Viimeks ostin 700 eurolla kolmoskoppasen Golfin talviromuksi Loput 1500 budjetista renkaisiin, mutta ei ole varaosat hinnalla pilattuja ja (yleensä) melko helppo saada ainakin liikkumaan paikkaan B vaikka joutuisi ottamaankin jossain vaiheessa työkalun käteen lumisella pientareella.
Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Juu golf umpio reilut 40€uusi säätö moottorilla heh
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
No jo ostaa ajaa vuoden ja ottaa omat takaisin huutokaupat pommissa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Niin no mä ostin 1994 vuosimallin 900 alle tonnilla. Heti vaihdoin öljyt, tulpat ja suodattimet. Ajoin vuodessa 10 tkm, katsastin ja myin tonnilla pois. 2000 vuoden femmaan vaihdettiin moottori, kun kisoja oli 325 tkm. Ajoin sen jälkeen vajaan 150 tkm, kunnes myin sen pois. Uusi omistaja ajelee sillä tietääkseni edelleen. Joten kyllä näillä ajetaan yli 500 tkm, kun muuten huolletaan ajallaan. Femmaan saa harrastajilta purkuosia edullisesti, joten niistä en olisi huolissaan. Takakaaret, kontin pohja ja helmojen takapäät/lokasuojat ruostuu. Ne on jo saatettu hitsata ja suojata. Toisaalta uudemmat 06-> faceliftit tuntuu ruostuvan enemmän.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Ja eikös Golfin etukaaret ruostu.etuhelma mätänee.sähkövikoja sekä pyöränlaakeri jumppaa riittää. Noin niinku omiksi tarpeiksi ja sit se Jakopää aina tasaiseen väliajoin.saabiin riittää kun tekee kerran omistusaikana jos sit ei ole ennen tehty
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
En ota kantaa muihin merkkeihin, vaikka mielipiteitä kyllä riittäisi. Enää ei löydy hyviä <1990 mersuja tai volvoja.
Tuossa hintaluokassa lienee aika mahdoton löytää luotettavaa käyttöautoa. Ellei kohdalle osu jostain kuolinpesästä tallissa hellitty aarre, mutta sellaista ei hennoisi enää laittaa jokapäiväiseen ajoon.
Halvaksi käyttöautoksi haeskelisin Saab 9-3 NGn. Kyllä sekin happanee, mutta selvästi vähemmän kuin 9-3 OG ja 9-5 OG, jotka pitkälti jakavat samat huonot ja miksei hyvätkin puolet. Tekniikka on jo vähän uudempaa, osia saa eikä siinä vielä ole niiiiin paljon lastuaivoja, etteikö sitä kannattaisi korjata. 2000 luvulle tultaessahan elektroniikka alkoi valtaamaan autot ja siitä seurasi pari negatiivista seikkaa, jotka eivät ainakaan helpota hybridi/täyssähköihin siirryttäessä:
- Lastuaivoja eli elektroniikkayksiköitä ei joitain poikkeuksia lukuunottamatta voi korjata => taskua saa kaivaa syvään, kun jostain niistä pääsee toimintasavu karkuun.
- Lastuaivoja ei valmisteta niin kuin laakereita (hamaan tappiin). Tietyn ajan jälkeen niitä ei saa kuin romikselta ja ne ehkä toimivat tai sitten ei.
Bensan ja dieselin ero on koko lailla kuihtunut dieselin hinnan noustessa. Molemmat (siis ysi-kolmoset) ihan toimivia ja korjattavia. Molemmilla ehdottomat kannattajansa, mutta viime kädessä makuasia. Jos et halua maksaa Aero -lisää, niin vaatimattomammilla varusteilla pääset lähemmäksi haluamaasi hintaluokkaa. Koita löytää mahdollisimman uusi vuosimalli, kilometrit vaikuttavat vähemmän, niin kuin täällä foorumillakin on osoitettu.
Tuossa hintaluokassa lienee aika mahdoton löytää luotettavaa käyttöautoa. Ellei kohdalle osu jostain kuolinpesästä tallissa hellitty aarre, mutta sellaista ei hennoisi enää laittaa jokapäiväiseen ajoon.
Halvaksi käyttöautoksi haeskelisin Saab 9-3 NGn. Kyllä sekin happanee, mutta selvästi vähemmän kuin 9-3 OG ja 9-5 OG, jotka pitkälti jakavat samat huonot ja miksei hyvätkin puolet. Tekniikka on jo vähän uudempaa, osia saa eikä siinä vielä ole niiiiin paljon lastuaivoja, etteikö sitä kannattaisi korjata. 2000 luvulle tultaessahan elektroniikka alkoi valtaamaan autot ja siitä seurasi pari negatiivista seikkaa, jotka eivät ainakaan helpota hybridi/täyssähköihin siirryttäessä:
- Lastuaivoja eli elektroniikkayksiköitä ei joitain poikkeuksia lukuunottamatta voi korjata => taskua saa kaivaa syvään, kun jostain niistä pääsee toimintasavu karkuun.
- Lastuaivoja ei valmisteta niin kuin laakereita (hamaan tappiin). Tietyn ajan jälkeen niitä ei saa kuin romikselta ja ne ehkä toimivat tai sitten ei.
Bensan ja dieselin ero on koko lailla kuihtunut dieselin hinnan noustessa. Molemmat (siis ysi-kolmoset) ihan toimivia ja korjattavia. Molemmilla ehdottomat kannattajansa, mutta viime kädessä makuasia. Jos et halua maksaa Aero -lisää, niin vaatimattomammilla varusteilla pääset lähemmäksi haluamaasi hintaluokkaa. Koita löytää mahdollisimman uusi vuosimalli, kilometrit vaikuttavat vähemmän, niin kuin täällä foorumillakin on osoitettu.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Jos on kyseessä 1500e maksava auto, oli se mitä merkkiä tahansa, niin kaikenlaiseen remonttiin on syytä olla valmius. Joku menee vähemmällä ja toisen kanssa saa jumpata enemmän.
Hain pari vuotta sitten ng kolkin, aj. 240 tkm, bensa Maptun, kahvipaketilla, oli se tälläkin foorumilla tarjolla. Jakopäävikainen, tuulilasi vaihtokunnossa ja katsastamaton. Koriltaan hyvä eikä maalivikaa. Kahdet alut renkailla.
Kun se oli sitten huollettu jarrujen ja sen jakopään jne. ja lasin vaihdon jälkeen ja katsastettu niin olikin käsissä runsaan kahden tonnin auto. Kaikki muu tehty itse paitsi lasin vaihto.
Tästäkin saa päätellä jokainen itse kannattiko se "ostaa"?
Hain pari vuotta sitten ng kolkin, aj. 240 tkm, bensa Maptun, kahvipaketilla, oli se tälläkin foorumilla tarjolla. Jakopäävikainen, tuulilasi vaihtokunnossa ja katsastamaton. Koriltaan hyvä eikä maalivikaa. Kahdet alut renkailla.
Kun se oli sitten huollettu jarrujen ja sen jakopään jne. ja lasin vaihdon jälkeen ja katsastettu niin olikin käsissä runsaan kahden tonnin auto. Kaikki muu tehty itse paitsi lasin vaihto.
Tästäkin saa päätellä jokainen itse kannattiko se "ostaa"?
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
ei tietenkään eikös täällä jo jossakin keskusteltu kannattaako itse mitään tehdä
mutta tietäisin kyllä papan helmen tallissa pidetty vääränmerkkinen, on niin kauan ollut tallissa että tallin katto jo sisässä ja voi olla että autonkin.
mutta tietäisin kyllä papan helmen tallissa pidetty vääränmerkkinen, on niin kauan ollut tallissa että tallin katto jo sisässä ja voi olla että autonkin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Itse ostin täältä foorumilta satasella -01 femman 261tkm mittarissa. Tokalta omistajalta jolla vuodesta -04. Pomppasi ruosteista (helmakotelo ja kaksi paikkaa pohjaan), vuotava pakoputki ja koiranluun uusiminen. Ruostehommat tehdään kaveri kanssa, pakoputken pätkä ja koiranluu halpoja. Jos raaskin leimattuna myydä niin eiköhän tuosta n.1500e saisi helposti, rouva vaan nauroi jo että pihaanhan tuo jää
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 2 x OG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 2 x OG9-3
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Ostitko kun auto on poistunut nettiautosta?
ItzTepa kirjoitti: ↑Ma Marras 28, 2022 19:56Tosiaan, olis mahdollisena ideana ostaa tommone vm. 01 Aero, tottakai kaikilla herkuilla joka on tuotu virosta. On kattoikkunaa ja nahkasisustaa, kahdet nakit aluvanteilla jne, mutta pitäisi katsastaa suomen kilpiin, vero kuitenkin maksettu. Huoltokirjassa vain öljynvaihtoja, toki muutakin tehty josta kuitteja, kuten ilmastoinnin huolto, valot, tutkat, ohjausvaihteen pumppu ja jotain sen tapaista, mutta ei koneesta mitään. Omistaja vaikuttaa ihan luotettavalta ja autoistaan päätellen autoihmiseltä, mutta 1200e hintalappu ihmetyttää hieman. Matkat eli haku ja katsastus niin hintaa tulisi jotain 1500 paikkeille jos ei edes yritä tinkiä. Miettiisin lähinnä kuinka paljon voisi olettaa kilsoja vielä olevan jäljelle , kunhan tekee öljynvaihdot, filtterit yms perusjutut säännöllisesti eikä kohtele kaltoin.