Savuttaa startatessa
Re: Savuttaa startatessa
Stuntti seis, vinssillä auto lavetille ja korjaamolle tutkittavaksi.
Re: Savuttaa startatessa
300tkm sekä jos ei tietoa millä huolto(välillä) moottori ollut vuosien varrella, niin ehkä jokin tuoreempi moottori tilalle jos kori muutoin kunnossa.Se on mennyttä se moottori jo, turhaan mitään lambdoja ostat. Jos öljyvalo edes vilahtelee niin laakerit on jo paskana.
Jos moottori ollut hyvällä pidolla, nämä toimii sen 450-500tkm+, kuulemma.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
- UusVanhaSaabisti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su Helmi 02, 2020 23:16
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Savuttaa startatessa
Hmm paljos tuohon moottori kustantaisi suunnilleen? + miten siihen uuteen sitten BioFuel käyttöön ? luulis onnistuvan aikas suit sait sukkelaan, kun vanhasta moottorista ottaisi tarpeet .. Moottori varmaan on kyl aikas loppu.torque kirjoitti: ↑Pe Heinä 08, 2022 17:34300tkm sekä jos ei tietoa millä huolto(välillä) moottori ollut vuosien varrella, niin ehkä jokin tuoreempi moottori tilalle jos kori muutoin kunnossa.Se on mennyttä se moottori jo, turhaan mitään lambdoja ostat. Jos öljyvalo edes vilahtelee niin laakerit on jo paskana.
Jos moottori ollut hyvällä pidolla, nämä toimii sen 450-500tkm+, kuulemma.
SAAB OG 9-5 Sedan (YS3E) 2.0 Turbo Bio Power (150 HV, vm 1999) - 7.2.2020 ostettu, 8.6. muunnettu Bio Power autoksi
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
Re: Savuttaa startatessa
Kunnon moottoriremontti vanhaan aihioon ammattilaisen tekemänä noin 3000e. Itse tehden osat (jakopää+männänrenkaat+laakerit+tiivisteet yms.) vajaa tonni. Etanolikäyttöön riittää vähimmillään pelkkä moottorinohjaimen ohjelmistopäivitys.UusVanhaSaabisti kirjoitti: ↑Pe Heinä 08, 2022 17:51Hmm paljos tuohon moottori kustantaisi suunnilleen? + miten siihen uuteen sitten BioFuel käyttöön ? luulis onnistuvan aikas suit sait sukkelaan, kun vanhasta moottorista ottaisi tarpeet .. Moottori varmaan on kyl aikas loppu.
- UusVanhaSaabisti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su Helmi 02, 2020 23:16
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Savuttaa startatessa
Uhhuh, hmmm... pitänee miettiä, alan kallistumaan, josko jostain moottorin hommaisin.ranettaja kirjoitti: ↑Pe Heinä 08, 2022 20:02Kunnon moottoriremontti vanhaan aihioon ammattilaisen tekemänä noin 3000e. Itse tehden osat (jakopää+männänrenkaat+laakerit+tiivisteet yms.) vajaa tonni. Etanolikäyttöön riittää vähimmillään pelkkä moottorinohjaimen ohjelmistopäivitys.UusVanhaSaabisti kirjoitti: ↑Pe Heinä 08, 2022 17:51Hmm paljos tuohon moottori kustantaisi suunnilleen? + miten siihen uuteen sitten BioFuel käyttöön ? luulis onnistuvan aikas suit sait sukkelaan, kun vanhasta moottorista ottaisi tarpeet .. Moottori varmaan on kyl aikas loppu.
SAAB OG 9-5 Sedan (YS3E) 2.0 Turbo Bio Power (150 HV, vm 1999) - 7.2.2020 ostettu, 8.6. muunnettu Bio Power autoksi
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
- UusVanhaSaabisti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su Helmi 02, 2020 23:16
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Savuttaa startatessa
Tere,
Oli turbo mennyt ihan sököksi, nyt on uus turbo ja kilkkeet ja homma pelittää kuin uus.
Oli turbo mennyt ihan sököksi, nyt on uus turbo ja kilkkeet ja homma pelittää kuin uus.
SAAB OG 9-5 Sedan (YS3E) 2.0 Turbo Bio Power (150 HV, vm 1999) - 7.2.2020 ostettu, 8.6. muunnettu Bio Power autoksi
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
Re: Savuttaa startatessa
kiitos kun päivitit tänne tiedon. Eli ei vilauttele öljyvaloa enään, oli ilmeisesti aika kova öljynkulutus ennen turbon vaihtoa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Savuttaa startatessa
Olen todella yllättynyt, kun selvisi pelkällä turbon vaihdolla!
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Savuttaa startatessa
Niin, selvisi tähän asti, mutta mitä jatko tuo tullessaan.
Kannattaisi varmaan tarkistaa alakerran laakereiden kunto.
Kannattaisi varmaan tarkistaa alakerran laakereiden kunto.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Hirsch"
- Viestit: 740
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Savuttaa startatessa
Jep! Minulla kun vilahti öljyvalo vain kerran ja öljyä kuluttanut turbovika korjattiin niin pari kuukautta myöhimmin piti alkaa laakeriremppa.
Siellä alkaa kuulua naputtavaa ääntä koneen suunnasta 2000-2500 kierroksilla kiihdyttäessä ja se tietää laakerien olevan entiset.
Tuossa vaiheessa saattaa vielä selvitä lakrujen vaihdolla. Tuosta lähtien olen vilkaisut öljytikkuun useammin varmuuden vuoksi.
Siellä alkaa kuulua naputtavaa ääntä koneen suunnasta 2000-2500 kierroksilla kiihdyttäessä ja se tietää laakerien olevan entiset.
Tuossa vaiheessa saattaa vielä selvitä lakrujen vaihdolla. Tuosta lähtien olen vilkaisut öljytikkuun useammin varmuuden vuoksi.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).