Puutumista kiihdyttäessä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Puutumista kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Onko vika kiihdytyspumpussa vai missä, kun noin 1000-2500 kierroksen välissä painaa kaasua (tasakaasulla ajettaessa) niin vähän aikaa rykii (puutuu) ja sitten lähtee ku tykin ammus 8O . Auto on 900 -87 yks kaasarinen. Ongelma on vain jos ryyppyä on tosi vähän tai ei lainkaan.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ei ole vika kiihdytyspumpussa, koska kaasarissa ei sellaista ole.

Tarkistappa seuraavat:
-CO-säätö
-vaimenninöljyn määrä (kaasarin päällä sen sinisen/mustan korkin alla)
-kaasarin kalvo.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Muita tarkistamisen arvoisia voisivat olla alipainesäädin ja sen letku, sekä ilmansuodatin. Joskus on kulku parantunut kummasti, kun on vaihtanut vanhan tukossa olevan putsarin uuteen tai vain puhallellut pölyt veks paineilmalla.
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

oletko joutunut pakokaasuarvoja säädättämään viime aikoina?
Mulla jouduttiin, ja tietoisesti leiman takia liian laihalle..tekee juuri tuota kuvailemaasi..neula/vastine kulunut, joutuu säätämään neulan liian alas, jotta arvot olisi ok, sitten meneekin jo liian laihalle...
saab 99 -83 GL"S"
ana67
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: La Helmi 26, 2005 11:14
Paikkakunta: Puolanka

laihalle tai..

Viesti Kirjoittaja ana67 »

itellä oli ensin liian laihalla eipä auttanut rikastaminenkaan ... virranjakajanalipaineventtiilinkalvo rikki...
Saab-900Gl-1983-3d
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Virranjakajan alipainekellon testaus: letku irti imusarjasta ja imaisu, jos vastustaa ok, jos ilma tulee läpi ei toimi. Samalla tapaa voi testata koneen käydessä mekanismin, ettei se ole jumissa. Moottorin kierrosluku muuttuu, kun imaisee letkusta.

Rikkonainen alipainekello nostaa kulutusta jopa 2litraa/100km.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin