juu jää toki mut luuletko sä tosiaan et jos emäntä tarvii koukullista autoa käyttöön et mä ajaisin jollain poppaloodalla.
Kannattaa toki koeajaa ennenkuin tuomitsee
Ilmeisesti kärryily on siis kohtuu säännöllistä, paljonko pitää olla vetomassaa?
Viidensadan luokkaa usealla.. Jossain eko focuksessa on jopa 0kg
eli jos ja kun luopuu femmasta ja ostaa jonkun "pikku" kinderin ni pitää ne multasäkit jotenkin saada kulkemaan.. eli ihan perus vaikka mun saab peräkärry "750"kg
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
^onkohan jotain edullista neliveto pienempää ajokkia tarjolla. Jos käyttötarve on se että 12kk/v pitää kärryä vetää(sori, minäkään siellä nettiautossa en roiku kovin usein).
Viimeksi muokannut torque, Su Helmi 19, 2023 21:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
No monena kesänä oon todennu et ois pitäny tilata multaa kuorma-autolla kasa niin ois päässyt helpommalla ja halvemmalla
Paljonkoha saab kärryn omamassa on?
Hieman normaalimpi 150x300 lavalla painaa 230kg ja kuomulla 270kg(jt-trailer)
Corsa C vm 2001 ja i20 vm 2018 jarruton vetomassa 450kg et saa siihen jonku multasäkin mut ei uuteen koukkuun välttämättä viitteis sijoittaa montaa euroo.
^ jos on vain lyhyitä siirtymiä tasamaalla, kaipa jollain yks litraseilla pärjää. Jos hieman pidempää matkaa "vuorien takana" voi olla eri tilanne(toki nuo vetomassat määrää kuitenkin).
Viimeksi muokannut torque, Su Helmi 19, 2023 22:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Johan sitä 400kg vetomassalla saa 200kg omamassaiseen kärryyn rykästä 20kpl 10kg multapusseja kyytiin ihan laillisesti. Vähän enemmänkin, jos vähän tasapainottelee ja lisää vetoauton peräkonttiin. Tai hankkii (kevyen) jarrullisen kärryn, niin saa lastata taas lisää, kun tyypillisesti sellasen kanssa vetomassa kasvaa kohisten.
Halpa, check
Koukku, check
Femmaa pienempi, check
Talven iloksi ja turvaksi neliveto, check
Vetomassat 400/1200kg, ehkä riittää tai ei.
^ jos on vain lyhyitä siirtymiä tasamaalla, kaipa jollain litraseilla pärjää. Jos hieman pidempää matkaa "vuorien takana" voi olla eri tilanne.
Litrainen Micra (40kW) jaksaa kiivetä vaarunvuoret ylös 600 kiloa koukussa ja auto kohtalaisen pakattuna 75 kmh mittarinopeutta. Toki vaihde on loppumäessä kakkonen. Ei lähtenyt edes lämmöt kiipeämään ja kierroskoneeksihan tuollainen 990 kuutioinen 16 venttiilinen on tehty.
^Toki voi, kuten vähemmänkin ajetusta autosta jos ei ole pidetty huolta. Mutta tonni lisää tiskiin ja saa ykkösellä alkavia mittarilukemia, jos kilsoja jännittää. Minä en oikein osaa kilsoja jännittää, kun ei kilometrit autoa tapa - kuluttavin ajo on kuitenkin nysväystä, jossa kilsoja ei kerry.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla