Asiakkaalle myytiin hetki sitten 145tkm ajettu 2016 Yarppa hybridi, ja käytettiin merkkihuollossa ennen luovutusta, että saadaan Toyota Relax jatkumaan. No nyt oli alkanut jotain vikakoodia herjaamaan, ja asiakas vei auton merkkihuoltoon. Siellä diagnosoitiin viallinen akkupaketti

Uskottiin tietysti, että tämä menee takuuseen, mutta eihän se mene, kun akun akkutestiä ei jokunen viikko sitten voitu viedä läpi akun varaustilan(?) takia, niin akkutakuu ei ole enää ollenkaan voimassa, vaikka muuten Toyota Relax on voimassa.
Meillä on monen auton kanssa käynyt niin, että akkutestiä ei saada ajettua läpi huollon aikana, eli ajelkaahan kunnolla ennen huoltoa, että saavat akkutestin tehtyä tai pitäkää huoli, että akkutesti tulee tehdyksi mahd pian huollon jälkeen.
Uusi akku vaihdettuna 2100e. Firman piikkiin menee ja mun mielestä ihan selvä homma, kun myynti-ilmossain mainostettu 10v/350tkm takuuta, ja niin me kuin asiakaskin luuli takuun olevan voimassa. Mutta olisittepa nähneet kuinka yllättynyt asiakas oli kun sanottiin, että me hoidetaan kuntoon, "siis ihanko oikeasti?" "eikö tule edes mitään laskua perästä?" "tuon teille kukkia ja suklaata kun haen auton"
