9-5 2007 2.3t
9-5 2007 2.3t
Bensamittari toimi kyseisessä kamppeessa hieman oudosti, vaikka laittoi tankin lähes täyteen niin bensamittari nousi pikkuhiljaa jos lainkaan.
Ajattelin ottaa bensapumpun pois, nyt tankki aika tyhjä.
Mahtaako anturin voida tarkistaa niin että pumppu on pois vaikka tuossa takapenkillä ja laittaisi pelkän sähköjohdon kiinni ja anturista nostaisi itse, niin pitäisikö bensamittarin nousta mittaristossa? Vai miten sen anturin toimivuuden voisi tarkistaa?
Ajattelin ottaa bensapumpun pois, nyt tankki aika tyhjä.
Mahtaako anturin voida tarkistaa niin että pumppu on pois vaikka tuossa takapenkillä ja laittaisi pelkän sähköjohdon kiinni ja anturista nostaisi itse, niin pitäisikö bensamittarin nousta mittaristossa? Vai miten sen anturin toimivuuden voisi tarkistaa?
Re: 9-5 2007 2.3t
mitäs sen SID näytön DTE kertomaa sitten, onko sillä tiedossa että tankissa tavaraa?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-5 2007 2.3t
Muistaakseni se toimi kyllä ihan ok, eli jossain 100km kohdalla syttyi keltainen valo ja neula oli punaisella. Jos laittoi polttoainetta vaikka niin, että pitäisi varmaankin olla puolessa välissä, niin tankilta kun lähti niin ei edes kotimatkalla noin 10km neula noussut välttämättä ollenkaan, DTE luku kyllä ehkä nousi siitä pikkuhiljaa. Joskus kävi niin, että kun tarpeeksi ajoi niin lopulta ehkä se neulakin siitä alkoi nousta. Kerran tankkasin tankin aivan täyteen mutta ei silloinkaan kotimatkalla se 10km niin neula noussut ylös asti. Toki voisihan se mittaristossakin olla vika, mutta nyt kun kerta pumppu antureineen on tuolla autotallin pöydällä, niin tuli mieleen että voisiko sen anturin tarkistaa niin, että laittaisi piuhat kiinni pumppuun ja koittaisi nostaa siitä anturista niin nousisiko mittaristossa polttoaineneula samalla?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24043
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-5 2007 2.3t
kyllä esim vastuspuolella olen onnistuneesti vanhemman saab kaluston antureita tutkinu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-5 2007 2.3t
Osaatko sanoa että mitä arvoja pitäisi tulla?
Tuosta nelinapaisesta liittimestä jotenkin sitten mitataan!
Tuosta nelinapaisesta liittimestä jotenkin sitten mitataan!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24043
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-5 2007 2.3t
wissistä varmaan löytyis arvot mut ei nyt jaksa etsiä
kai sä mitata osaat ??
kai sä mitata osaat ??
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-5 2007 2.3t
Kyllä ohmi mittari löytyy.
Re: 9-5 2007 2.3t
Tyhjä tankki 50 Ohm, täysi tankki 425 Ohm.
Re: 9-5 2007 2.3t
Joo löysin kanssa nuo ohmiarvot ja mittasin pumpun piuhoista ja tuollaiset lukemat tuli, joten anturi on sitten vissiin kunnossa. Mikäs tuska mahtaa autossa sitten olla seuraavaksi kun vaikka tankki olis yli puolenvälin niin silti näyttää lähes punaisen rajalla? Voisko joku estää anturin nousemisen tankissa, esim se loiskesuoja tms?? Tai olisikohan mittaristossa kyseistä vikaa?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24043
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-5 2007 2.3t
kyllä virheellinen asento tai tankissa irti olevat loiskelevyt saattaa aiheuttaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-5 2007 2.3t
Omassa oli aikoinaan se kohon vipuvarsi vääntynyt niin näytti pieleen.
Re: 9-5 2007 2.3t
Täytyy katsoa tuosta pumpun reiästä että näkyykö loiskelevyjä irtonaisena?
Samalla voisi tarkistaa tuon pumpun anturin vipuvarren et onko vääntynyt jotenkin.
Samalla voisi tarkistaa tuon pumpun anturin vipuvarren et onko vääntynyt jotenkin.
Re: 9-5 2007 2.3t
Tuo loiskelevy, niin on onko se tuollainen iso valkoinen muovinen osa?
Missä kohtaa se pitäisi tuolla tankissa olla? Kun kömmin autoon pelkääjänpuolen takaovesta ja katson pumpun reiästä niin näen sen siinä säiliön takaosassa ja on kyllä niin lähellä että jos laittaisin pumpun / anturin nyt sinne, niin uskoisin sen ottavan kiinni loiskelevyyn.
Olen koittanut katsoa netistä, että millainen se loiskelevy on ja missä asennossa siellä pitäisi olla jotta ei ottaisi kiinni pumppuun tai anturiin, mutta en ole löytänyt sellaisia kuvia. Onko heittää hyviä neuvoja missä kohtaa se loiskelevy kuuluu olla tai jos nyt on oikein niin miten tuon pumpun / anturin saisi varmimmin laitettua sinne niin ettei varmaan osuisi siihen loiskelevyyn, sinne kun näkee suht vähän.
Missä kohtaa se pitäisi tuolla tankissa olla? Kun kömmin autoon pelkääjänpuolen takaovesta ja katson pumpun reiästä niin näen sen siinä säiliön takaosassa ja on kyllä niin lähellä että jos laittaisin pumpun / anturin nyt sinne, niin uskoisin sen ottavan kiinni loiskelevyyn.
Olen koittanut katsoa netistä, että millainen se loiskelevy on ja missä asennossa siellä pitäisi olla jotta ei ottaisi kiinni pumppuun tai anturiin, mutta en ole löytänyt sellaisia kuvia. Onko heittää hyviä neuvoja missä kohtaa se loiskelevy kuuluu olla tai jos nyt on oikein niin miten tuon pumpun / anturin saisi varmimmin laitettua sinne niin ettei varmaan osuisi siihen loiskelevyyn, sinne kun näkee suht vähän.
Re: 9-5 2007 2.3t
Loiskelevy on kiinteä osa tankista, liimattu paikoilleen, tunnistele jos ytään liikkuu johonkin suuntaan, niin on losikelevy entinen ja ainut oikea tapa on tarttua siihen johonkin nurkkaan ja repiä sen pois tankin pumppuaukosta.
Ainut haittapuoli siinä on, ettäs kun pysäytät auton äkkinäisesti, niin kuuluu tankista pari 2-3 klunks klunks ääntä
Ainut haittapuoli siinä on, ettäs kun pysäytät auton äkkinäisesti, niin kuuluu tankista pari 2-3 klunks klunks ääntä
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Re: 9-5 2007 2.3t
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00