Jaa, tuli taas yksi huutokauppa voitettua, laitoin korotusautomaatin pari päivää sitten jo unohdin koko asian. Äsken tuli pari viestiä, ensin onnittelut huudon voitosta ja parin minuutin päästä myyjän hylkäys, kun oli taas näitä muita kuin myydään eniten tarjoavalle. Ei tullut nelivetoa taloon siis. Edes se lämmittää, että myyjä joutuu maksamaan sen pienen "rangaistusmaksun" tarjouksen hylkäämisestä. Tokihan tuon arvasin, kun omasta hintarajastakin jäätiin ja vielä olisi ollut varaa kilpaileville tarjouksille. Mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka tärppäisikin, mitä olen tässä suht tarkasti seurannut hinnanmuodostusta erilaisissa autoissa, niin välillä joku onnistuu tekemään ihan asialliset kaupat.
Kuten tässä kun joku huusi 8 tonnilla Lexus GS 450h:n, vm. 2008 ja ajettu 239 tkm. Ei muuten, mutta siihen oli vaihdettu 2019 vähän yli 200 tkm ajettuna jakopää (tuplaketjut), remontti 3500e ja viime vuonna reilut 220 tkm ajettuna hybridiakusto, toinen 3500e. Siinä varmaan ne suurimmat sudenkuopat, mitä tuossa autossa voi olla. Luulisi, että ajaa rojauttaa taas toiset 200 tkm ilman isompia ongelmia. Muutenkin pisti silmään kun noita Lexuksia katselin, että se ennakko-arvelu hybridiakuston kestävyydestä 10-15v, piti aika hyvin paikkansa, koska erittäin monessa vuosimallin 2006-2008 autossa oli maininta hybridiakuston vaihdosta. Akkupaketti näytti olevan 3000 euron luokkaa ja vaihtotyö tarvikkeineen 500e.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Joo kyllä siä huutokaupas välillä osuu onnekkaasti. Itse en ole saanut lottovoittomaista, mutta olen ollut mukana noutamassa reilulla tonnilla neljän tonnin pikkuvikaista (piti tulpat ja yks puola vaihtaa lähimmän Motonetin pihas kun ei ajamisesta tullu mitään, ei muuta vikaa) ja se oli just tollanen, et myyjä hyväksyy tai hylkää huudon.
Muutenhan toi huutokaupat on koukuttavaa hommaa, mut kun tarpeeks monta iltaa on selaillu ja pettyny, niin varmaan tommonen "laita automaatti ja unohda" on ainoa oikea toimintatapa. Muuten menee järki, kun korkeimmalle myynnillä hinta keulii lähes aina ja taas toisella myyjä ei kuitenkaan myy
Täällä oli aiemmin useampi viesti aiheesta, mutta viittaan nyt tähän.
Aika onneton esitys takavetovolkkarilta:
Tuo tie olisi kuin "piece of cake" OG 9-3'lle. Femma tosin ehkä joutunut jumppaa.
Tuota videota katsoessa ihmettelin missä sen ongelman ylipäänsä saa aikaiseksi. Yhdelläkään noista allekirjoituksen saabeista ei olisi tuohon tiehen ja keliin sen enempää tarvinnut kiinnittää huomiota. Jos tuo pakkaslumi olisi ollut osittain jäätynyttä sohjoa, olisi NG 9-3:sta saattanut ESP:n joutua laittamaan pois päältä
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
^tosiaan. Melkein unohtanut että OG femmassa on se "ESP" nappi siellä ratin takana piilossa. Tullut kyllä todella harvoin napsatettua. OG9-3 oli se "W" nappi joka oli ihan näppärä, esim. veneen nostossa trailerin kera.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
^tosiaan. Melkein unohtanut että OG femmassa on se "ESP" nappi siellä ratin takana piilossa. Tullut kyllä todella harvoin napsatettua. OG9-3 oli se "W" nappi joka oli ihan näppärä, esim. veneen nostossa trailerin kera.
Olihan W-nappi femmassakin ainakin 2003 asti. En kyllä keksinyt miten se olisi kätevä, kun saman efektin saa ns. pakkovaihteillakin.
Tyttökaveri laittoi Dacian tilaukseen. Jos ei freelancerius haittaa luottokelpoisuutta, Sanderon pitäisi saapua paikalliselle A-Katsastukselle jouluksi.
Tänään se tuli, suunnitellusti juuri ennen joulua paikallisen A-katsastuksen pihaan. Kuulemma tuntui autolta. En kokeillut vielä.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
^tosiaan. Melkein unohtanut että OG femmassa on se "ESP" nappi siellä ratin takana piilossa. Tullut kyllä todella harvoin napsatettua. OG9-3 oli se "W" nappi joka oli ihan näppärä, esim. veneen nostossa trailerin kera.
Olihan W-nappi femmassakin ainakin 2003 asti. En kyllä keksinyt miten se olisi kätevä, kun saman efektin saa ns. pakkovaihteillakin.
Femma aut. viirussa "W" nappia ei ole ja onhan siinä tuo rattinappi sentronic vaihtoehto, vaan sitäkin todella harvoin käyttänyt, vie huomion kun pitäisi sitä muuta liikenneruuhkaa katsoa.
Jos volle mk3 aut. on tuttu , siinä on "geartronic", kutsun semiautomaatiksi, ja aivan eri tuntuma, vaan ei sitä manuaaliv. kovin usein tarvitse.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Ennen vanhaan kun tarjosi pikkutiellä kurviin kuupalla ja lähti hieman luisuun niin nopea korjausliike eli tyrkkäs kepistä kolmosta jolloin ei saavutettuaan haluttua ryhtiliikettä vaan lähinnä kierrokset tappiin ja auto penkkaan kun vapis ei osannut ottaa päälle. Seuraavalla kerralla osasikin vetää kiinteästä vivusta jolloin päästiin hienosti vedon katkeamatta perille
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
^ tuohan on se menetelmä. Vaan manuaali takaveto riesoissa piti olla hieman erilainen ajo ote liukkailla teillä, vaan monet tkm kolhuitta selvittiin. Piti annostella hieman eri tavalla vrt etuveto sitä vetäviin pyöriin menevää tehoa ettei auto joudu ojaan.
OT: muistan yhä kun yksi työkaveri oli se farkkuriesa, hän sanoi että se auto on ihan mahdoton talvikeleissä(siis eteni vaarallisesti). Vaihtoi sitten v700 sarjan farkkuun. Sekin takavetoinen.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Kävin ulkosalla vähän mittailemassa wifi-verkon kantavuutta noille poikien autopaikoille, vaihteli heikko-hyvä välillä ja näyttäisi siis pelittävän joka tapauksessa. Meinaan kun tää perinteinen ajastinkello-systeemi ei oikein skulaa. Jos lähtee aina samaan aikaan töihin tms., niin silloin homma ok, mutta poikien aloitukset ovat kaikkea klo 07-13 välillä. Joko lämmittyy liian vähän tai aivan liian paljon. Yleensä jälkimmäinen.
Ajattelin käydä hakemassa heille pukinkonttiin wifi-pistorasiat, laittakoot kännykästä ensi töikseen herätessään tai muuten vaan tuntia aiemmin sähkön virtaamaan, niin tulee hommaan jotakin järkeä. Kahta tuntia kauempaa ei kannata lämmittää ja sähköä ei haluta turhaan kuluttaa tietenkään. Tulee automaatioksi laittaa töpseli kiinni kun tulevat kotiin ja kännykällä lämmitykseen kun on tarvis.
Nyt lenkille, ulkona lumet sulaa vauhdilla, toivottavasti edes jotain jää jäljelle, ettei tule musta joulu.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
^Menee metrien sisään kummallakin, joten jos ei wifi pelitä, niin sitten tuollainen. Mutta, uskoisin, että toimivat, kun tosiaan ihan talon nurkalla keittiön seinän takana on toinen auto ja toinen pidemmällä, mutta pistorasia on sisällä olevan reitittimen puolella ja verkko on siellä vahvempi. Uskon omaa kännykkääni ja sijoitan kahteen wifi-pistorasiaan tässä vaiheessa.
Ja sinne ylle yläpeukku hopeisesta Daciasta. Laitahan kommenttia kun sitä kertyy, että miltä tuntuu 90-heppainen pikkuturbo tyttöystävän arkiajossa vs. edelliset käytetyt.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Meillä on ollut muutaman vuoden käytössä kolme oheisen linkin mukaista wifi-rasiaa ja uskallan suositella. Yksi on tällä hetkellä parkkipaikan kupeessa olevan puulaatikon sisällä n. 15–18 metriä talon sisällä sijaitsevasta tukiasemasta. Pysyy verkossa ja toimii hienosti, on juurikin auton esilämmityksen ohjausta varten. Vastaavassa sijainnissa toinen ohjasi plugari-Volvon yölatauksia, odottaa nyt ulkovalon asentumista kun ei ole auton lataustarvetta tällä hetkellä.
Kolmas on puusuulissa ulkovaloa ohjaamassa, matkaa talon sisällä sijaitsevasta tukiasemalta tulee hihavakiolla 35-40 metriä. Pari kertaa on tipahtanut verkosta offline-ilmoituksen perusteella, mutta aina tuntuu löytävän tiensä takaisin omatoimisesti.
Fiksuja kamppeita. Paitsi monipuolisesti ajastettavissa — kännyohjauksesta nyt puhumattakaan — niin hakevat mm. säätietoa ja voi ohjelmoida eri skenaarioita vaikka auton lämmitykselle riippuen vallitsevasta lämpötilasta. Jos "alle —15 °C niin mene päälle klo 05.15 mutta vain arkiaamuisin" jne.
^mulla sama Nediksen pistorasia mökillä lisälämmittimen ohjaamiseen. Käytännössä pakkasvahtina eli jos ilmalämpöpumppu ei jaksa pitää peruslämpöä plussalla tai lopettaa kokonaan toimintansa. Järjestelmässä myös yksi Nediksen lämpötila- ja kosteusanturi sekä Zigbee-Wifi-yhdyskäytävä.
Voin myös suositella, ei ole vuoden aikana reistaillut. Toki pistorasian ohjaustarve ollut vähäinen mutta aina testatessa toiminut. Automaatio aika helppo toteuttaa, käytännössä mulla menee tuo lisälämmitin päälle kun lämpö laskee alle määritellyn rajan ja siitä tulee sitten luuriin häly.