Moi,
Saab 9-3t vm. 2002 sytyttelee vikavaloa P1110 koodilla eli bypass-venttiiliongelma. Vikavalo syttyy muutaman kymmenen - muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen nollaamisesta. Bypass venttiili on vaihdettu ja siihen liittyviä ja liittymättömiä letkuja on uusittu.
En tiedä liittyykö tähän vai johonkin muuhun mutta kun moottorijarruttaa ja painaa kytkimen pohjaan yli 2500-3000 rpm, moottori sammuu. Kun kytkimen päästää ylös, moottori käynnistyy taas.
Mitähän seuraavaksi kannattaa kokeilla?
ByPass ongelma
Re: ByPass ongelma
Onhan uusi by-pass venttiili oikeinpäin asennettu? Osoittaako venttiilille menevä ohut letku ajosuunnassa vasemmalle, eikä eteenpäin?
Jos alipaineletkut tsekattu että kunnossa niin by-passin testaus imemällä: viewtopic.php?f=13&t=96832
Toki rintapellissä oleva by-passia ohjaava venttiilikin voi olla rikki? Purkuautosta tilalle käytettyä ja testiä.
Tuo moottorin sammuminen vaikuttaa siltä että isohko imuvuoto jossain!
Jos alipaineletkut tsekattu että kunnossa niin by-passin testaus imemällä: viewtopic.php?f=13&t=96832
Toki rintapellissä oleva by-passia ohjaava venttiilikin voi olla rikki? Purkuautosta tilalle käytettyä ja testiä.
Tuo moottorin sammuminen vaikuttaa siltä että isohko imuvuoto jossain!
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: ByPass ongelma
Ohut letku osoittaa akkua kohden, eli venttiili on oikein päin.
Imemällä ilma liikkui jossainmäärin, puhaltamalla ei. Eli rikki? Mistähän saisi sellaisen venttiilin, joka kestäisi jopa useampia tuhansia ajokilometrejä? Nykyinen oli Maptunesta.
Imemällä ilma liikkui jossainmäärin, puhaltamalla ei. Eli rikki? Mistähän saisi sellaisen venttiilin, joka kestäisi jopa useampia tuhansia ajokilometrejä? Nykyinen oli Maptunesta.
Re: ByPass ongelma
Jos pikkuletkusta tulee imemällä ilmaa on kalvo rikki. Kyllä noi orkkikset (Bosch) on useamman vuoden kestäneet ainakin tähän asti...
Sammahtelu johtunee jostakin muusta, nyt huolella kaikki ahtoputket ja alipaineletkut läpi.
Sammahtelu johtunee jostakin muusta, nyt huolella kaikki ahtoputket ja alipaineletkut läpi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: ByPass ongelma
Orkkis Boschia ei ole saanut pitkiin aikoihin enää Saabilta. Saab OE on nykyään Kayser-merkkinen ja ne ovat vähän huonosti kestäneet kokemusten mukaan.
VAG puolelta sitä vahvistettua Audin S ja RS-mallien bypassia on saatavilla VAG-marmorilta tai vaikkapa esim. https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... a46b58e020
VAG puolelta sitä vahvistettua Audin S ja RS-mallien bypassia on saatavilla VAG-marmorilta tai vaikkapa esim. https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... a46b58e020
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: ByPass ongelma
Auto-Muovista uusi bypass ja kesälomareissuja ajettu toista tuhatta kilometriä, joista 800km vene perässä. Toistaiseksi on toiminut.