Korjaamon setä sanoi, että kokoamisessa tarvitaan uudet osat, koska näissä oli jotkut venyvät pultit tms. Arveli osat n 500e ja työ 300e. Tähänastinen diagnosointi oli jo sen pari sataa.marvi kirjoitti: ↑Ma Touko 23, 2022 05:58Onko tuo tosijaaaan noin kallis remontti? Suuttimet esiin ja uudet tiivisteet, kokoa käänteisessä järjestyksessä?Saabatti kirjoitti: ↑To Touko 19, 2022 08:53Volkkari on ollut nyt korjaamon pihalla ja korjaamon pumpparikonespesialisti arveli viaksi pumppusuuttimien tiivisteet (jos oikein ymmärsin). Kuulemma olis n. 1000e homma korjata, eikä tuollekaan takuuta olisi uskaltanut antaa, että vika olisi varmasti tuo.
VAGien kanssa kärvistelyä
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Onkohan tuossa sitten ajatus vaihtaa suutitenjohtosarja samalla, mielestäni tiivisteet ja suutiten pultit pitäisi olla alle 200 euroa.
Tilaat tiivisteet maailmalta ja odotellessa youtube auki ja oppimaan, pohjolan tallissa on nyt valoisaa
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Kaverin my 16 gte Passatti heitti vaihteiston vikavalon tiskiin. Mekatroniikka pitäisi kuulemma vaihtaa, mikä tuohon hybridiin on kuulemma 3k€ + työt.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
^Paljonkos oli Pasaatissa mittarissa, kun moinen sattui ?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Toyota Corolla 1.6 SE Liftback-89
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
N.140 000km.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
No täähän oli mennyt jo pitkästi yliaikaa
Kaverin kolopallosta mekkatroniikka petti 60tkm paikkeilla. Huoltoneuvoja sanoi, et erikoista on ne yleensä sinne 90tkm hujakoille kestänyt
Minkähän dsg:n ne tuohon patteriavusteiseen on kaivanu? Varmaan sen halvimman kuivalevyisen 200-mallin pieneen moottoriin ja kun ajetaan vaan sähköllä nin onkos tuolla niin väliä…
Kaverin kolopallosta mekkatroniikka petti 60tkm paikkeilla. Huoltoneuvoja sanoi, et erikoista on ne yleensä sinne 90tkm hujakoille kestänyt
Minkähän dsg:n ne tuohon patteriavusteiseen on kaivanu? Varmaan sen halvimman kuivalevyisen 200-mallin pieneen moottoriin ja kun ajetaan vaan sähköllä nin onkos tuolla niin väliä…
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Eiks VAG:n plugareissa sähkömoottori ole vaihteiston takana ja voima välittyy DSG:n kautta? Täähän vois tarkoittaa sitä, että on jopa kovemmalla kuormituksella kuin polttomoottorin kanssa, kun lähdötkin mennee sähköavusteisesti isolla väännöllä. Toivottavasti laatikon mallin valinta on tehty hyvin.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
On siinä se vahvempi kuuslovinen märillä kytkimillä. Plugarin mekatroniikka on näköjään ~tuplat normiin verrattuna.
Mulla on dq200 jo 104 000 mittarissa ilman vaihteistoremppaa
Mulla on dq200 jo 104 000 mittarissa ilman vaihteistoremppaa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
DQ400-laatikko siinä on. Ajomottori vaihdelaatikon sisällä.
Viimeksi muokannut duuduu, Ke Kesä 01, 2022 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
VAG:n käyttämä DSG on kyllä yksi vitsi.
En ymmärrä miten tuollaista vikapesää edes pidetään markkinoilla. Samoin ihmettelen näitä merkki uskollisia jotka näitä dsg laatikollisia ostaa. Mulla ei kyllä kantti kestäisi vaikka kuinka vannoisi hitlerin koston nimeen.
En ymmärrä miten tuollaista vikapesää edes pidetään markkinoilla. Samoin ihmettelen näitä merkki uskollisia jotka näitä dsg laatikollisia ostaa. Mulla ei kyllä kantti kestäisi vaikka kuinka vannoisi hitlerin koston nimeen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Joo, sillä kysyin, että osaa alkaa varautua, Skodassa kuitenkin jo yli 60 tkm. Kun nyt kestäisi vielä ensi kevääseen, sitten voisi alkaa olla aika vaihtaa autoa. Ei vaan yhtään tiedä mihin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Toyota Corolla 1.6 SE Liftback-89
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Jos vag konsernin autoon vaihtaa, kannattaa pikkuhiljaa laittaa tilausta sisään. Samainen kaveri kyseli just saatavuuksia sähköautoille ja kaikki vag-konsernin autot oli 17+ kk arvio.
Kunhan oma kestäis vielä kuukauden päivät, sitten alkaa ranskiksen koeajo
Kunhan oma kestäis vielä kuukauden päivät, sitten alkaa ranskiksen koeajo
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Piti vaimon veljen vm -13 Passattiin vaihtaa etutuennan kääntölaakeri. Ajattelin että helppo homma, kun itselläni on siitä kokemusta jo NG9-3:n ja Vectra C:n osalta. Vaan eipä VW:n kanssa mikään mene putkeen
Tuennan alaosa on muutenkin tyhmästi kiinnitetty pyörän navan olkavarteen. Iskarin alaosa menee kokonaisuudessaan olkavarren sisään. Iskarin alaosan putki on kiinnitetty olkavarressa olevan kaulukseeen. Kaulus on halki takaosastaan ja se kiristetään kiinni pultilla. Tämän nyt saa helposti irti, kuten myös vakaajan koiranluun iskaritolpasta, kunhan käyttää malttia.
Sitten alkaa pyörännavan painaminen alaspäin, jotta iskari tulee ulos olkavarren sisältä. Siinä saa käyttää kunnolla erilaista tekniikkaa kuten levittämällä kaulusta kiilalla ja samalla "paukuttamalla" olkavartta irti iskarista. Tosi perseestä.
Vaan eipä siinä kaikki. Ihmettelin, ettei miksi se iskari tule sieltä ulos vaikka on enää pari senttiä vajaa
Huomasin, että eipä se pyörännapa mene enää alemmas, koska vetoakseli ottaa kiinni vakaajatankoon. Mitä ihmettä. Vetoakseli täytyy saada edestä pois eli ottaa vetonivel navasta irti. Ei muuta kuin napapulttia irti. Kun se olis saatu pois, niin vetonivel painetaan navasta ulos, mutta eipä se tule, ellei napaa saa vedettyä ulospäin. Se taas edellyttää alatukivarrren pallonivelen irroittamista.
Siispä alapallonivel irti alatukivarresta. Se on kiinni kolmella pultilla. Pultit on hitsattu kiinni palloniveleen ja pultit menee alatukivarresta läpi. Alatukivarren alapuolelta vain kolme mutteria pois niin homma on siinä. Ne irti niin sitten sujuu. Niinhän sitä luulee. Ensimmäistä mutteria irroittaessa pultti katkesi
Voi, v**tu. Siinä vaiheessa minulla meni into VW korjausta kohtaan ja pistettiin auto pakettiin ja vaimon veli aikoi viedä korjaamolle.
Tuennan alaosa on muutenkin tyhmästi kiinnitetty pyörän navan olkavarteen. Iskarin alaosa menee kokonaisuudessaan olkavarren sisään. Iskarin alaosan putki on kiinnitetty olkavarressa olevan kaulukseeen. Kaulus on halki takaosastaan ja se kiristetään kiinni pultilla. Tämän nyt saa helposti irti, kuten myös vakaajan koiranluun iskaritolpasta, kunhan käyttää malttia.
Sitten alkaa pyörännavan painaminen alaspäin, jotta iskari tulee ulos olkavarren sisältä. Siinä saa käyttää kunnolla erilaista tekniikkaa kuten levittämällä kaulusta kiilalla ja samalla "paukuttamalla" olkavartta irti iskarista. Tosi perseestä.
Vaan eipä siinä kaikki. Ihmettelin, ettei miksi se iskari tule sieltä ulos vaikka on enää pari senttiä vajaa
Huomasin, että eipä se pyörännapa mene enää alemmas, koska vetoakseli ottaa kiinni vakaajatankoon. Mitä ihmettä. Vetoakseli täytyy saada edestä pois eli ottaa vetonivel navasta irti. Ei muuta kuin napapulttia irti. Kun se olis saatu pois, niin vetonivel painetaan navasta ulos, mutta eipä se tule, ellei napaa saa vedettyä ulospäin. Se taas edellyttää alatukivarrren pallonivelen irroittamista.
Siispä alapallonivel irti alatukivarresta. Se on kiinni kolmella pultilla. Pultit on hitsattu kiinni palloniveleen ja pultit menee alatukivarresta läpi. Alatukivarren alapuolelta vain kolme mutteria pois niin homma on siinä. Ne irti niin sitten sujuu. Niinhän sitä luulee. Ensimmäistä mutteria irroittaessa pultti katkesi
Voi, v**tu. Siinä vaiheessa minulla meni into VW korjausta kohtaan ja pistettiin auto pakettiin ja vaimon veli aikoi viedä korjaamolle.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)