femma täristää vaihde päällä
femma täristää vaihde päällä
Saab 9-5 Aero vm01 4v automaatti
elikkä kun lyö vaihteen päälle alkaa armoton tärinä ja kun jarrun päästää kulkee mielestäni liian lujaa ilman kaasua. Mair ja Mreq tyhjäkäynnillä n.130 ja vaihde päällä reilu 200. osaisko arvon herrat kertoa mistä lähtä vikaa selvittelee? käy tyhjäkäynitä normaalisti mutta ongelma ilmenee heti kun laittaa vaihteen päälle. tekee samaa kylmänä sekä lämpimänä. mielestäni laatikko toimii ajaessa normaalisti.
elikkä kun lyö vaihteen päälle alkaa armoton tärinä ja kun jarrun päästää kulkee mielestäni liian lujaa ilman kaasua. Mair ja Mreq tyhjäkäynnillä n.130 ja vaihde päällä reilu 200. osaisko arvon herrat kertoa mistä lähtä vikaa selvittelee? käy tyhjäkäynitä normaalisti mutta ongelma ilmenee heti kun laittaa vaihteen päälle. tekee samaa kylmänä sekä lämpimänä. mielestäni laatikko toimii ajaessa normaalisti.
Re: femma täristää vaihde päällä
^en noista oikein tiedä ja minkäläinen tärinä siellä on, vaan voihan ne moottorin&vaihteiston tukipuslat hyvä vilkaista jos siellä joku loppu.
OG 93 oli se automaagin yksi tukivarsi, tosin en huomannut tärinää vaan vaihdatutin ajoissa.
Tosin jos siinä kierrokset alkaa tuntumaan väärältä niin vika on jossain muualla.
OG 93 oli se automaagin yksi tukivarsi, tosin en huomannut tärinää vaan vaihdatutin ajoissa.
Tosin jos siinä kierrokset alkaa tuntumaan väärältä niin vika on jossain muualla.
Viimeksi muokannut torque, To Tammi 19, 2023 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: femma täristää vaihde päällä
tyhjäkäynnilla n.800-850 rpm ja d päällä n.1000 rpm
Re: femma täristää vaihde päällä
tärisee niin että jokanen muoviosa pitää ääntä ja hyvä ettei hampaat tipu suusta.
Re: femma täristää vaihde päällä
Toi että tuntuu jarrun päästämisen jälkeen hyökkäävän, viittaisi liian nopeaan kierroslukuun. Voisko imuvuoto tehdä sitä? (jarrutehostin ja siihen liittyvä alipainepumppu). Tärinä vaihde päällä, jalka jarrulla, tulee joistakin voimapaketin tukikumeista.
Re: femma täristää vaihde päällä
^niin, kyllä myös hyvä katsoa ne letkut ja takaiskuventtiilit, tosin jos niissä vikaa, alkaa lamppu jossain vaiheessa kojelaudassaa ilmoittelemaan.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: femma täristää vaihde päällä
pittääpä katella nuo alipaineletkut ja tukikumit kuhan pääsee tallille.
Re: femma täristää vaihde päällä
Löytyikö tähän syytä? Tuli taas sorruttua Saabiin, ja vähän vastaavaa vaivaa tässä yksilössä, tosin ei lähellekään noin häiritsevänä. Sen verran kuitenkin, että puoliso huomautti auton tärisevän liikennevaloissa seistessä, ja kyllähän siihen alkoi itsekin huomiota kiinnittää.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Re: femma täristää vaihde päällä
Minun autossani on sama vika, tai ominaisuus, siitä ei löytynyt ketjussa konsensusta kumpi. Lopulta en ole jaksanut välittää, kun ei löydy selkeää syytä, ja tekniikka yleisesti ottaen on tosi hyvässä kunnossa. 4-vaiheinen automaatti myös, joka vaikuttaisi olevan kaikissa yhdistävä tekijä. Joskus harvoin laitan valoissa P:n, jos on vaikka soiva kahvimuki mukitelineessä, koska tärisee vähemmän.
viewtopic.php?f=14&t=201538
Veikkaan että koriin ja rattiin välittyvä tärinä on ainakin osin oma erillinen vikansa joka johtuu moottorintukien ja apurungon puslien vanhenemisesta, ja liian lujaa ilman kaasua kulkeminen taas omansa.
viewtopic.php?f=14&t=201538
Veikkaan että koriin ja rattiin välittyvä tärinä on ainakin osin oma erillinen vikansa joka johtuu moottorintukien ja apurungon puslien vanhenemisesta, ja liian lujaa ilman kaasua kulkeminen taas omansa.
Re: femma täristää vaihde päällä
Ja kyllä katsuri jossain vaiheessa laittaa tiedot asiakkaalle noiden kunnosta.moottorintukien ja apurungon puslien vanhenemisesta,
Vaan, oli se oma og93 kolkki silloin joskus, 4 lovi automaagi, siinä se pusla tuki eturungossa, ja nehän kuluu myös. vaihdettiin. Tosin ei mennyt tärinän piikkiin, vaan tunnistin ajossa, hieman jotain siellä nyt ei oikein jousta oikein.
En tiedä miten tässä viirufemmassa tuo juttu on, ei ole 4 lovi. Surraa pehmeästi kuin ärjy kissa levossa.
Viimeksi muokannut torque, Ti Elo 08, 2023 20:48. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: femma täristää vaihde päällä
Joo, helpottaa kuulla, että ei liene vakava vaiva. Tässä on eka tomaatti- itsellä käsillä ja ainahan sitä uudesta autosta alkaa vainoharhaisesti etsiä vikoja, vai voiko muutenkin elää. Eipä tuo tärinä parkkivaihteellakaan ihan huomaamaton ole, mutta antaa nyt sen olla.ranettaja kirjoitti: ↑Ti Elo 08, 2023 17:27Minun autossani on sama vika, tai ominaisuus, siitä ei löytynyt ketjussa konsensusta kumpi. Lopulta en ole jaksanut välittää, kun ei löydy selkeää syytä, ja tekniikka yleisesti ottaen on tosi hyvässä kunnossa. 4-vaiheinen automaatti myös, joka vaikuttaisi olevan kaikissa yhdistävä tekijä. Joskus harvoin laitan valoissa P:n, jos on vaikka soiva kahvimuki mukitelineessä, koska tärisee vähemmän.
viewtopic.php?f=14&t=201538
Veikkaan että koriin ja rattiin välittyvä tärinä on ainakin osin oma erillinen vikansa joka johtuu moottorintukien ja apurungon puslien vanhenemisesta, ja liian lujaa ilman kaasua kulkeminen taas omansa.
Tuo liian lujaa ilman kaasua kulkeminen kuulostaa äkkiseltään tosiaan imuvuodoilta, mutta ne varmaan oot tsekannut ja nollannut adaptaation sataan kertaan jo aikaa sitten.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Re: femma täristää vaihde päällä
4-lovisen automaatin puslista sen verran, että kun vaihdettiin laatikon etummainen pusla uretaaniseen, niin tärinä luonnollisesti lisääntyi.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero