eli startti
https://aijaa.com/4ioPQW, twiittaan näihin ohjeisiin:https://www.saab9000.com/procedures/ven ... blower.php
vasemmassa kortnerissa ja kulmassa joku hälytin vermekkin lisäksi tiellä, mikä pitää irrroitella ja kääntää sivuun kuin käenpoika talitintin pesästä. syylärin alaklemmari oli ruostunut ns jöötiksi joten sen sai rautasahalla ensin hinkata irti että sai nesut ulos. toki sitä ennen alamuovisuojan irrotuskaan ei onnistunut kuin rälläkällä pultinpäät hioen sekä sen syvennyksessä olevan poraus.
sen irroituksen jälkeen etsimään niitä kolmea ruuvia ilmastointi pömpelistä joista vain kaksi mainitaan engl. ohjeissakin, kolmas pitää arvata.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
https://aijaa.com/JRdAOQ sitten kynnet verillä repimään sitä vasemmalle ja ylöspäin.
kuvassa ympyröity sähköjohtojen läpivienti mitä ei mielestäni ollut aikaisemmin koska sen tulipellin osan irroituksesta en muista isompaa, nyt se jäi jumiin kun tuo sähköjohdotus tulee siitä läpi kuten kuvasta näkyy:https://aijaa.com/xHZiSN päättelin se olevan tiellä joten poistin sen kätevällä ranneliikkeellä ja rälläkällä
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
no sitten kun sain puhaltimen kotelon vivun äskäkän pitkillä tongeilla jollakin ihmeen konstilla ehjänä irti:https://aijaa.com/GfoTxf niin kandee kääntää kylmälle säädin jotta vaijeri tulee äärimmäisen ulos joten se on helpompi kääntää silmukka irti. sen jälkeen irroittelin ohjeen mukaan letkut ja kikottelin sen kumilerssin tulipellistä pois, kannen päähän tulevan letkun pään irroitin kanssa jotta sain öysättyä letkua ulok. alimmaisen letkun sain vain jatkoksesta irti kun klemmari oli kennossa kenossa.
kotelokaan ei luonnollisesti irtoa vaikka ohjeen mukaan otin parit muovikliksit irti ja yritin kammeta alhaalla olevia klipsejä joista se vasemmainen on niin piilossa että arvata pitää että sitä pääsee kääntämään ja ikäänkuin vahingossa nuljahti pömpeli löysälle kuin välihousut nilkkoihin pesun jälkeen.
sit kun koteloa yrittää sieltä irti niin oikea alakulma ottaa siihen johto nippuun kiinni ja lopulta raataa siihen kampaan jonka siis ruuvasin irti 8mm ruuvin ja avasin kamman ja työnsin päät toisaalle:https://aijaa.com/cizMH6 samalla kiroamisella irroitin tuulilasin pyyhkijän akselin kun otti siihenkin kiinni ja sitä ennen käänsin alla olevaa tulipeltiä jakoavaimella eteenpäin lisä tilan saamiseksi mutta ei tule, liikkuu vaan siellä.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
.
sitten taas kahvin juontia hermoja lepuutellessa ja nopea ryhtiliikeen kuuntelu metsäkonemiehen roolissa juutupesta. ja huomataankin että itellä onkin kuitenkin helpompaa. https://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
kello käy ja eipä auta kuin puoliväkisin kääntää sitä koteloa oikealta ylöspäin samalla kun toinen repii höyrystinkoteloa ja muovit naksuu ja toinen pää ottaa imusrj kiinni ja piti oikein mennä koneen päälle polvilleen että sai reuhtaistua kotelon ulos sieltä ja sit näkikin jo vuotavan kennon.
eikä mennyt kuin varmaan 5 tuntia pikku hommaan. kuvaukseen meni varmaan se 4h. enpä tiedä saako sitä ehjänä takaisin.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)