilla eli Hammeritella
Se on vähän niinku hammaslääkäri sano kiilteen eroosiosta, että sen pystyy oikealla hoidolla vielä pysäyttämään. Ja tämän kauniin maalauksen ainoa tarkoitus on pysäyttää tuo ruostepeikon eteneminen Parin tunnin päästä vielä toinen kerros, niin saa nukkua yönsä rauhassa.
Makso 34,90 € ja ei tartte edes sulaketta. Säästöä kaikki. Tuo piti sitte ranettaa X-Visionin johtosarjaan, joten ei muuta kuin kolvi tulille ja tinarulla esiin. Mutta ei, se on vissiin jäänyt isän hallille. Ja Tokmannilla ei enää myydä tinaakaa, niin on tää maailma ihmeelliseks menny Edellisen rullan siis hain sieltä. Mutta onneksi maailma menee eteenpäin ja mä siinä mukana, niin ostin kutistesukkatinaklönttejä laatikollisen. Ja ei kun Portasol kuumaks!
Siitä tuli ihan sikahieno johtosarja. Huomatkaa läpi sulaneet karvat. Ja mun mielestä noi on kyllä melkosia pintajuotoksia... Näiden kans kädet ristis käryytellään kutistesukkaa ja tina ehkä leviää, ehkä ei. Ihan old school -kolvaamisella kun lanka on lämmin, hulahtaa sinne sisään tinaa just niin paljo ku jaksaa työntää. Eli liitos on mun mielestä varmempi. Mutta näillä tällä kertaa...
Ja jotta toi "elektroninen, ei tartte sulaketta" boksi ei polta koko autoa, niin pistin sitte karvat suojaan vulkanoituvalla teipillä ja päälle sähköteippiä.
Netti kerto, että pinni 11 olis bi-xenonin varjostimen solenoidin. Ja yleismittari vahvisti tiedon.
Ja koska teen kerrasta hyvän, niin herätteen otin ainoalla oikealla tavalla, jota kaikki itseään kunnioittavat ranet kumartavat Jatkaa siis samaa laatusarjaa noiden huuhaajatkoskutisteiden kans. Huomatkaa vedonpoisto
Akkukengän pultti ja mutteri kävi tietysti hankalaks.
Ja koska rivitalo-olosuhteet, ei varastos ollut ainuttakaan tohon sopivaa mutteria tai edes eri kierteen pultti- ja mutteriyhdistelmää. Piti sitte alkaa korjaamaan kierteitä... Ensin jenkatapin teko.
Ei auttanu. Piti käyttää porakonettaki.
Ja kun tuohon oli urhannu kaks pulttia miljoonalaatikoiden pohjilta jenkatapeiks, ja aikaaki oli menny, niin sain kuin sainkin sen vielä kerran kiinni.
Taas meni tähän varttin hommaan varmaan kaks tuntia aikaa, mutta niin tai näin, nyt tässä on pitkät valot.
Ja huomatkaa sanavalinta, pitkät valot. Ei lisäpitkät. Autossa kun ei ole pitkiä. Ne on niin surkeat. Referenssejä en vaivautunut laskemaan, mutta rajotinjohto on edelleen paikallaan ja jonne-parkit kytkemättä Sitte vaan joku yö suuntaamaan.
Tosiaan Inkkuhan opetti mulle, että pieni massan lohkeama helmassa kehittyy kahdessa talvessa metrin mittaiseksi koloksi, niin tän kanssa otin homman tosissaan. Eli tommoset lähtökohdat, taidettu nosturin kans kolhia. Tunarit... Tai ne ranet, jotka ei osaa edes vaihteiston pultteja laittaa takasi
Sitten vähän puukolla kaivelua ja pellissä kiinni olevan massan rajan etsimistä. Huomatkaa tuo alareunassa oleva sauma. Ai että siitä kun suolakura lähtee etenemään eteen ja taakse, niin muhii hienosti. Ja tuossa saumassa tuskin on mitään estettä, vaan siellä se vesi sitten lilluu kaikessa rauhassa
Mä nyt skippaan vielä tänä iltana kotelosuojaöljyt ja muut hifistelykamat. Peitän nyt pellin ensin sillä ainoalla oikealla, vaativien Saabienkin kanssa hyväksi todetulla ruosteenestomaalilla eli Hammeritella
Se on vähän niinku hammaslääkäri sano kiilteen eroosiosta, että sen pystyy oikealla hoidolla vielä pysäyttämään. Ja tämän kauniin maalauksen ainoa tarkoitus on pysäyttää tuo ruostepeikon eteneminen Parin tunnin päästä vielä toinen kerros, niin saa nukkua yönsä rauhassa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09