Mystinen putki -86 900 konetilassa
Mystinen putki -86 900 konetilassa
1986 8-tappisessa ahtamattomassa kaasariysisatasessa konetilassa on melkos haperoitunut vaihtokuntoinen putki, jonka tarkoitusta ja nimeä en löydä millään mistään.
Kuvat linkin päässä. Mikä, ja minkälaista putkea tilalle?
https://imgur.com/a/MXl3uIk
Kiitos!
Kuvat linkin päässä. Mikä, ja minkälaista putkea tilalle?
https://imgur.com/a/MXl3uIk
Kiitos!
Viimeksi muokannut sasrajan, Su Syys 11, 2022 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuori Saabisti
Ensimmäinen ja nykyinen auto
2000 Saab 9-5 2.3t.
Ensimmäinen ja nykyinen auto
2000 Saab 9-5 2.3t.
Re: Mystinen putki -85 900 konetilassa
Imuilman esilämmitys, kylmällä säällä termostaattiohjattu läppä kääntää imuilman oton imemään pakosarjan luota.
Onkohan tuo lähellekään:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/457060/Al ... itariputki
Jotta putkella olisi mitään virkaa, sen läppää kääntävän termostaattiohjauksen on oltava kunnossa.
Onkohan tuo lähellekään:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/457060/Al ... itariputki
Jotta putkella olisi mitään virkaa, sen läppää kääntävän termostaattiohjauksen on oltava kunnossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mystinen putki -85 900 konetilassa
Ja jos sulla on ilmanputsarikotelona sellainen "ämpäri", tuon esilämmityksen on syytä toimia. Nimimerkillä 7 senttiä jäätä putsarikotelon pohjalla, huohotus tukossa ja kaikki koneen paperitiivisteet pullahtaneet ulos.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Mystinen putki -85 900 konetilassa
Kiitos! Mites termostaattiohjauksen toimivuus taas varmistetaan?jus kirjoitti: ↑Su Syys 11, 2022 13:47Imuilman esilämmitys, kylmällä säällä termostaattiohjattu läppä kääntää imuilman oton imemään pakosarjan luota.
Onkohan tuo lähellekään:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/457060/Al ... itariputki
Jotta putkella olisi mitään virkaa, sen läppää kääntävän termostaattiohjauksen on oltava kunnossa.
Joo. Pitää hommata kuntoon.
Nuori Saabisti
Ensimmäinen ja nykyinen auto
2000 Saab 9-5 2.3t.
Ensimmäinen ja nykyinen auto
2000 Saab 9-5 2.3t.
Re: Mystinen putki -85 900 konetilassa
Tuo taitaa olla jo uudemmalla alipaineohjatulla läpällä, kun vanhemmissa läppää käänsi vaijeri.
Kaasuttimelle ilmansuodattimelta menevän haitariputken alapinnalla on bi-metallijousen ohjaama venttiili, joka säätelee ennen ilmansuodatinta olevalle läpälle menvää alipainetta. Kuuluu toimia niin, että kun bi-metalliventtiilin ohi kulkema ilma on alle +20 C, ilma otetaan pakosarjalta. Ja yli +30 asteessa otetaan suoraan ulkoilmaa.
Kaasuttimelle ilmansuodattimelta menevän haitariputken alapinnalla on bi-metallijousen ohjaama venttiili, joka säätelee ennen ilmansuodatinta olevalle läpälle menvää alipainetta. Kuuluu toimia niin, että kun bi-metalliventtiilin ohi kulkema ilma on alle +20 C, ilma otetaan pakosarjalta. Ja yli +30 asteessa otetaan suoraan ulkoilmaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mystinen putki -85 900 konetilassa
Hopsista, siis auto on -86, aivopieru. Onko kyse siis nyt alipainelaitteistolla varustetusta koneesta?jus kirjoitti: ↑Su Syys 11, 2022 15:00Tuo taitaa olla jo uudemmalla alipaineohjatulla läpällä, kun vanhemmissa läppää käänsi vaijeri.
Kaasuttimelle ilmansuodattimelta menevän haitariputken alapinnalla on bi-metallijousen ohjaama venttiili, joka säätelee ennen ilmansuodatinta olevalle läpälle menvää alipainetta. Kuuluu toimia niin, että kun bi-metalliventtiilin ohi kulkema ilma on alle +20 C, ilma otetaan pakosarjalta. Ja yli +30 asteessa otetaan suoraan ulkoilmaa.
Nuori Saabisti
Ensimmäinen ja nykyinen auto
2000 Saab 9-5 2.3t.
Ensimmäinen ja nykyinen auto
2000 Saab 9-5 2.3t.
Re: Mystinen putki -86 900 konetilassa
Eiköhän se parhaiten selviä tutkimalla meneekö läpälle vaijeri vai alipaineletku.
Se alkuperäinen putki voi olla virranjakajan alta kulkiessaan tuplaseinämäinen ja muotoon puristettu. Vanhaa putkea voi ehkä saada tekohengitettyä alumiiniteipillä, jos tavoitteena on saada vain toiminta säilytettyä eikä alkuperäisyys.
Se alkuperäinen putki voi olla virranjakajan alta kulkiessaan tuplaseinämäinen ja muotoon puristettu. Vanhaa putkea voi ehkä saada tekohengitettyä alumiiniteipillä, jos tavoitteena on saada vain toiminta säilytettyä eikä alkuperäisyys.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mystinen putki -86 900 konetilassa
Jees, kiitos paljon avusta!jus kirjoitti: ↑Su Syys 11, 2022 15:39Eiköhän se parhaiten selviä tutkimalla meneekö läpälle vaijeri vai alipaineletku.
Se alkuperäinen putki voi olla virranjakajan alta kulkiessaan tuplaseinämäinen ja muotoon puristettu. Vanhaa putkea voi ehkä saada tekohengitettyä alumiiniteipillä, jos tavoitteena on saada vain toiminta säilytettyä eikä alkuperäisyys.
Nuori Saabisti
Ensimmäinen ja nykyinen auto
2000 Saab 9-5 2.3t.
Ensimmäinen ja nykyinen auto
2000 Saab 9-5 2.3t.