Onko kukaan kokeillu, onko toiminu uutena / kestäny? Eli ravistusta ei sisämaljoista kaivata. Halvat on ainakin
Jaa näköjää vanhempi malli, jossa ulompi nivel 33-hammasta.
Ei kokemusta omasta kalustosta, mutta monelle asiakkaalle on jotain halpaa vetaria milloin miltäkin valmistajalta työnnetty kiinni erimerkkisiin kulkineisiin. Itse akseleissa tai nivelissä harvoin on ollut mitään mutistavaa, mutta usein on vuoden sisään saanut vaihtaa taas uuden takuuseen. Suojakumit olleet aika surkeaa laatua ja tämä sitten särkenyt niitä niveliä takuuaikana.
Eli jos itse itsellesi laitat, vaihtaisin ensin laadukkaat suojakumet niveliin eikä lisärasvakaan varmaan haitaksi ole.
Mittasin tripodeja. Samat spoorit uudessa ja vanhassa. Ero tripodin spoorin pituudessa. vanha noin 24mm ja uusi 22mm. Eli ainakaan vanha tripodi ei mee suoraan uudempaan vetariin. Sorvissa pyöräyttää sopivaksi Ulompien nivelien spooreja en tsekannu vielä.
Rockautolla oli tehdas kunnostettuja 50-85€, kulut tietty päälle ni 300€ pari...
Vanhempi -98 tripodi 23,5 mm pitkällä spoorilla ja sokka meni akseliin, jossa oli alunperin ollu 22mm pitkällä spoorilla oleva tripodi. Eli sain vanhan maljan naitettua uudempaan vetariin.
Nuo maljat on kyllä aika herkkiä välyksen suhteen.
Itse tumpeloin 200tkm ajetusta Aerosta maljan irti siten, että en voinut varmistaa alkuperäistä kohdistusta.
Sehän juputti sitten 80-90kmh vauhdissa häiritsevästi, satasessa hiljeni.
Oli talvi, tietty talvikelin nopeusrajoituksetkin, niin en viitsinyt lähteä arpomaan niitä kahta muuta mahdollista kohdistusta maljalle.
Purkaamolta alle satasella 70tkm ajettu vetari ratkaisi ongelman.