Jälleen kerran sihautuksista..?
Jälleen kerran sihautuksista..?
Eli mun auto on vuosimallin 1991 tonnari turbolla. Eli millä sen saa sihahtaan sillein kivasti..? Mitkä dumpit toimii tossa autossa tai sit minkä laista by-bassi kannattas rueta hommaamaan. Auto toimii muuten kuin unelma, mut kaipaisin jonkun laista suhausta, niin kuin elokuvissa..
Eli mitä tehdä, kesä on tulossa.. 
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Juu, eipä niissä käytännössä ole ainakaan hyötyä, paskaa pääsee helpommin ainakin koneeseenhakuba2 kirjoitti:Mut meitsi on kuullu niin paljon huonoo juttuu noista VV-suodattimista..
Taitaa olla hieman ongenmallista saada tuota IMM jollain dumpilla saada toimimaan lailles, joku tietävämpi kertokoon enemmän.
Myös parantamalla orkkis ilman ottoa voi puhinoita saada kuulemaan
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Säädettävällä dumpilla saa jonkun verran toimintaa aikaseksi mutta edelleenkin paiskaa aina sihauttaessa rikkaalle. Rajapaine venoilla on laittaneet noita tomimaan mutta on ne aikamoisia väköstyksiä.
Sorry, ei hirveesti lohtua
V-M
Sorry, ei hirveesti lohtua
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
koppsa
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Sulla on perussäätö silloin kaasuläpässä kohdallaan. Mullakaan ei ole mitään ongelmia, täytyi vain tehdä kaasuläpälle perussäätö.to4 kirjoitti:Onkohan meikäläisen tonttu joku spesiaali-tapaus, kun Paten dumppi on pelittänyt vallan mainiosti IMM:n kanssa. Kertaakaan ei ole sammunut vedätyksen jälkeen kaasua höllätessä, vaikka rikkaallehan se hetkittäin heittääkin.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
-
jblgti1200
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Mulla ainakin sihahtaa ja aika kovastikkin nyt tuolla vahvemmalla by-passilla,speedpartsin putkistolla ja vv-suodattimella.
Ei ole sotkenu IMMiä ainakaan vielä.
Joten suosittelen laittamaan vapaavirtausputsarin ennen muuta,
se on ainakin helppo konsti pieneen nälkään...
Itse meinaan kyllä kokeilla kohtapuoliin dumppia,
kun ei tiedä käytännössä miten vaikuttaa tuohon kaupunkiajoon,
on niin paljon
eri näkemyksiä täällä.
P.S:Puskuri istuu nyt nätisti keulaan,teetti keulaan vaan kaikki kiinnikkeet uusiksi ja alkup.rauta välistä pois.
Kolariturvallisuus ehkä vähän heikkeni mutta mitä sitä ei ulkonäön kannalta tekisi...
Ei ole sotkenu IMMiä ainakaan vielä.
Joten suosittelen laittamaan vapaavirtausputsarin ennen muuta,
se on ainakin helppo konsti pieneen nälkään...
Itse meinaan kyllä kokeilla kohtapuoliin dumppia,
kun ei tiedä käytännössä miten vaikuttaa tuohon kaupunkiajoon,
on niin paljon
eri näkemyksiä täällä.
P.S:Puskuri istuu nyt nätisti keulaan,teetti keulaan vaan kaikki kiinnikkeet uusiksi ja alkup.rauta välistä pois.
Kolariturvallisuus ehkä vähän heikkeni mutta mitä sitä ei ulkonäön kannalta tekisi...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Olisko kenelläkään nettiosoitetta mistä saisi edullisesti sopivan kokoisen vapaavirtaussuodattimen. Itsekkin voisi ruveta näin kevättä kohti kasailemaan tuohon uudempaan jotain pientä kivaa. Ostin sopivan kokoiset kesärenkaat (225 R16) jne. eli projektia kehittää taas...
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Pistähän joskus kuvia näytille siitä puskurista..jblgti1200 kirjoitti:P.S:Puskuri istuu nyt nätisti keulaan,teetti keulaan vaan kaikki kiinnikkeet uusiksi ja alkup.rauta välistä pois.
Kolariturvallisuus ehkä vähän heikkeni mutta mitä sitä ei ulkonäön kannalta tekisi...
Juu ja kai se on käytävä rikulta tilaamassa se VV-suodatin..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Suhinaa..
Paten dumppi taikka vastaava tuolta pro-turbolta,iso mäntänen dumppi! Ei pääse haukkaamaan ilmaa välistä,säätö sopivan kireelle ja ei kun ajamaan. Toinen vaihtoehto on baileyn kaksimäntäinen dumppi,on kuulemma ollu ongelmia että toisio mäntä jumittelee....pate parempi vaihtoehto! Ei pitäis heiluttaa ruiskua eikä haitata kaupunki ajoa!!
bypass
forgemotorsportilta löytyy bypass venttiileitä mm. dv007pa "flush fit" venttiili on varustettu paineliitännällä jota voi säätää 360 astetta ..
sopivan kokoista putkea paikalleen oikella vaimentimilla ja bypass niin lähtee suhauksia!!
http://www.doc-power.com
sopivan kokoista putkea paikalleen oikella vaimentimilla ja bypass niin lähtee suhauksia!!
http://www.doc-power.com
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Itse annan myös ääneni tolle Paten tekeleelle. Kivasti sihisee ja suhisee. Muutaman kerran ahdoilta saanut sammumaan, kun polkaisee kytkimen pohjaan. Pitäisi vissiin kaasuläpän perussäätö tarkistaa ja vaihtaa ehjä turbo...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
hakuba2 kirjoitti:
Juu ja kai se on käytävä rikulta tilaamassa se VV-suodatin..
Oletko ehtinyt jo Rikulta tilata tuollaisen vapaavirtaus-suodattimen?
Olis meinaan käyttämätön tossa joutilaana ja sen putken kanssa vielä jolla se liitetään....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.

