On toi hieno peli ajella, meille on pari karvalakimpaa tullut vaihdossa tässä vuosien aikana, ja joka kerta todennut, että omaan makuun tässä on hyvä ja tyylikäs auto, jonka hinta ominaisuuksiin nähden on ns. erittäin linjassa, mutta joitain varusteita olen jäänyt kaipaamaan, kuten noita led-valoja.
Eräältä Suomen suurimmista vaihtoautoliikkeistä tuli tällainen hienoilla herkuilla oleva myyntiin suht ok hintaan, niin olihan se iskettävä kiinni.
Autolla on menty jo 160tkm, mutta ulkoasu ei paljoa uutta häpeä ja sisusta on mielestäni jopa täysin uudenveroinen. En ole löytänyt kulumaa mistään, hienosti pidetty siis on, vaikka vähän jännitti, kun ostopäätöksen teki toiselta puolen Suomea, ja autosta ei ollut myyntikuvia ollenkaan, vain myyjän kertomukset. Yllättäen meikin jälkeen ennen toimitusta selvisi, että tuulilasi on halki, no tämä sovittiin laitettavan kuntoon, mutta vasta autoa toimitettaessa selvisi, että toinen avain puuttui, ja sitten vielä ensimmäisessä kylmäkäynnistyksessä seuraavana aamuna antoi vikakoodia hyvin opelmaisesti, näytössä luki "palvelu auto pian", joka siis on hieno suomennos sanoista "service vehicle soon". Yhden hehkun pimeneminen antoi tämän koodin, mutta itsekin tajusin vasta parin kylmäkäynnistyksen jälkeen, että tuohan tarkoittaa vikaa, kuten ng9-5 vastaava "huolla auto pian", joka ei kuitenkaan sytytä muita vikavaloja tms, antaa vain tuon ilmoituksen.
Hehkun laittelin itse kuntoon parillakympillä, avaimesta oli vähän vääntöä, kun olin kuulemma tietoinen yhdestä avaimesta, no lopulta sovittiin niin, että laitan itse tuulilasin kuntoon ja he maksavat avaimen kokonaan. Ihan ok, kai..
Koneena 1.6 CDTI, kun Teslan jälken ei jaksa maksaa paristakymmenestä lisähevosesta tai automaatin ylimääräisestä vaihteesta extraa, kun voimalinja tuntuu joka tapauksessa kivikautiselta sähkön jälkeen. Ihan tarpeeksi kulkee normaaliin ajoon ja kulutus ekalla tankillisela vähän alle kuutta litraa, eli ihan ok tältä osin. Jotain esisarjan autoa tämä on, sillä ainakaan Suomen myyntimalleissa tähän koneeseen ei saanut yhdistettyä Flexride-alustaa, joka tässä on. Flexride oli itselleni yksi ehdoton kriteeri, niin pajlon paremmaksi se alustan mielestäni muuttaa tavalliseen verrattuna ja hetken kun olen ajelut, niin tälla alustalla olevaa kannatti kytätä hetki, eli tyytyväinen olen.
Äänieristys ei ole kauhean hyvä, vaimon mondeo on nastoilla hiljaisempi kuin tämä on kitkoilla, mutta ei se menoa haittaa, kun radio on päällä kuitenkin, ja ei nyt mikään hirveän kovaääninen ole kuitenkaan.
Tilat on huikean hyvät ja mielestäni sisusta tuntuu laadukkaalta hintaluokka huomioiden, nahkaverhoilu on laadukkaan oloinen ja säilynyt tosiaan lähes iskemättömän oloisena koko 160tkm matkan.
Katsotaan miten matka jatkuu, toistaiseksi voi ainakin olla tyytyväinen siihen miten paljon karvan alle 15 kilolla saa autoa