Hainpa sitten Saabilta o-renkaan (maksoi 1,30e) ja vaihdoin vanhan tilalle. Virranjakaja pitää vetää pois kokonaan, ja akselista löytyy vanha rengas. Minulla oli turvonnut kaksinkertaiseksi ja oli kova kuin kivi. Ei muutakuin veitsellä vanha pois ja uusi tilalle. Sitten jakaja takaisin (vuolemalla merkit saa helpommin kohdalleen) ja vielä ajoituslampulla hienosäätö tasan 16 asteeseen. Vielä perusteellinen putsaus WD-40:llä jakajalle, venttiilikopalle ja muihin kohtiin mihin jakaja oli ruiskinut öljyä.. näkeepähän jos alkaa vuotamaan uudestaan. Eipä kyllä enää vuotanut, kun säätelin sytytystä ja tarkkailin, eli taisipa olla kannattava ja halpa korjausoperaatio.

Siinä vielä hiukan ajoituslampulla leikkiessäni, kun muistaakseni(!) alipainekellon letku oli vielä irti, niin huomasin kierroksia antaessa ennakon nousevan. Eli onko T16 jakajassa sittenkin keskipakoennakko? Tästä olen kuullut kovasti erilaisia mielipiteitä, mutta ei yhtään täysin varmaa tietoa. Joko muistan väärin alipaineletkun suhteen, tai sitten todellakin keskipakoennakko löytyy, joka vain heräsi henkiin kun putsailin WD:llä paikkoja. Jotenkin tuntuukin oudolta, ettei kierrosluvun mukaan säätyvää ennakkoa olisi lainkaan? Pitänee vielä varmistaa itseltä, mutta olisi kiva kuulla varmaa tietoa asiasta, jos jollakulla sitä on (eli on vaikkapa purkanut moisen jakajan kokonaan).