Sytytyskasetti
Sytytyskasetti
En ole huomannut että olisi ollut keskustelua alkuperäisten sytytyskasettien tilanteesta.
Diagnosoitiin veljen 9-5:n hetkittäistä epätasaista käyntiä ja samalla tutkittiin tietysti sytytyskasetti, joka on alkuperäisenä ostettu Motonetistä ehkä noin vuosi sitten.
Yllätys oli suuri kun ei ollutkaan SEM merkkinen, oli kyllä SAAB original tarra mutta valmistajan tietoja ei näkynyt.
Pienen googlailun jälkeen löytyi ainakin Maptunin sivuilta tieto että SEM ei enää valmista kasetteja vaan Orio on ilmeisesti hyväksynyt jonkun toisen valmistajan uudeksi toimittajaksi.
Meillä jäi diagnoosi vielä varmistamatta mutta jos alkuperäisetkin kasetit ovat nykyään "kopioita" voi olettaa että niiden kestävyys ei ole sama kuin ennen.
Diagnosoitiin veljen 9-5:n hetkittäistä epätasaista käyntiä ja samalla tutkittiin tietysti sytytyskasetti, joka on alkuperäisenä ostettu Motonetistä ehkä noin vuosi sitten.
Yllätys oli suuri kun ei ollutkaan SEM merkkinen, oli kyllä SAAB original tarra mutta valmistajan tietoja ei näkynyt.
Pienen googlailun jälkeen löytyi ainakin Maptunin sivuilta tieto että SEM ei enää valmista kasetteja vaan Orio on ilmeisesti hyväksynyt jonkun toisen valmistajan uudeksi toimittajaksi.
Meillä jäi diagnoosi vielä varmistamatta mutta jos alkuperäisetkin kasetit ovat nykyään "kopioita" voi olettaa että niiden kestävyys ei ole sama kuin ennen.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
Re: Sytytyskasetti
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Re: Sytytyskasetti
Eivät ne ole kopioita,vaan niiden valmistaja on vaihtunut. Uusimmat SEM dikasetit joita olen itse nähnyt on valmistettu vuonna 2018. Tämän jälkeen valmistaja on vaihtunut ja uuden valmistajan kasetteja on ollut markkinoilla vuodesta 2021 lähtien, ja siihen asti on myyty vanhaa varastoa.
Eiköhän Saab ole "know-how:n" jakanut uudelle valmistajalle. Turhaa pelkoa tässä vaiheessa sanoisin. Uuden valmistajien kasettien kanssa ei ole toistaiseksi ainakaan ollut ongelmia. Uuden valmistajan kasetin pakkauksessa on lukenut "Made in Germany"
Tuo aiempi keskustelu, joka tähän on linkitetty on "vain jäsenille" alueella.
Aika monen muunkin alkuperäisen Saab-osan valmistaja on vaihtunut Oriolla tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Eiköhän Saab ole "know-how:n" jakanut uudelle valmistajalle. Turhaa pelkoa tässä vaiheessa sanoisin. Uuden valmistajien kasettien kanssa ei ole toistaiseksi ainakaan ollut ongelmia. Uuden valmistajan kasetin pakkauksessa on lukenut "Made in Germany"
Tuo aiempi keskustelu, joka tähän on linkitetty on "vain jäsenille" alueella.
Aika monen muunkin alkuperäisen Saab-osan valmistaja on vaihtunut Oriolla tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Sytytyskasetti
Omaan femmaan vaihtui motonetin tarjoama kasetti, toiminut, tosin siitä jo kolmisen vuotta, ja taisi pari minuuttia siellä tiskillä mennä kun oli kahta mustaa mallia tarjolla. Tapaushan oli se että vanha originaali aiheutti jotain lampun ilmoitusta, no, sitten vikakoodien lukemiseen, ja oli ne sytkänvikakoodit. Vanhassa kasetissa hiushalkeama.Diagnosoitiin veljen 9-5:n hetkittäistä epätasaista käyntiä ja samalla tutkittiin tietysti sytytyskasetti, joka on alkuperäisenä ostettu Motonetistä ehkä noin vuosi sitten.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Sytytyskasetti
Ok, keskustelu mennyt minulta ohi.
Hyvä jos uusista Originaaleistakin on hyviä kokemuksia, omakin SEM lähestyy jo 10v ikää....
Hyvä jos uusista Originaaleistakin on hyviä kokemuksia, omakin SEM lähestyy jo 10v ikää....
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
Re: Sytytyskasetti
Ei mitään merkitystä eikä kerro kasetin kunnosta yhtään.Vanhassa kasetissa hiushalkeama.
Re: Sytytyskasetti
Juuri näin. Se on vain pohja/suojamuovin halkeama jonka alla ei sen tärkeämpää vielä ole.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Sytytyskasetti
^senhän uskon, tuolla se vanha 3.7C tallin perällä varalla yhä on, vaan että ylipäätään, kun alkaa sytkäpuolella jokin paketointi rapistumaan niin eiköhän kilsat jo täynnä(ties vaikka jossain huollossa riuhtoneet sitä voimalla, ja lämpöäkin saanut matkan varrella, ja sit oli se että kasettia ei sopivaa säilyttää väärässä asennossa ku siellä jokin nestekin sisällä, kuulemma. Vaan juu, onhan noita versiota noista kaseteista valmistaja tehnyt, jostain syystä. femmassa nykyinen taitaa olla E jos muistan.
Viimeksi muokannut torque, Ti Tammi 24, 2023 18:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Sytytyskasetti
Hyvin ampuu kipinää tollanen kuorihalki oleva 10v vanha dikassu +350hv sovelluksessa edelleen. Ollut edelliset 3 vuotta sellaisenaan, mutta saahan niitä vaihdella, jos haluaa uuden ostaa. Kauppa se on joka kannattaa ja Oriokin saa myyntiä jokaisesta kasetista, jonka se toimittaa, joko asiakkaalle suoraan tai jonkun toimijan kautta. Ostipa sen orkkiskassun mistä liikkeestä hyvänsä, niin loppuviimein rahaa päätyy Oriolle tavalla tai toisella.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Sytytyskasetti
^ , jaa, ei ole tainnut laittanut valoa kojelautaan tai välille jättänyt, varmaan itsekin pitäis sitä Veikkauskorttia anoa (tämä nyt ei ole kysymys)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Sytytyskasetti
Tämähän on uutisankkana ammuttu tonttiin jo vuosia sitten
Jep, iteltäkin löytyy SEM 3.7 C, D, ja E -versiot. Kaikki toimivia, mutta C -versiota en ole tohtinut kokeilla etanolivirien kanssa, se saa majailla tuon Maptun Steg4 -bensafemman kumppanina.
Mutta juu, jos tuotantoprosessissa vaihtuu esmes kassun metallisen runko-osan toimittaja toiseen, niin kyllä minä valmistajana vaihtaisin koko paketin versionumeron uuteen. Säilyy tuotetuessa joku roti ainakin takuuasioissa
Juolahtipa yömyöhään mieleen vielä sellainenkin asia, että -09 femman mukana tullut kasetti oli D-versio. E-version ostin marmorilta 2015.
Ei liene kyse enää sytkäkassun tuotekehityksestä noissa versionumeroinneissa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Sytytyskasetti
Itellä on toiminu TK3.6 täysin normaalisti tuossa +350hv femmassa. Itseasiassa ajelin sillä melkein puolitoista vuotta, ennen kuin hankin uuteen koneeseen uuden kasetin. Että jos se 3.7C on muuten ehjä ja kunnossa, niin hienosti pelaa varmasti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89