Aliexpress tai joku kauppapaikka, josta saa tilattua sen esim. Saksasta, josta itse sen tilasin.
Miksi? No siksi, että sen voi palauttaa Saksaan korjattavaksi/vaihdettavaksi, jos tulee ongelmia. Onneksi ei ole vielä tullut.
JustAlt kirjoitti: ↑Ti Loka 11, 2022 15:48
Kameraksi hommasin tällaisen, kun mukana tuleva oli jollain mennyt pakkasesta sekaisin, eikä muutenkaan varmaan kovin laadukas. Itse kamera on ainakin toiminut hyvin, langaton asennus vaan aiheuttaa välillä kuvaan häiriötä. Voisikin ottaa tuon AHD:n käyttöön kun vaihtaa langalliseen asennukseen, muistaakseni mankan pitäisi sitä tukea. Voin ottaa vaikka kuvan tuosta miltä näyttää asennettuna.
https://www.jammaa.com/tuote/CMR236T
Itse en ole vielä tilannut kameraa (vaikka langallinen löytyy hyllystä), mutta ajattelin nimenomaan asentaa autoon langattoman kameran, joka on koko ajan päällä. Witsonissa on se hyvä puoli, että pakin laittaessa päälle kameran pitäisi näkyä automaattisesti, eikä se tarvitse signaalia pakkivalosta tms. Tämä on hyvä siksi, että pakkivalo ei ole takakontin valojen yhteydessä, kuten se on esim. NG9-3CV:ssä.
Antennista: käytin jonkin aikaa Witsonin mukana tullutta GPS-antennia, mutta sitten ostin sovittimen auton oman navin GPS-antenniin. Sen jälkeen GPS-fix on ollut melko nopea.
Jos autossa ei ole alunperinkään ollut navia, en välttämättä lähtisi eksperimentoimaan samalla tavoin, vaan tyytyisin siihen Witsonin omaan GPS-antenniin. Se täytyisi vain asentaa mahdollisimman lähelle tuulilasia kojelaudan alle. Minulla on vieläkin siellä Witsonin oma GPS-antenni, jota en ole poistanut, vaikka GPS:n signaali tulee tällä hetkellä auton omasta hainevästä.
Täytyy edelleen painottaa aiemmin kirjoittamaani asiaa, että Witsonissa ei ole häävi radioantenni, mutta asian voi korjata ostamalla siihen DAB-antennin, jonka asentaa laitteen USB-porttiin. Kun tuon antennin sijoittaa suht hyvään paikkaan, radio kuuluu moitteettomasti.