Juu walbron oe pumppi re85 aineelle
Fcod 4864
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Fcod 4864
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V -91 käyttöharraste pirssi
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984
Re: Fcod 4864
Jep, pumppuhan se tuossa Aerossakin päätti eläköityä.Naskaliniko kirjoitti: ↑Ke Joulu 21, 2022 07:28Itsellä oli samat ongelmat. Bensapumpun vaihto auttoi nyt mennään taas normaalisti vaihdon jälkeen ilman röpeltämistä ja tehon puutetta.
Karvan verran alle 180tkm:n taipaleen AEM 50-1200 jaksoi etanolia pumpata. Ihan OK, eipä jättänyt tien poskeen, kuten 10tkm ajettu DW200 teki.
Laitoin uuden AEM -pumpun ja matka jatkuu
Mukava myös nähdä, että kuinka hyvin 2014 toukokuussa tankkiin upotettu Cohlinen letku olikaan säilynyt. Ei pienintäkään murtumaa edes ABA-letkunkiristimien alla.
Olin jo varautunut uusimaan letkun, mutta mitäpä ehjää korjaamaan. Pumpun nipan verran sipaisin saksilla pois, kun ei letku hyvällään nipasta irronnut
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Fcod 4864
Itse itselleni vastaten: Nyt löytyi ainakin yksi. Sisuskalut kolisivat, eikä puhaltamalla ilma liikkunut kumpaankaan suuntaan. Omituista, että vanha AEM vielä onnistui pitämään sen verran painetta suodattimen tukoksen ohi, että autolla pystyi ajamaan.
Perseestä, että ei ollut mahdollisuutta leikata suodatinta auki saman tein. Tuli vain mieleen, että olikohan se jäässä.
Koko tämän Fcod 4864 ongelman ajan kun on ollut pakkasta näillä seuduilla
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Fcod 4864
Kierreliittimillä olevan pa-suodattimen sisuskalujen kuuluukin kolista heiluttaessa. Se ei ole vika. Kierreliittimillä oleva isompi suodatin kopisee/kolahtelee ihan uutenakin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Fcod 4864
OK. Tuo oli kuitenkin pikaliittimillä varustettu versio, eikä uusi Mann -merkkinen kolissut
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Fcod 4864
Tuosta mahdollisesta jäästä mietin, että eihän siellä vettä pitäisi olla, kun etanoli on jäänestoa. Olettaen, että etanolilla menty. Suojakelit tulossa, niin sen kolinan suodattimessa pitäisi loppua jään sulaessa.
Re: Fcod 4864
Joo, pienemmän pikaliittimillä olevan en ole vielä kuullut kolisevan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Fcod 4864
En sitten tiedä, että mikä tuossa viiruAerossa on vieläkin ongelmana.
AEM 50-1200 oli selkeästi rikki. Rutisi ja sammuili sekunniksi ajoittain. Tämän huomasi tyhjäkäynnilläkin.
Pumpun vaihdon jälkeen auto toimi hienosti abaut 200 kilsaa. Kärsi kiihdyttää lappu lattiassa ihan huoletta.
Sitten alkoi taas nykimiset, nyt vain ahdoille mentäessä. Noh, polttoainefiltteri oli myös tukossa, ehkä se tappoi ekan AEM -pumpun.
Jee, uudella filtterillä varmaan toimii. Uusi AEM 50-1200 surisee tasaisesti tankissa.
No ei toimi vieläkään. Hirmu rynkytys, jos ahdoille mennään. Ei siltikään vikakoodia
Nollasin ECU:n filtterin vaihdon jälkeen, AMUL ennen nollausta jotain +2000. 15 kilsan testilenkki, AMUL 0, eikä kärsi mennä ahdoille.
Liekö sitten pumpun vaihdon jälkeisellä revittelyllä joku muu paikka antautunut, täytynee ainakin paineistaa systeemi taas.
AEM 50-1200 oli selkeästi rikki. Rutisi ja sammuili sekunniksi ajoittain. Tämän huomasi tyhjäkäynnilläkin.
Pumpun vaihdon jälkeen auto toimi hienosti abaut 200 kilsaa. Kärsi kiihdyttää lappu lattiassa ihan huoletta.
Sitten alkoi taas nykimiset, nyt vain ahdoille mentäessä. Noh, polttoainefiltteri oli myös tukossa, ehkä se tappoi ekan AEM -pumpun.
Jee, uudella filtterillä varmaan toimii. Uusi AEM 50-1200 surisee tasaisesti tankissa.
No ei toimi vieläkään. Hirmu rynkytys, jos ahdoille mennään. Ei siltikään vikakoodia
Nollasin ECU:n filtterin vaihdon jälkeen, AMUL ennen nollausta jotain +2000. 15 kilsan testilenkki, AMUL 0, eikä kärsi mennä ahdoille.
Liekö sitten pumpun vaihdon jälkeisellä revittelyllä joku muu paikka antautunut, täytynee ainakin paineistaa systeemi taas.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Fcod 4864
Termos, häviskö tuo otsikon vikakoodi tuon pumpun vaihdon jälkeen ja antaako nyt muuta vikakoodia?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Fcod 4864
Sori viive
Mutta joo, auto jäi taas anoppilan pihaan parinsadan kilsan päähän, täytyy tulevana viikonloppuna tosiaan tutkia mahdolliset ilmavuodot.
Ekan vianhaun yhteydessä vaihdettu IMM täytynee myös vaihtaa takaisin autossa viimeksi olleeseen. Testiyksilö on kyllä ehjänä siirretty kaappiin ilmatiiviissä pussissa, kun varalta vaihdoin aikoinaan tarjouskampanjasta hankitun uuden. Eikä oikein muutenkaan mikään viittaa immuvikaan.
Joo, olen kyllä taipuvainen uskomaan, että nyt päällä oleva tilanne ei enää johdu pumppu/filtteriviasta. Mutta tutkimukset jatkuvat.
Että näin
Mutta joo, auto jäi taas anoppilan pihaan parinsadan kilsan päähän, täytyy tulevana viikonloppuna tosiaan tutkia mahdolliset ilmavuodot.
Ekan vianhaun yhteydessä vaihdettu IMM täytynee myös vaihtaa takaisin autossa viimeksi olleeseen. Testiyksilö on kyllä ehjänä siirretty kaappiin ilmatiiviissä pussissa, kun varalta vaihdoin aikoinaan tarjouskampanjasta hankitun uuden. Eikä oikein muutenkaan mikään viittaa immuvikaan.
Joo, olen kyllä taipuvainen uskomaan, että nyt päällä oleva tilanne ei enää johdu pumppu/filtteriviasta. Mutta tutkimukset jatkuvat.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Fcod 4864
Totta, pelkästään etanolilla tosiaan on ajettu. Se kyllä ihmetyttää, että mikä filtterin tukki, ellei kyseessä ole sisuskalujen kolinan ilmentämä mekaaninen vika.
Pumppua vaihtaessa katoin kaikki ämpärin suodatinverkot kunnolla läpi, täysin puhtaitahan ne oli. Irroitin sen ämpärin kyljessä olevan, kovamuovisen putken jatkeena olevan sihdinkin, kun siinä oli erivärinen alue keskellä. Tuossahan on takaiskuventtiilikin, se toimi hyvin.
No se alue oli ilmeisesti etanolin värjäämä kohta verkossa, kovimman imun tms. aiheuttama. Kaikki verkot puhalsin paineilmalla varalta läpi.
Ainoa ihmetystä aiheuttava seikka oli itse AEM -pumpun kovasti kärsinyt ulkopuolen pinnoite. Se ei ilmeisesti oikein tykännyt yli 8 vuoden lillumisesta etanolissa, vaikka onkin mekaanisesti oikein hyvä viinapumppu. Pinnoite oli paikoin hävinnyt johonkin, pumppu näytti siltä, että sillä olisi pelattu mölkkyä sepelipihalla (ei toki ollut lommoilla)
Irronneen pintakäsittelyn määrä ei kuitenkaan millään riittäisi vaikuttamaan polttoainesuodattimen toimintaan, outo kosmeettinen vika kuitenkin etanolille tarkoitetussa pumpussa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Fcod 4864
Mulla joskus tonnarissa repesi yhteen letkuun sellainen läppäpalje, mikä taittui ulospäin. Alipaineella ja sammuksissa letkussa ei näkynyt mitään vikaa, mutta ahdoille mennessä letkun kylkeen aukesi hieno luukku, josta ilma karkasi. Joskus osaa olal tosi hämääviä tämmöset.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Fcod 4864
No ohan se tuo etanoli sen verran ärjyä ainetta, että se ajan kanssa huuhtelee polttoainetankkia ja polttoainelinjastoa ja irrottaa sieltä kerroksittain epäpuhtauksia. On se vaan hyvä keksintö tuo suodatin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Fcod 4864
Väliaikatietoja, vaikka alkaa mennä ohi aiheen. En ole tohtinut rikkinäistä autoa kiusata niin paljoa, että vikakoodi olisi tullut takaisin.
Immu ja kasetti vaihdettu taas, ei vaikutusta. Keuhkovoimainen painetesti tehty, ei suhinoita. Omat tervahöyryt tuli takaisin letkusta
Laitetaan tähän väliin edes käytännöllinen vinkki:
Litrainen autokemikaalipullo (erilaiset tehopesut, jäähdytinnestepullo yms.) istuu kivasti siihen immun kumikärsään. Kun sen pullon täyttää korkkia myöden vedellä, niin sen saa immun klemmarilla kiristettyä todella tiiviiksi tulpaksi.
Sitten mankkuvenan ylin letku irti, sormi cobran huohotinputken nipan päälle, ja eikun puhkumaan siihen irroitettuun letkuun. Näin kovasti karvaisen naaman omaavana ainakin tuumailen, että huonompi on puhallella siihen isoon kärsään tiiviisti
Mutta asiaan: Aero siis nykii edelleen todella pahasti, kun ahdoille menee. Ja nykiminen pahenee suhteessa ajettuun matkaan. 15 kilsaa nätillä ajolla menee ilman oireita, 30 kilsan jälkeen meinaa stumpata risteyksissä liikkeelle lähdettäessä. Ei kuitenkaan silloinkaan kyykkää, kun kytkimen painaa pohjaan hiljennysvaiheessa, vaan jää käymään nättiä tyhjäkäyntiä.
Ja tämä tilanne tuntuu nollautuvan jossain määrin, kun autolla ei ajeta viikkoon tai yli.
Viikon seisonnan jälkeen polttoainekiskon venttiilistä turahti ainetta sellaisen pienen sotkun verran. Käytin vain virrat päällä ja kokeilin uudestaan, selkeästi suurempi sotku tuli, mutta ei ainetta pitkin konepellin vaimennuksia suihkunnut.
Suodattimen kolina jäi mysteeriksi, joku pölijä oli sen nakannut roskiin nippa maata kohden
Sahasin sen kuitenkin auki, umpimusta patruuna oli ihan tiukasti kiinni lähtöpuolen laipassa. Ja todella tukossa se on, oli nyt kolina jäätä tai mitä vain.
Tulevana viikonloppuna sitten painetesti kompuralla, en usko sen hyödyttävän.
Nyt en muuta keksi, kuin ottaa polttoainekisko irti suuttimineen, paineilmalla polttoainelinjat tyhjiksi, suuttimien ja paineensäätimen tarkistus/putsaus ja silleen. Onko hyviä käytännön vinkkejä kiskon ja suuttimien irroitukseen?
SI-Alcoholia ostin pullon, lurautan sen tankkiin ja ajelen ainakin pari peninkulmaa ennen purkujuttuja. En ole kovin toiveikas vaikutuksesta, mutta kokeillaan.
Saabi vinkkailla muistakin tarkistuskohteista.
EDIT: Edellisellä testilenkillä AMUL oli jotain 630, pitäiskö tuon päivittyä ajaessa? Ei ainakaan 15 kilsan suoritteella muuttunut mihinkään, kun info oli sidissä näkyvillä.
Immu ja kasetti vaihdettu taas, ei vaikutusta. Keuhkovoimainen painetesti tehty, ei suhinoita. Omat tervahöyryt tuli takaisin letkusta
Laitetaan tähän väliin edes käytännöllinen vinkki:
Litrainen autokemikaalipullo (erilaiset tehopesut, jäähdytinnestepullo yms.) istuu kivasti siihen immun kumikärsään. Kun sen pullon täyttää korkkia myöden vedellä, niin sen saa immun klemmarilla kiristettyä todella tiiviiksi tulpaksi.
Sitten mankkuvenan ylin letku irti, sormi cobran huohotinputken nipan päälle, ja eikun puhkumaan siihen irroitettuun letkuun. Näin kovasti karvaisen naaman omaavana ainakin tuumailen, että huonompi on puhallella siihen isoon kärsään tiiviisti
Mutta asiaan: Aero siis nykii edelleen todella pahasti, kun ahdoille menee. Ja nykiminen pahenee suhteessa ajettuun matkaan. 15 kilsaa nätillä ajolla menee ilman oireita, 30 kilsan jälkeen meinaa stumpata risteyksissä liikkeelle lähdettäessä. Ei kuitenkaan silloinkaan kyykkää, kun kytkimen painaa pohjaan hiljennysvaiheessa, vaan jää käymään nättiä tyhjäkäyntiä.
Ja tämä tilanne tuntuu nollautuvan jossain määrin, kun autolla ei ajeta viikkoon tai yli.
Viikon seisonnan jälkeen polttoainekiskon venttiilistä turahti ainetta sellaisen pienen sotkun verran. Käytin vain virrat päällä ja kokeilin uudestaan, selkeästi suurempi sotku tuli, mutta ei ainetta pitkin konepellin vaimennuksia suihkunnut.
Suodattimen kolina jäi mysteeriksi, joku pölijä oli sen nakannut roskiin nippa maata kohden
Sahasin sen kuitenkin auki, umpimusta patruuna oli ihan tiukasti kiinni lähtöpuolen laipassa. Ja todella tukossa se on, oli nyt kolina jäätä tai mitä vain.
Tulevana viikonloppuna sitten painetesti kompuralla, en usko sen hyödyttävän.
Nyt en muuta keksi, kuin ottaa polttoainekisko irti suuttimineen, paineilmalla polttoainelinjat tyhjiksi, suuttimien ja paineensäätimen tarkistus/putsaus ja silleen. Onko hyviä käytännön vinkkejä kiskon ja suuttimien irroitukseen?
SI-Alcoholia ostin pullon, lurautan sen tankkiin ja ajelen ainakin pari peninkulmaa ennen purkujuttuja. En ole kovin toiveikas vaikutuksesta, mutta kokeillaan.
Saabi vinkkailla muistakin tarkistuskohteista.
EDIT: Edellisellä testilenkillä AMUL oli jotain 630, pitäiskö tuon päivittyä ajaessa? Ei ainakaan 15 kilsan suoritteella muuttunut mihinkään, kun info oli sidissä näkyvillä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen