mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joo, tuokio piti ihmetellä.
Vahvistamattomat e-laskut löytyy minulla kansiosta nimeltään "Maksut". Ei mitenkään etusivulla ilmoita/viestitä käyttäjälle että olisi jotain vahvistattahvaa e-laskua. Nyt sinne oli tullu uusi Mastercardin lasku vahvistettavaksi.
Noi laskut, joita en ollu eräpäivään mennessä tajunnu vahvistaa hylkääntyi kun yritti vahvistaa. Noh, pitää klikata ensin lasku "aktiiviseksi" sitten klikkaamalla kuvaa "..." löytyy valikko jossa kolme vaihtoehtoa . Sieltä "Muokkaa" ja sitä kautta pääsi muuttamaan eräpäivää.
Paska on mut tyhmä oon minäkin. Hiuksia ei ihan nutturaksi asti ole, mutta silti hiukan olematontakin nutturaa kiristi
Leppoisaa tiistaita vuan, ukkosta nostelee tääl päin Suomea!
Vahvistamattomat e-laskut löytyy minulla kansiosta nimeltään "Maksut". Ei mitenkään etusivulla ilmoita/viestitä käyttäjälle että olisi jotain vahvistattahvaa e-laskua. Nyt sinne oli tullu uusi Mastercardin lasku vahvistettavaksi.
Noi laskut, joita en ollu eräpäivään mennessä tajunnu vahvistaa hylkääntyi kun yritti vahvistaa. Noh, pitää klikata ensin lasku "aktiiviseksi" sitten klikkaamalla kuvaa "..." löytyy valikko jossa kolme vaihtoehtoa . Sieltä "Muokkaa" ja sitä kautta pääsi muuttamaan eräpäivää.
Paska on mut tyhmä oon minäkin. Hiuksia ei ihan nutturaksi asti ole, mutta silti hiukan olematontakin nutturaa kiristi
Leppoisaa tiistaita vuan, ukkosta nostelee tääl päin Suomea!
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mulla näkyy verkkopankkiin kirjautuessa etusivulla tuolla oikeassa yläkulmassa vahvistamattomien laskujen määrä:
Mobiilipankki kun on käytössä ja viestit sallittu niin kännykkä kilahtaa ja ilmoittaa heti kun uusi e-lasku on saapunut.
Uloskirjautuessa verkkopankki ei kyllä muistuta että jotain on hyväksymättä.
Mobiilipankki kun on käytössä ja viestit sallittu niin kännykkä kilahtaa ja ilmoittaa heti kun uusi e-lasku on saapunut.
Uloskirjautuessa verkkopankki ei kyllä muistuta että jotain on hyväksymättä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kiitos vihjeestä, pitääkin siis kytätä tota oikealla olevaa Maksujen tila-listaa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No perkele
Menin hallissa hyllyn luo jossa piti olla tankin antureita no pelkkää 95/96 osaston antureita löytyi ..mut sit muistin et joku oli halukas ostamaan 99:sin anturin ja niitä 2 kpl puhdistin ja tarkastin mut sit ostaja hävis ku pieru saharaan. Nostin anturit jemmaan joka nyt on hukassa.
Prkl
Menin hallissa hyllyn luo jossa piti olla tankin antureita no pelkkää 95/96 osaston antureita löytyi ..mut sit muistin et joku oli halukas ostamaan 99:sin anturin ja niitä 2 kpl puhdistin ja tarkastin mut sit ostaja hävis ku pieru saharaan. Nostin anturit jemmaan joka nyt on hukassa.
Prkl
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vittulainen vieköön noita 5G-alueita
Tällä alueella Elisan kartan mukaan heillä ei ole tarjolla 5G:tä lainkaan. DNA:n kartan mukaan heillä on tarjolla täällä 5G.
Ok, mutta ehkäpä haistakoon DNA paskansa. Tabletissa DNA 5G300 ja kännykässä Elisan 5G300. Elisalla Ookla-speedtestin mukaan 4 kertaa suurempi nopeus...
Tällä alueella Elisan kartan mukaan heillä ei ole tarjolla 5G:tä lainkaan. DNA:n kartan mukaan heillä on tarjolla täällä 5G.
Ok, mutta ehkäpä haistakoon DNA paskansa. Tabletissa DNA 5G300 ja kännykässä Elisan 5G300. Elisalla Ookla-speedtestin mukaan 4 kertaa suurempi nopeus...
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
niin, ei Roomakan rakennettu päivässä, vaan kyllä tämä 5G vaatii hieman erilaista valmisteluja vrt. esim 3G.Vittulainen vieköön noita 5G-alueita
Tällä alueella Elisan kartan mukaan heillä ei ole tarjolla 5G:tä lainkaan. DNA:n kartan mukaan heillä on tarjolla täällä 5G.
Menee ..ttu kaikki laitteet uusintaan.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tänään oli harmaalla illa jarruremppa paikallisessa korjaamossa. Paskat, laahaa edelleen, ei osannu korjata. Helwetholainen soikhoon.
Pinxinmäen jauhelihapihvi ei päässy jatkoon.
Semmoista tänäään lomapäivänä
Pinxinmäen jauhelihapihvi ei päässy jatkoon.
Semmoista tänäään lomapäivänä
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No noinko se nyt on...?
Vetoautosta sanotaan että enimmäismassa jarrulliselle kärrylle saa olla 2000 kg. Trailerin omamassa 660 kg ja kuljetettavan auton omapaino 1450 kg, eli noi yhdessä 2110 kg. Sakkoako se pukkaa...?
Toisen saatavilla olevan vetoauton kärryn enimmämassa 2100 kg. No voi hitto, taasko sitä sakkoa pukkaa...?
Vetoautosta sanotaan että enimmäismassa jarrulliselle kärrylle saa olla 2000 kg. Trailerin omamassa 660 kg ja kuljetettavan auton omapaino 1450 kg, eli noi yhdessä 2110 kg. Sakkoako se pukkaa...?
Toisen saatavilla olevan vetoauton kärryn enimmämassa 2100 kg. No voi hitto, taasko sitä sakkoa pukkaa...?
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jälkimmäisellä aisapaino syö helposti ylimääräisen.
Ensimmäiselläkin on toivoa - jos on 1995 tai uudempi kyytiläinen, on omamassassa mukana 75kg kuskia. Lisäksi voi tyhjentää bensatankin, jättää varapyörän pois, heittää ehkä etupenkit vetoautoon jne kevennystä kyytiläiseen.
Tietty on myös mahdollista etsiä kevyempi traikku. Tuohan on aika painava.
Ensimmäiselläkin on toivoa - jos on 1995 tai uudempi kyytiläinen, on omamassassa mukana 75kg kuskia. Lisäksi voi tyhjentää bensatankin, jättää varapyörän pois, heittää ehkä etupenkit vetoautoon jne kevennystä kyytiläiseen.
Tietty on myös mahdollista etsiä kevyempi traikku. Tuohan on aika painava.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Toi onkin tosiaan aika painava traikku - se vaan olis lähin... Se on Autotraileri L vuokravaunut-ketjusta. Pitää ehkä ajella 30 min enemmän jotta saattaa saada "asetustenmumaisen" kuljetuksen...
Kyytiläinen on 99-mallinen ja mokoma tankkikin enempi täysi kuin tyhjä...
Kyytiläinen on 99-mallinen ja mokoma tankkikin enempi täysi kuin tyhjä...
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Korjatkaa jos olen hakuteillä - mutta eikös noi kokonaispainot yhdistelmille lasketa vetoauton + perävaunun kantavuudesta - eikä siitä mitä vetoauto + perävaunu + kuorma painaa vaa'alla...VKe kirjoitti: ↑La Heinä 30, 2022 20:25Toi onkin tosiaan aika painava traikku - se vaan olis lähin... Se on Autotraileri L vuokravaunut-ketjusta. Pitää ehkä ajella 30 min enemmän jotta saattaa saada "asetustenmumaisen" kuljetuksen...
Kyytiläinen on 99-mallinen ja mokoma tankkikin enempi täysi kuin tyhjä...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ajokorttivaatimukset katsotaan otteiden massoista, mutta kytkentämassa katsotaan todellisista massoista vaa’alla. Eli autolla jolla saa otteen mukaan vetää esimerkiksi max. 1000 kg jarrullista kärryä, saa vetää vaikkapa 2500 kg kokonaismassalla ja 500 kg omamassalla olevaa kärryä tyhjänä (tai kuormattuna max 1000 kg vaakapainoon saakka).
Sen sijaan tyhjänäkään tuota yhdistelmää ei saa vetää ilman E-korttia (tai tietyin ehdoin B96-korttia), jos vetoauton kokonaismassa on yli 1000 kg, mikä lienee todennäköistä. Tämä siksi että yhdistelmän kokonaismassa ylittää 3500 kg ja kyse on yli 750 kg kokonaismassalla olevasta kärrystä.
Sen sijaan tyhjänäkään tuota yhdistelmää ei saa vetää ilman E-korttia (tai tietyin ehdoin B96-korttia), jos vetoauton kokonaismassa on yli 1000 kg, mikä lienee todennäköistä. Tämä siksi että yhdistelmän kokonaismassa ylittää 3500 kg ja kyse on yli 750 kg kokonaismassalla olevasta kärrystä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Minulla tuossa autotraileroinnissa kuljetettavan auton omapaino 1450 kg ja kärryn omapaino 335 kg. Noista painoista tulee 1785 kg (miinus tuo 75 kg). Löytyi siis tuollainen heppoisampi eli 300 kg kevyempi trailerikin, eli light trailer/trailer light
Volvossa max vetomassa jarrulliselle kärrylle on 2000 kg, eli pitäisi olla asetusten mukainen. Korttina A BE C eli siltäkin osin kaikki pitäisi olla ok. Kuskin ajotaidot jää nähtäväksi
Volvossa max vetomassa jarrulliselle kärrylle on 2000 kg, eli pitäisi olla asetusten mukainen. Korttina A BE C eli siltäkin osin kaikki pitäisi olla ok. Kuskin ajotaidot jää nähtäväksi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jep. Hyvä nyrkkisääntö vetohommiin on, että kuskin kyvyt katsotaan papereista, auton kyvyt katsotaan vaa'alla.
Toki auton ja traikun kanssa voi viranomaisten kanssa periaatteessa oikoa ja katsoa otteista omamassoja, joista pääsee jäljille, mutta koska virallisesti kyse on punnittavasta lukemasta, niin kumpi tahansa osapuoli voi vaatia vaaitusta tilanteessa, jossa ollaan eri mieltä siitä, kummalla puolella rajaa ollaan. Etenkin, jos autosta puuttuu isoja osia (kuten vaikka moottori) jotka ei välttämättä näy päällepäin, niin punnittava massa voi erota isostikin paperimassasta. Vastapallona kannattaa toki tietää ja huomioida, jos siellä kyydissä on koteloissa, konehuoneessa tms myös isommalti lunta/jäätä, peräkontissa osavarasto tms.
Ja tosiaan vielä sellainen anekdootti, että autolla vedetään kytkentämassaa, eli perävaunun akseleiden kautta maahan kohdistuvaa massaa, eli aisapaino ei ole tässä mukana eli oikein kuormatussa kärryssä se vielä helpottaa inasen.
Tuo kolkin(?) trailerointi kuulostaa vallan leppoisalta, kun jäädään selvästi alle vetoauton kykyjen. Nätisti se kärry perässä tulee, kun vaan ajaa rauhallisesti eikä höntyile turhia. Onko muuten Anssemssin traileri?
Toki auton ja traikun kanssa voi viranomaisten kanssa periaatteessa oikoa ja katsoa otteista omamassoja, joista pääsee jäljille, mutta koska virallisesti kyse on punnittavasta lukemasta, niin kumpi tahansa osapuoli voi vaatia vaaitusta tilanteessa, jossa ollaan eri mieltä siitä, kummalla puolella rajaa ollaan. Etenkin, jos autosta puuttuu isoja osia (kuten vaikka moottori) jotka ei välttämättä näy päällepäin, niin punnittava massa voi erota isostikin paperimassasta. Vastapallona kannattaa toki tietää ja huomioida, jos siellä kyydissä on koteloissa, konehuoneessa tms myös isommalti lunta/jäätä, peräkontissa osavarasto tms.
Ja tosiaan vielä sellainen anekdootti, että autolla vedetään kytkentämassaa, eli perävaunun akseleiden kautta maahan kohdistuvaa massaa, eli aisapaino ei ole tässä mukana eli oikein kuormatussa kärryssä se vielä helpottaa inasen.
Tuo kolkin(?) trailerointi kuulostaa vallan leppoisalta, kun jäädään selvästi alle vetoauton kykyjen. Nätisti se kärry perässä tulee, kun vaan ajaa rauhallisesti eikä höntyile turhia. Onko muuten Anssemssin traileri?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kyllä vaan, hyvin aavistaltu traileri ja traileroitava Trailerin malli AMT2000.