Mitä bensaa
Mitä bensaa
Voiko 95-okt. bensaa käyttää v-nelosessa?
Itse käytän kyllä 98:aa, entä lisäaineet, onko
suositeltavaa käyttää..?
Itse käytän kyllä 98:aa, entä lisäaineet, onko
suositeltavaa käyttää..?
Re: Mitä bensaa
Muistelisin, että vuosimallista -86 kansi on tehty lyijyttömälle. Ainkin aikoinaan kysyin asiaa ja sanoinvat, että siitä vaan 95:ta tankkiin ka menoksijuspa kirjoitti:Voiko 95-okt. bensaa käyttää v-nelosessa?
Itse käytän kyllä 98:aa, entä lisäaineet, onko
suositeltavaa käyttää..?
Kajakissa ja 99:ssä olen käyttänyt 98 bensaa + lisäainetta. Ennen Terrassa oli lisäaineistus mutta onkos sitä enää missään? Varmuuden vuoksi olen lisäaineistanut aina bensan
Ainakin itse käytän 98:a ja lisäainetta. Alkukesästä yritin 95:lla ajoa, mutta farkku poti jälkikäyntiä. Yritti tosissaan jatkaa matkaa kotipihallakin.
Muistelen lukeneeni Nesteen oppaasta, että ennen ??-vuosimallista veenelkkua voisi käyttää ilman lisäainetta. Mitähän olisi muuttunut, tuskin seeteihinkään on valmistusaine muuttunut.
teevee P:n Vee
Muistelen lukeneeni Nesteen oppaasta, että ennen ??-vuosimallista veenelkkua voisi käyttää ilman lisäainetta. Mitähän olisi muuttunut, tuskin seeteihinkään on valmistusaine muuttunut.
teevee P:n Vee
Esim NesteeltäTeekkari kirjoitti:Millä nimellä sitä saa? ja minkä hintasta tuo lisäaine suurinpiirtein on?
http://193.110.33.60/doc/ttiedote_acces ... tid=763063
Liekö hinta noin 4 eur?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä suosittelen lisälitkujen käyttöä. Itse kun "aikoinaan" ajelin tietämättömyyttäni ilman aineita niin kahden sylinterin pakoventtiilit kärsivät ja jäivät kantamaan-> kulki lopulta 80 kolmosella, nelosella ei jaksanut..
Jos pakovenojen istukat eli seetit päivittää niin voipi ajella ilman lisäaineita (n. 40tkm takana ilman ongelmia).
Kyllä kuluneella koneella ajelisin 95:llakin, varsinkin jos jälkikäynti ei vaivaa.
Jos pakovenojen istukat eli seetit päivittää niin voipi ajella ilman lisäaineita (n. 40tkm takana ilman ongelmia).
Kyllä kuluneella koneella ajelisin 95:llakin, varsinkin jos jälkikäynti ei vaivaa.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Sama vika tuli mullekin mutta mulla meni kaikki 4 pakoventtiliä...MikkiV4 kirjoitti:Kyllä suosittelen lisälitkujen käyttöä. Itse kun "aikoinaan" ajelin tietämättömyyttäni ilman aineita niin kahden sylinterin pakoventtiilit kärsivät ja jäivät kantamaan-> kulki lopulta 80 kolmosella, nelosella ei jaksanut..
Jos pakovenojen istukat eli seetit päivittää niin voipi ajella ilman lisäaineita (n. 40tkm takana ilman ongelmia).
Kyllä kuluneella koneella ajelisin 95:llakin, varsinkin jos jälkikäynti ei vaivaa.
Eli suoja-ainetta vaan sekaan....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Olenkohan tehnyt pahankin virheen kun vuosikymmenet olen ajanut halvimmalla mahdollisella, tai ei sentään, joskus 99 vaati korkeaoktaanista. V4:ssa en ole huomannut mitään seurauksia 95:n käytöstä. Saattavat silti olla yksilöitä jälkikäynnin suhteen, itse olen kai puhallellut menemään niin, ettei ole hehkuvaa karstaa mäntien päällä.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Omassa kuuppassa olen aina käyttänyt lisäaineita muttaa pakoventiilit ovat kuitenkin jäännyt kannattamaan, varsinkin 4 sylinterin ventiili.
Istukat kuluu eniten silloin kuin moottori on lämmin, jos ajaa ainoastaan lyhyitä matkoja niin silloin ei ole ollut mitään ongelmia. Pitkillä maantie ajoissa sen sijaan ventiilit on säädettävä jopa 1000km välein
Kannatta kuunella pakoäänet usein, on kuitenkin aika helppo huomata äänessä pieni "epäpuhtaus", viimeistän silloin on aika säätä ventiilit.
Istukat kuluu eniten silloin kuin moottori on lämmin, jos ajaa ainoastaan lyhyitä matkoja niin silloin ei ole ollut mitään ongelmia. Pitkillä maantie ajoissa sen sijaan ventiilit on säädettävä jopa 1000km välein
Kannatta kuunella pakoäänet usein, on kuitenkin aika helppo huomata äänessä pieni "epäpuhtaus", viimeistän silloin on aika säätä ventiilit.