Täytyypi liimailla lasi, kai siihenkin joku ohje jostain löytyy.
Sain toisaalta vinkin, että ilmastoinnin oireilun syy voisi olla myös välyksellinen magneettikytkin, näiden tyyppivika sekin. Tehdään nyt täyttöhuolto, niin selviää oliko vajausta, jos ei ollut, niin syyttävä sormi osoittaa magneettikytkimen suuntaan. Eiköhän tuohon nelinumeroisen summan saa uppoamaan hyvinkin nopeasti, ennenkuin sen saa teknisesti riittävän hyvään kuntoon. Varsinkin, kun nuo etupään tärinät sopivat liian hyvin rikkinäisiin sisempiin vetareihin, varsinkin, kun sisemmät suojakumit olivat olleet rikki ja niveliä ei silloin vaihdettu ainakaan kuitin mukaan.
Jos olisin tuon koeajanut ja havainnut tärinän kiihdytyksessä, niin en tätä olisi ostanut. No, ei ole eka ostos huutokaupasta, ullatuksia on tullut ennenkin...
Pesin auton nyt ekan kerran, eikä suurempia yllätyksiä siinä tuoksinassa tullut. Keulassa on muutama valkoinen maalijälki puskurissa, tarkasti kun katsoo, niin pelkääjän puolella ajovalon alla puskurissa yksi vähän isompi. Ne pitää koittaa häivyttää jotenkin.
Peräluukusta näkee, että käytetty on, maali on suorastaan haalistunut/kulunut avauspainikkeen kohdalta, joka on siinä rekisterikilven keskikohdalla. Muutenkin takapenkki, ovet ja kynnykset ovat todella käytetyn näköiset, ympäri auton. Vanha taksi tämä ei ole, mutta ilmeisesti on lapsiperheen kulkimena ollut, koska tässä ei takapenkki ole todellakaan ollut turha. En viitsinyt edes kuvata, ennenkuin ehdin imuroida ja kissasaippuoida ja "vahata".
Edessäkään en ole imuroinut, enkä penkeille tehnyt mitään, ne ovat vain kiiltävän kuluneet, kojelaudan sentään puhdistin pölyistä. Ehjää on kuitenkin kaikki, vaikka käytetyn näköistä. No, käytettyhän tämä onkin.
Tässä kyljessä oli takaoven kohdalla muovisessa alahelmassa ihmeellinen palkeenkieli, kuin joku olisi leikannut kurkistusreiän helmaan. Tiedä mistä on tullut, ei näy kuvassa ja huomasin itsekin sen vasta autoa kuivatessani.
Minulla on tälle jo lempinimikin. Ruumisauto. Tässä kun ikää tulee lisää eikä enää ihan nuori poika ole, niin pitäähän sitä nyt olla auto valmiina viimeiselle matkalle. Tietenkin toivon, että jos tätä täytyy pitää niin kauan kunnes sille on lempinimensä mukaista käyttöä, tuo päivä olisi jossain vuosikymmenien päässä.
Pari plussaa tuli mieleen pestessä:
+ DPF-poltto toimi ilman virheilmoituksia. Huomasin jossain 30-35 km ajon jälkeen tasaista vakkari 103 km/h jolkottaessani, että nenään tulee vieno, tuttu tuoksu. Minulla oli hetkellisen kulutuksen näyttö päällä ja kulutus pysytteli pari minuuttia 8-9 litran välissä, kunnes laski takaisin vitosen ja kutosen väliin ja vieno tuoksu katosi. Toimii.
+ Parkkitutka toimii, kaikki anturit takapuskurissa ja piippaa kuten pitää
+ Joku ihana ihminen on asentanut tähän roiskeläpät joka kulmaan. Ei ole hiekansyömää etuhelmaa tai takahelmaa, tasalaatua koko matkalla. I like it.
Jossain vaiheessa puretaan tänne auton huoltohistoria dokumenttien valossa. En yhtään ihmettele, että tämä on lähtenyt kiertoon seitsemän yhteisen vuoden jälkeen, koska parina viime vuonna auto on kuittien mukaan järjestänyt ikäviä sähköhäiriöitä, joista kalliimman kadottaminen maksoi omistajalleen yli 800 euroa. Toivottavasti ei keksi sillä saralla lisää kiukuteltavaa, listaa alkaa olla ihan tarpeeksi jo muutenkin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634