Asia on nyt tutkittu ja kompuran päästä lähtevä letku hankautunut alustan palkkia vasten ja mennyt siitä kohti puhki. Selvä reikä. Varaosana tulee kompurasta lähtevä letku/putki yhditelmä, jossa molemmat sekä matala- että korkeapaine putket. Toinen menee lauduttimen kennolle ja toinen vastaavasti lähtee höyrystimen kennolle. Liitospäissä on metalliset putket liittiminneen ja tuossa välissä kumiletkua, jotta pääsee joustamaan moottorin/kompuran heiluessa.
Tämä toinen kumiletku siis puhki ja oliko nyt sinne keulan lauhduttimelle menevä, vaan samapa se kumpi kun yhtenäinen osa. Varaosanunero näyttää EPC:n mukaan olevan 12 770 421. Ei ole sama muiden moottoreiden kanssa eikä edes yksiturboisen, vaan Z19DTR (TTiD) jostain syystä eri osa.
Eilen kävin Limingantullin Mekonomenilla (ex Åström) ja heillä ei ole vielä yhteyksiä Saabin varaosiin

Yrittävät saada niitä, mutta varmaa aikataulu tietoa ei toistaiseksi ole.
Saa nähdä miten menee. Täytyyköhän itse hankkia tuo osa. Pikaisesti googletin niin heti ainakin Skandix myy juuri tuota osaa. Osa vain on nk. ennakkotilaus, mutta viikossa olisi heillä varastossa. Siihen sitten toimitus minulle tietenkin päälle. ProCarService oli lomilla vielä tämän viikon, kun yritin soittaa sinne. Ehkäpä odotan siis maanantaihin asti ja ellei Mekonomen saa varaosa-asiaa kuntoon, niin käännyn sitten hankkimaan sen itse
tai mikäli....
...päätän vaihtaa koko autoa johonkin toiseen ja vaihdan Saabin pois ilman toimivaa ilmastointia. Mutta ...