Lamb 2500 TKlla, E85 850
Lamb 2500 TKlla, E85 850
Ostin tuossa Aero femmaan projektiksi ja sunnuntaina ainakin pääsee miettimään napen kanssa mikä homma, mutta kysellään tästäkin jos jollain ollut samaa.
Lambda tyhjäkäynnillä 2500, painaessa kaasua lähtee muuttumaan mutta myöskin rötää hieman (tietenkin kun käy liian rikkaalla)
Napelta flashasin "raakaohjelman" kun ongelmana oli orkkissofta eikä päästänyt ahtamaan, nyt ahtaa normaalisti sekä pystyy ajamaan.
E85 sopeutus on myöskin talossa vaikka tankissa on pelkkää 98sia
Oisko ideoita heittää mitä lähden tutkimaan?
Onko lambda vaan rikki?
Fcodeja ei ole
Lambda tyhjäkäynnillä 2500, painaessa kaasua lähtee muuttumaan mutta myöskin rötää hieman (tietenkin kun käy liian rikkaalla)
Napelta flashasin "raakaohjelman" kun ongelmana oli orkkissofta eikä päästänyt ahtamaan, nyt ahtaa normaalisti sekä pystyy ajamaan.
E85 sopeutus on myöskin talossa vaikka tankissa on pelkkää 98sia
Oisko ideoita heittää mitä lähden tutkimaan?
Onko lambda vaan rikki?
Fcodeja ei ole
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Ei ole lambdavika vaan Ilmavuoto.
1. Tarkista kaasuläpän ja venttiilikopan välis oleva valkoinen takaiskuventtiili. Yleensä murtuu juuresta.
2. Bypass-venttiililtä lähtevä alipaineletku, joka kiinnittyy rintapellissä olevaan magneettiventtiiliin. Onko paikoillaan? Magneettiventtiililtä lähtee kaksi letkua, toinen imusarjaan ja toinen kaasuläppään. Ovatko molemmat letkut paikoillaan?
Näiden tsekkien jälkeen mietitään lisää.
1. Tarkista kaasuläpän ja venttiilikopan välis oleva valkoinen takaiskuventtiili. Yleensä murtuu juuresta.
2. Bypass-venttiililtä lähtevä alipaineletku, joka kiinnittyy rintapellissä olevaan magneettiventtiiliin. Onko paikoillaan? Magneettiventtiililtä lähtee kaksi letkua, toinen imusarjaan ja toinen kaasuläppään. Ovatko molemmat letkut paikoillaan?
Näiden tsekkien jälkeen mietitään lisää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Unohtui tietenkin muutokset jotka joku on tehny tähän myös eli;Pakari kirjoitti: ↑Pe Loka 07, 2022 11:13Ei ole lambdavika vaan Ilmavuoto.
1. Tarkista kaasuläpän ja venttiilikopan välis oleva valkoinen takaiskuventtiili. Yleensä murtuu juuresta.
2. Bypass-venttiililtä lähtevä alipaineletku, joka kiinnittyy rintapellissä olevaan magneettiventtiiliin. Onko paikoillaan? Magneettiventtiililtä lähtee kaksi letkua, toinen imusarjaan ja toinen kaasuläppään. Ovatko molemmat letkut paikoillaan?
Näiden tsekkien jälkeen mietitään lisää.
Compgaten hukkaportti joka palauttaa dpseen
He221w ahdin
846cc SMP suuttimet
Hks sqv 4 dumppi
Venakopasta on vaan näkymän perusteella letku joka menee tuonne imusarjaan, eli takasiniskuventtiilillä saattaisi saada kuntoon?
Magneettiventtiili on pois käytöstä, ei ainakaan letkuja mene eikä tule sinne
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Dumppi pois ja bypass tilalle. Päästät sisään mitattua ilmaa ulos järjestelmästä. Ilmamassamittarillisissa saabeissa eivät dump-venttiilit toimi ja järjestelmä on sekaisin.
Palauta alkuperäinen järjestelmä (magneettiventtiili käyttöön) alipaineletkuilla yllämainitun kaltaiseksi ja poista muut autotalliranetukset. Saatetaan olla lähempänä toimivaa kokoonpanoa silloin.
Palauta alkuperäinen järjestelmä (magneettiventtiili käyttöön) alipaineletkuilla yllämainitun kaltaiseksi ja poista muut autotalliranetukset. Saatetaan olla lähempänä toimivaa kokoonpanoa silloin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Tai MAF painepuolelle ja softa sen mukaiseks.
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Miksi pitää ranettaa, kun pelaa melko pitkälle ilmankin?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
No ei sitä järjellä välttämättä voi perustella, mut jos haluaa harrastaa niin voi tehdä valintoja ja keksiä ratkaisuja
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Tulppaisin jarrutehostajalle menevän letkun, ja katsoisin herääkö lamda silloin ja auto adaptoi oikein...niin tehostaja entinen
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Pakari kirjoitti: ↑Pe Loka 07, 2022 14:08Dumppi pois ja bypass tilalle. Päästät sisään mitattua ilmaa ulos järjestelmästä. Ilmamassamittarillisissa saabeissa eivät dump-venttiilit toimi ja järjestelmä on sekaisin.
Palauta alkuperäinen järjestelmä (magneettiventtiili käyttöön) alipaineletkuilla yllämainitun kaltaiseksi ja poista muut autotalliranetukset. Saatetaan olla lähempänä toimivaa kokoonpanoa silloin.
Maffi painepuolella
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Tarkistan tämän vielä, luinkin tästä brittien foorumilta kans.
En ehtinyt siirtokilpiä hankkia niin menee vähän myöhäsemmäksi päästä napen luo näyttämään
En oikein tahdo uskoa että olisi mikään "iso" ongelma kyseessä kun kuitenkin orkkissoftalla toimi mutta ei päästänyt ahdoille.
Maffikin on painepuolella eli ei siitäkään pitäis olla kiinni, ellei toki ole rikki
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Ja siis tarkennetaan vielä että pystyy ajamaan, ainoastaan tämä lambdavika päällä tyhjäkäynnillä.
Pitää tarkistaa toi tehostaja jos siitä olisi kiinni.
Vaikuttaako venakopasta lähtevän huohottimen takasiniskuventtiiliä puute tämmöistä?
En oikein usko sitä mutta kaikki on mahdollista
Pitää tarkistaa toi tehostaja jos siitä olisi kiinni.
Vaikuttaako venakopasta lähtevän huohottimen takasiniskuventtiiliä puute tämmöistä?
En oikein usko sitä mutta kaikki on mahdollista
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Ja miten näissä tuo etanolin mittaus toimii, kun sidistä katsottuna näyttää että olisi pelkkää etanolia tankissa mutta todellisuudessa on vain 98sia, jos tuon saisi selvitettyä korjaantuisi varmaankin molemmat asiat kerralla.
Jostain tuon etanolimittauksen piirissä saattaisi piillä vika
Jostain tuon etanolimittauksen piirissä saattaisi piillä vika
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Etanolipitoisuus lasketaan lambdan ja ilmamassamittarin avulla näin yksinkertaistettuna. Kaikki ilmavuodot imu- ja ahtopuolella vaikuttavat jarrutehostin mukaanluettuna. Vastaavasti vuodot pakopuolella ennen lambda-anturia vaikuttavat myös, koska lambda tunnistaa happea pakokaasussa ja muuttaa sitä kautta etanolipitoisuutta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lamb 2500 TKlla, E85 850
Maf painepuolella todennäköisesti se on saanut tarpeekseen öljykylvystä ja mittailee nyt mitä sattuu.