Ennen remonttihommia muistui mieleen, että laatikon öljyjä en koskaan tarkistanut viimeisen täytön jäljiltä. Siihen jäi vain ne tekniset selostukset WISsistä ja/tai muualta netistä paljonko öljypohjallisesta tulee ulos. Nyt sitten vajaa vuoden myöhemmin vaivauduin tsekkaamaan tason, ja olihan se ihan ok. Vaikkakin millin ylitäytön puolella. Mut saatto auto olla sen millin vinossakin tossa nosturilla.
Ei se iskarin korjauskehotus nyt ihan tullu kuukaudessa hoidettua, mutta alle kahdessa kuitenkin. Alko toi auto merkkaan reviiriään iskariöljyllä siihen malliin, että alkoi olla jo aika
Hommahan eteni aika suoraviivaisesti ja iskariöljy oli myös hoitanut CRC:n virkaa pitkän aikaa, joten pultit ja mutterit eivät olleet jumissa. Lisäksi uusi lelu toi vauhtia purkamiseen
On meinaan oikea mutterimopo hiukan eri kokemus kuin akku-Ryobilla leikkiminen... Tuon ostopäätöshän syntyi silloin muinoin EA288:n nokkahihnan rattaan pulttia vastaan taistellessa, kun sitä ei saanut muulla kuin oikealla mopolla auki.
Iskarin yläpään laakerissa ei ollut väljää eikä takertelua. Pilasin sen silti putsaamalla urat ja laittamalla öljyä ns. riittävästi sisään. Paraniko, en tiedä. Muuttuiko huonommaksi, en tiedä sitäkään. Mutta noin tein.
Norpan loppuunmyynneissähän oli yksittäisiä iskareita ilman paria. Katoin vaan randomilla jonkun kivan värisen ja lottoarvonta osui kohdalleen, sillä värikoodi oli vanhassa ja uudessa sama!
Ei voi enää sanoa, että ranettaisin
Sit vaan kasaus käänteises järjestykses. Mopolla en sentään viä kasaa, vaan ammun ykkösteholla paikalleen ja ihan rannemomentilla sitte loppukiristelen.
Nostin purkuautosta vielä pakoputken paikalleen vain todetakseni, että eihän se sovi.
Sitten muistuikin jo mieleen, että niin näissähän on ne tankkisäännöt. En nyt tuota alkanu hitsaileen oikeanlaisella mutkalla yötä vasten, vaan pistin vanhan takasi. Kai se siä viä yhden talven kestää... Koko tankkia en ala käytetyn pakoputken takia vaihtamaan, joten vaihtoehdoiksi jää hitsailu tai uusi putkisto. Toka maksaa rahaa, ekassa on lähinnä arpaa, että kestääkö hitsisaumat sitte talven vai pelkästään puolikkaan
Rämiseviä pellejä kuitenki otin pois. Kaikki se on eteenpäin.
Taas mennään hetki. Lämppäriromut ja etupuskurin korjaus nyt on viä listalla. Ehkä sitte talvirenkaita vaihtaessa vois niitä pohtia.